Levertijd Octavia 3

Badnews

Senior Member
Pon is geen servers aan het omzetten op dit stuk, anders hadden wel wat meer mensen bij ons moeten werken.
Ze zijn wel langzaam aan het verhuizen, naar telecity datacenter, maar dat gebeurt heel gefaseerd.
Mijn dealer had om 17:30 absoluut geen probleem toen ik naast hem stond.

BcB

Forumguru
Ook een week verschoven. Elke vrijdag middag komt er een vrachtwagen de nieuwe verkoop orders brengen bij Pon. Waarom zou je dan enige inspanning doen om klantgericht te werken. Zowel naar hun dealers als naar de klanten van deze dealers. :tongue:

Wesly

Senior Member
Pon is geen servers aan het omzetten op dit stuk, anders hadden wel wat meer mensen bij ons moeten werken.
Ze zijn wel langzaam aan het verhuizen, naar telecity datacenter, maar dat gebeurt heel gefaseerd.
Mijn dealer had om 17:30 absoluut geen probleem toen ik naast hem stond.
...??? Ik stond om 18:30 naast mijn dealer (koopavond) en zag zelf dat hij wel kon inloggen maar daarna opende er een tweede scherm welke leeg bleef, daarna een popup met een melding

JoofHolland

Nieuw lid
Ik heb mijn auto vorige week opgehaald (4 mei besteld, dus 15 weken levertijd). De dealer liet mij een lijst zien van auto's die hij verkocht had. Ongeveer de helft ervan wordt 6 tot 10 weken EERDER geleverd en de andere helft 1 tot 10 weken LATER. Het zal nog wel 4 a 5 maanden duren voordat e.e.a. in de fabriek onder controle is. Komt blijkbaar toch omdat ze de Octavia 3 eerder hebben uitgebracht dan gepland en toeleveranciers hebben daar geen rekening mee gehouden.

Hij rijdt super (1.6 TDI DSG-7, HB Ambition BL) en is berezuinig. Op de eerste tank 4.9 l/100km en de tweede tank 4.5 l/100 km bij vooral snelweg en provinciale weg en rustige rijstijl (hij trekt hard genoeg!). Start / stop systeem werkt in de stad ook uitmuntend.
Ook de afwerking is top. Alles strak, stips goed vast en op de juiste plek, geen rammels. Helemaal top!

Badnews

Senior Member
Mijn dealer vond het ook een loterij, sommige autos kon hij vertragingen verklaren, maar lijkt echt op manier van werken in de fabriek. zodra er x autos identiek zijn, maken ze deze x autos in een keer. als je iets vaags erop hebt zitten, krijg je vertraging. Hoorde van 2 identieke autos, tegelijk afgeleverd, maar ruim 1 maand verschil in bestel datum.

• Leuk
Waarderingen: Tibo

rafa

Nieuw lid
Vanochtend de Octavia Combi III weer eens in real life gezien (platin grey). Blijft mooie auto.

Dat vond ook de bestuurder met wie ik even een praatje maakte. Hij had deze auto tijdelijk meegekregen van zijn leasemaatschappij omdat hij nog in afwachting was van zijn bestelde Volvo V40. Hij had er nu al spijt van en kon zijn bestelling helaas niet meer annuleren...

Badnews

Senior Member
Zag woensdag bij Telecity 3 (datacenter in amsterdam) een huur zilvere O3 III combi.
was wel even verbaasd, maar stond volgens mij echt een verhuurbedrijf op de nummerplaat (ipv garage)

ceesm

Nieuw lid
Laat de robots maar draaien, vanaf maandag gaat het gebeuren :-)
Hoi maatjes, ik heb vandaag mijn nieuwe Octavia 1.8 TSI Combi BL 7DSG Platina Gray opgehaald bij de dealer.
Mooie auto vooral de kleur, jammer dat deze kleur uit het assortiment gaat. En nog een meevaller, Active afstands control zat er gratis, op niet besteld toch gekregen. Jongens jullie mogen jaloers zijn, ik wens jullie nog veel voorpret. Ik had mijn auto in week 17 besteld (prive) en zoals jullie zien is de auto in weel 34 afgeleverd. Maar het lange wachten werdt ook nog door Pon beloont met twee diner bonnen vam €50,-
Gr,
Cees

rtwee

Senior Member
Nog een week'ie en dan wordt'ie gebouwd!! :tegek:

Same here! Volgende week op deze tijd zit hij in elkaar....

Gisteren in Veendam een zwarte combi Elegance zien rijden. Toen wederom de bevestiging dat het idd waanzinnig mooie kleir is icm het chrome vd elegance... Wellicht iemand van hier trouwens?? Ik zie ze meer en meer rijden...

Edwin1969

Actief lid
Hoi maatjes, ik heb vandaag mijn nieuwe Octavia 1.8 TSI Combi BL 7DSG Platina Gray opgehaald bij de dealer.
Mooie auto vooral de kleur, jammer dat deze kleur uit het assortiment gaat. En nog een meevaller, Active afstands control zat er gratis, op niet besteld toch gekregen. Jongens jullie mogen jaloers zijn, ik wens jullie nog veel voorpret. Ik had mijn auto in week 17 besteld (prive) en zoals jullie zien is de auto in weel 34 afgeleverd. Maar het lange wachten werdt ook nog door Pon beloont met twee diner bonnen vam €50,-
Gr,
Cees

Beste ceesm, kreeg je die dinerbonnen bij het ophalen van je auto of heb je die op een andere manier gekregen van Pon ?

Heb mijn auto in april besteld en als het goed is komt de auto komende week naar NL en vervolgens richting dealer. Het wachten werd bij mij dus ook flink op de proef gesteld en een paar gratis dinerbonnen sla ik natuurlijk nooit af :D

Bovenaan Onderaan