Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Altos

Banned
Aangezien ik zelf ook een auto in RACE blue (niet racing blue) heb is mijn mening enigszins getint natuurlijk maar wie op dit forum denkt er nu echt uniek te zijn met zijn/haar autokleur?
Ik kan me voorstellen dat als er gewrapped of geplastidipt wordt dat je andere creaties krijgt maar een mooie kleur blijft een mooie kleur, al heeft de hele straat dezelfde.
Beetje jammer dat er veel gezeurd wordt over een kleur die gekozen wordt...maar Metal Grey is schijnbaar altijd bulletproof...vreemd.
D.m.v. velgen, verlaging, glas tinten, stickers of gedeeltelijke wraps of andere mods komen er toch nog veel leuke variaties lijkt me...
Gefeliciteerd trouwens aan alle nieuwe F3 bezitters...lijkt me een fantastische auto!

Ridley

Forumguru
Ik krijg nog steeds overal leuke reacties op de kleur, zowel van het mannelijke als het vrouwelijke geslacht. Dus ja het spreekt mensen aan. Wat natuurlijk een beetje jammer is, is dat de RS kleur te grabbel is gegooid nu steel grey erbij is gekomen, maar je hoort mij niet klagen.

rogitaro

Actief lid
Ik zie overigens in het wild maar weinig Fabia 3 's.

Vanaf februari heb ik er ongeveer 7 stuks zien rijden waarvan 6 Dealer auto's waren met op de zijkant (De nieuwe Fabia (Combi))
En daar van maar 1 keer Race Blue

Ik denk dat hier op het forum de liefhebbers zitten, maar dat voor een hoop anderen de kleur wat te wild is en gaan voor een veiligere kleur.

Octavia's in Race Blue zie je vergeleken met alle Octavia's die je ziet rijden ook niet enorm veel.

Tussen al het lease grijs, lease zwart en wit, valt Race Blue in ieder geval wel op.

CDK

Forumguru
Ik vind de trommels zelf niet zo storend, ze zijn grijs, net zoals de schijven voor. Dus ik zou ze zelf niet zwart maken, dat valt nog meer op.
(volgens mij blijven ze ook wel mooi grijs, heb hiervoor een VW Polo uit 2011 gehad en die had na 132000 km nog steeds keurige grijze trommels, niet verroest)
Als je zwarte of andere donkere velgen hebt is die grondverf kleur van de trommels niet erg mooi, helaas zijn ze wel degelijk gevoelig voor corrosie, onze vorige polo had daar in ernstige mate last van helaas.

Racebluetje

Senior Member
Ik krijg de Savio velgen er op dus is het ook mooier dat de rem trommels zwart worden heb ik ook tegen mijn dealer gezegd of hun dat konden doen .
Nou dat deden ze niet :mad: bij Skoda terwijl we op beide Seat mii"s 16 inch zwarte velgen hebben zitten en ze die rem trommels wel zwart gespoten hebben daar wij er naar gevraagd hebben (gratis) het rare is dat het hetzelfde bedrijf is .

Ligt het soms aan de verkoper ?

Altos

Banned
Ben er bang voor, de een rent nu eenmaal harder dan de ander.
Zijn die Savio velgen diezelfde als in de Edition folder? Antraciet met zilver? Weet jij of deze ook hoogglans zijn net als de 16: Edition wielen? ik zag er gisteren namelijk een met de Savio wielen maar deze waren mat antraciet...in de Edition folder heten ze echter Twist Star...curieus?

Ron467

Actief lid
@Altos, even over de kleur in je onderschrift... Race Blue 2013 (opties: maxidot in kleur, :pieker:
ook een blauwe maxidot? hihi

je eerdere stuk over de mooie kleur kan ik onderschrijven! ook mijne wordt deze kleur en helaas is Skoda niet het enige merk met die kleur als je er op gaat letten.

@Ridely, de RS kleur te grabbel gooien is nu wel logisch omdat er geen RS variant meer is.
Denk ook eens aan de vorige editie van de fabia met het sportieve rallye green waarmee bosjes 30+ pk greenline dieseltjes aan de haal gingen.....de paar RS bezitters die niet voor de blauwe maar voor de groene variant gekozen hebben zullen wel gebaald hebben.

Alpha

Donateur
Savio krijg je in twee smaken, mat en metallic.

Ik heb de metallic variant. Dat valt net wat beter op.

Wel goed poetsen uiteraard :-)

Ik heb de 110pk dan krijg je standaard schijven voor en achter.

Trommels kun je goed zelf spuiten. Beetje opschuren en hoppa...

Joske

Forumguru
Oproep aan alle FABIA III-bezitters!

Sinds nog maar net ofzo is de fotogalerij in orde gebracht betreffende een galerij speciaal voor de Fabia III. Zouden jullie en diegenen die reeds foto's geplaatst hebben, dit (opnieuw) daar willen plaatsen? Dit helpt (en is ook gewoon leuk om naar te kijken) om bepaalde "issues" op te lossen betreffende uiterlijke kenmerken. (zoals bijvoorbeeld de koffer te willen vergelijken, etc...)

Bij voorbaat dank!

(ik plaats dit bericht een aantal keer, niet om te spammen uiteraard ;) )

Vlokkie

Senior Member
Over een paar weken ga ik dit Race Blue rijtje ook aanvullen:D
Productie nog steeds wk 25, levering dus wk 27/28:jaja:

Altos

Banned
@Alpha kun je kiezen welke afwerking je wilt? Mat of metallic?
@Ron467 kleuren maxidot bij de Octavia 3 is een full color maxidot, helaas niet verkrijgbaar op de Fabia 3.

Racebluetje

Senior Member
Vandaag ff naar de dealer geweest om onze nieuwe aanwinst al vast te bekijken helaas word de levering aan ons een week uitgesteld omdat de andere velgen nog niet binnen zijn,dus worden nog meer nachtjes slapen :D

Bijlagen

• Skoda foto.jpg
    Skoda foto.jpg
    122 KB · Weergaven: 37
Bovenaan Onderaan