Levertijd Octavia 3

PingISI

Nieuw lid
Besteld op 23 mei en de geplande levering staat op 27 september, een totale levertijd van 18 weken. Dit zou dan 10 weken later zijn dan in de eerste instantie opgegeven.

Skodaard

Nieuw lid
Besteld op 23 mei en de geplande levering staat op 27 september, een totale levertijd van 18 weken. Dit zou dan 10 weken later zijn dan in de eerste instantie opgegeven.
Goh, exact dezelfde auto als ik, zelfs de opties en kleur. Auto zou vorige week geproduceerd zijn, maar nog geen afleverdatum bekend, heb m wel 2 weken later besteld.

Jeuh vandaag de dinerchecks van PON gehad met daarbij de bevestiging dat productie definitief is ingeplanned. Even met de dealer gebeld, productie in wk 41, dus levering zal dan normaliter wk 43/44 zijn. Dat is net op tijd voor mijn op 31 oktober aflopende leasecontract :)

week 18 (1 mei) besteld, week 39 wordt geproduceerd en hopelijk in week 41 levering. Dus als ik dat kan aanhouden 23 weken levertijd, bijna een half jaar dus. Qua informatie ben ik er zelf continu achteraan moeten blijven jagen, want anders zou ik niks gehoord hebben.
Bij mij hetzelfde :mad:. Toevallig vandaag even bij de dealer binnen gelopen en hij is binnen!! Hopelijk volgende week rijden!!:tegek:

Majefloti

Forumguru
Gefeliciteerd @Skoda liefhebber! Wel vreemd, als je er toch bent, dat ze niet kunnen aangeven wanneer je de auto kan komen halen. Maar in ieder geval goed nieuws! We zien de foto's wel verschijnen :D

Was sowieso een beetje vreemd :pieker:. Ik kom aanrijden, zet mijn auto op de parkeerplaats, zie een auto aankomen die sprekend op mijn configuratie lijkt en richting de werkplaats rijdt. Ik helemaal :yeehaa:..... Ik loop de showroom in, wordt aangesproken door een verkoper. Ik vertel dat ik benieuwd ben naar de status van mijn auto en dat ik zojuist een auto met mijn configuratie heb zien rijden. Na een blik op het beeldscherm blijkt mijn auto binnen te zijn :tegek:.... Uiteraard vraag ik of ik even mag kijken. Ik heb de sportstoelen immers nog niet live mogen aanschouwen. Verkoper loopt de werkplaats in om te vragen of ik even mag kijken. Komt hij terug, zegt hij dat de auto die ik gezien heb zilver van kleur is. Ja doei, ik ben niet gek :thumbsdown:.... Volgens mij had hij er gewoon geen zin in. Vervolgens vraag ik om direct een afspraak in te plannen, komt'ie met een l.. verhaal dat de LM eerst toestemming moet geven. Nou ja, we wachten af....:dankje:

Thorgal

Forumguru
Was sowieso een beetje vreemd :pieker:. Ik kom aanrijden, zet mijn auto op de parkeerplaats, zie een auto aankomen die sprekend op mijn configuratie lijkt en richting de werkplaats rijdt. Ik helemaal :yeehaa:..... Ik loop de showroom in, wordt aangesproken door een verkoper. Ik vertel dat ik benieuwd ben naar de status van mijn auto en dat ik zojuist een auto met mijn configuratie heb zien rijden. Na een blik op het beeldscherm blijkt mijn auto binnen te zijn :tegek:.... Uiteraard vraag ik of ik even mag kijken. Ik heb de sportstoelen immers nog niet live mogen aanschouwen. Verkoper loopt de werkplaats in om te vragen of ik even mag kijken. Komt hij terug, zegt hij dat de auto die ik gezien heb zilver van kleur is. Ja doei, ik ben niet gek :thumbsdown:.... Volgens mij had hij er gewoon geen zin in. Vervolgens vraag ik om direct een afspraak in te plannen, komt'ie met een l.. verhaal dat de LM eerst toestemming moet geven. Nou ja, we wachten af....:dankje:
Inderdaad een vreemd verhaal... En ja: jij zal het verschil tussen platin grey en silver niet weten, Tuurlijk. Je heb er maar 22 weken naar uitgekeken dus je hebt je niet echt kunnen verdiepen

Lodewijk

Actief lid
vreemd verhaal Skoda liefhebber 1.

Edwin1969

Actief lid

Raar verhaal inderdaad, want ik liep gisteren ook gewoon ff binnen en kon toen meelopen naar de werkplaats waar mijn auto rijklaar werd gemaakt. Heb vervolgens een half uur meegekeken, waarbij de monteur alle tijd nam om uit te leggen wat er allemaal moet gebeuren om bv een afneembare trekhaak te monteren (incl. software van de auto aanpassen). Overigens was de administratie "vergeten" een kenteken aan te vragen, want anders had ik de auto morgen al op kunnen halen (wordt nu volgende week dinsdag).

Edwin1969

Actief lid
Kreeg net een belletje van de dealer. Auto is gearriveerd in NL! Dat wordt volgende week rijden!!!

Gearriveerd bij Pon of bij de dealer ? Ik wil je niet ontmoedigen, maar als de auto bij Pon staat, wil dat niet zeggen dat hij in zeer korte tijd bij je dealer binnenkomt. Mijn ervaring was (helaas) minder snel....

Hest

Nieuw lid
Gearriveerd bij Pon of bij de dealer ? Ik wil je niet ontmoedigen, maar als de auto bij Pon staat, wil dat niet zeggen dat hij in zeer korte tijd bij je dealer binnenkomt. Mijn ervaring was (helaas) minder snel....
De dealer had een mail gekregen van het transportbedrijf. Hij citeerde ' de auto wordt binnen 2 werkdagen afgeleverd met een betrouwbaarheid van 97%'. :jaja:. We gaan het meemaken....

Peever76

Nieuw lid
Half juli besteld, gisteren bericht gekregen van de dealer dat de auto binnen is. Ik gelijk dus maar even gekeken en volgende week donderdag is de afleverdatum. Ik heb even een paar foto's gemaakt. Bij de rubriek showroom probeer ik ook nog een kort filmpje toe te voegen van het interieur en exterieur:tegek: nog 7 nachtjes slapen en dan.... image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

svdm

Senior Member
Kan iemand nog aan zo'n 'Levertijden Infobulletin' van PON komen toevallig? Ben benieuwd naar de evt. wijzigingen in levertijden.

Bijgevoegd het bulletin van 23 t/m 29 juli jl.

Bijlagen

• Levertijden..Skoda.pdf
    53,9 KB · Weergaven: 88
Bovenaan Onderaan