Levertijd Octavia 3

Net gesproken met de leasemaatschappij. De verwachte productieweek is nu week 46..

Aangezien de leasemaatschappij maar tot 15 november auto's levert, zal ik mijn auto waarschijnlijk pas volgend jaar krijgen.. :(

CoesDoes

Forumguru
Als er voor jou daardoor een verschil in bijtelling ontstaat kan het zijn dat de LM nog wel dit jaar levert, weet niet wat je besteld hebt, maar dit zou nog een optie kunnen zijn.

Heb de 1.2 besteld en die is volgend jaar ook nog steeds 20%. Die vlieger gaat dus helaas niet op..

Maar goed, voor het zelfde geld krijg ik later te horen dat het toch nog vroeger wordt.. Het blijft gokken bij Skoda..

svdm

Senior Member
Waar is dat te lezen? Heb niks gehoord nog van de LM of de dealer erover...
O.a. op het officiële Twitter-account van Skoda NL.

Mijn collega, die toevallig een trekhaak voor zijn Greenline had besteld, werd vorige week zelf door de dealer benaderd en die wist ook te bevestigen dat de 2013 Greenline niets mag trekken. Hij heeft de trekhaak daarom direct afbesteld (niet de auto).

Wil je dus per sé een Greenline mét trekgewicht, dan zul je moeten wachten tot tenminste februari 2014 (en je huidige bestelling moeten annuleren).

Spiegeltje

Senior Member
Wil je dus per sé een Greenline mét trekgewicht, dan zul je moeten wachten tot tenminste februari 2014 (en je huidige bestelling moeten annuleren).

Minimaal tot februari en dan hebben we het alleen nog maar over in productie gaan. Uitlevering op zijn vroegst medio april/mei.

Dat is lang wachten hoor :jaja:

Zoals ik al eerder schreef: Ik heb er heel even over nagedacht. Met de nadruk op heel even...:D

• Leuk
Waarderingen: svdm

mc1977

Lid
Vandaag maar een mailtje gestuurd om te kijken waar mijn auto blijft ... Stond nu pas bij de importeur en zou 2 dagen nodig hebben voordat ie bij de dealer zou staan. Dus levering deze week zie ik niet meer gebeuren, of er moet een wonder gebeuren ...

Net gesproken met de leasemaatschappij. De verwachte productieweek is nu week 46..

Aangezien de leasemaatschappij maar tot 15 november auto's levert, zal ik mijn auto waarschijnlijk pas volgend jaar krijgen.. :(
Dat zou niet grappig zijn, maar die kans is inderdaad wel heel groot.

Goedemiddag!
Vandaag is dan ook eindelijk de datum bekend van de levering van mijn Skoda!
Week 4 van 2014, snik snik dat duurt best lang!

Skoda Octavia III Greenline Businessline Hatchback || Racing Blue || Maxidot kleurendisplay - Driving mode assistant - Sunset - Columbus - Licht pakket - Technology pakket, zwarte spiegelkappen.

En natuurlijk even een korte intro van mezelf:
Ben 30 jaar, getrouwd, 2 kids, kom uit Delfzijl (Grn), werk als accountmanager bij een groot landelijk IT bedrijf, rijdt 70-80 duizend km per jaar, gek op auto's, auto rijden, whisky. rijdt momenteel een Golf6.

Ik moet echt nog HEUL lang wachten! (maar gelukkig is die wel weer 14% bijtelling)

Oogje

Senior Member
Jij hoeft niet lang te wachten. Ik wacht namelijk al 10 weken en moet nog tot week 9 - 2014.

svdm

Senior Member
Goedemiddag!
Vandaag is dan ook eindelijk de datum bekend van de levering van mijn Skoda!
Week 4 van 2014, snik snik dat duurt best lang!

Skoda Octavia III Greenline Businessline Hatchback || Racing Blue || Maxidot kleurendisplay - Driving mode assistant - Sunset - Columbus - Licht pakket - Technology pakket, zwarte spiegelkappen.

Ik moet echt nog HEUL lang wachten! (maar gelukkig is die wel weer 14% bijtelling)
@Lircky, ik lees je bericht met enige verbazing!

Een 2013-productie Octavia 3 Greenline MOET voor 1 januari 2014 op kenteken staan om te profiteren van 14% bijtelling. De 2014-productie Greenline (lagere uitstoot en daarom ook in 2014 14% bijtelling) start pas in februari - althans, zover bekend - dus levering zou in dat geval niet eerder dan april zijn.

tja ik dacht exact hetzelfde als jou! maar de leasemaatschappij stuurt mij week 04 2014.
Ik heb het ook even bij Broekhuis (Skoda) neergelegd ter beoordeling...

Ik denk persoonlijk dat ik nog wel langer moet wachten helaas!

svdm

Senior Member
Balen! En toch weer jammer dat je niet in 1x 100% duidelijkheid krijgt. Kennelijk kan de LM de auto dus niet meer op tijd op kenteken zetten, dus wordt het 2014. Maar ja, dan ga je voor de 2013-productie dus 20% bijtelling betalen! Lijkt me niet de bedoeling! Succes!

daar heb ik niet voor getekend, en ik neem alleen maar iets in ontvangst waar ik voor getekend heb.
We zullen zien...

Oogje

Senior Member
daar heb ik niet voor getekend, en ik neem alleen maar iets in ontvangst waar ik voor getekend heb.
We zullen zien...
Je weet dat een leasemaatschappij je niet voor de bijtelling laat tekenen, maar voor de aanschaf van de auto?!
En de dealer heeft er ook geen belang bij of je de auto wel of niet 14% bijtelling heeft.

Dus tenzij je een clausule opgenomen hebt bij de leasemij waarin staat dat je mag ontbinden indien 14% niet meer mogelijk is, denk ik dat je er aan vast zit of een boete zal moeten betalen...

ik heb een getekende gebruikersovereenkomst tussen mij mijn werkgever en leaseplan waar z/w op staat 14%.
ik denk dat dat toch redelijk leidend is? (met handtekeningen etc)

RRPR

Lid
Nieuwste update: nog steeds productie in week 45! Hopen maar dat dit zo blijft...

Met al die geleverde auto's begint het wel steeds meer te kriebelen!

Bovenaan Onderaan