Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Der Einser

Forumguru
Knullig !

En ook een beetje vreemd.
Want dat zou je zeggen kant en klaar op de auto.
Zo besteld uit de fabriek en niet nog eens achteraf de velgen.

Alpha

Donateur
Toevallig uit Doetinchem ?? ;)
Haha, nee uit Sittard. Had gevraagd om mij op de hoogte te houden. Opeens waren we de verwachtte week voorbij. Ik dus gemaild met ze. Krijg ik terug dat de auto er al is maar de velgen nog niet... Kon nog wel twee weken gaan duren... Daar heb ik toen eens flink op gemopperd.

Toen zelf gaan Googlen en toen vond ik de velgen bij Skoda zelf in Tsjechië op voorraad. Dat naar ze doorgestuurd en opeens waren ze na een paar dagen binnen. Anders had ik ze zelf wel besteld... Ging zich toen om de Savio's met Metallic afwerking... Al met al een dikke week vertraging ondanks dat de auto er al gewoon was...

Fonzer

Lid
Ook ik kan het verhaal van de velgen onderschrijven. Savio's worden steeds in levering naar achter gezet volgens de dealer. Vrijdag wél de auto opgehaald. Voorlopig rijd ik dus op de Prestige-velgen. Wanneer de Savio's binnen zijn gaan we wisselen :)

Racebluetje

Senior Member
Nou ik zie dat ik niet de enige ben met het probleem met de velgen ik snap sommige bedrijven niet ,zodra de auto besteld is en er aanpassingen aan gedaan moeten worden ze de boel niet eerder bestellen nu staat onze Fabia daar een week voor niks omdat ze de boel niet voor elkaar hebben.

Alpha

Donateur
Ja, is echt vervelend. Ik snap dat ook niet helemaal.

Maar goed, uiteindelijk is alles nog vrij snel opgelost.

EdK

Forumguru
Ergste is natuurlijk dat hij nu op de binnenplaats op sinaasappelkistjes staat te wachten op die velgen.......

jt kia

Lid
Ben benieuwd racebluetje !!

Wij wachten (al)sinds 14 feb 2015 op onze 1.2 TSI fabia combi style in : Raceblue !!
Als goed is deze week (23) gemaakt in de fabriek .

Der Einser

Forumguru
Je zou toch zeggen: eenvoudige bouw, de eerste 1000 Fabia's zijn allemaal raceblue :banghead:

Het is een mooie kleur, ... Maar Echt zonde dat er zoveel kiezen voor dezelfde kleur.

Racebluetje

Senior Member
Ben benieuwd racebluetje !!

Wij wachten (al)sinds 14 feb 2015 op onze 1.2 TSI fabia combi style in : Raceblue !!
Als goed is deze week (23) gemaakt in de fabriek .

Jeetje @jt kia das lang wachten wij hadden onze Fabia combi in maart besteld ,nou ik hoop voor jou dat hij snel geleverd word want jij moet wel erg lang wachten.

Racebluetje

Senior Member
Je zou toch zeggen: eenvoudige bouw, de eerste 1000 Fabia's zijn allemaal raceblue :banghead:

Het is een mooie kleur, ... Maar Echt zonde dat er zoveel kiezen voor dezelfde kleur.

@Der Einser race blue is ook een mooie kleur ik denk dat de kleur een soort aantrekkingskracht heeft maar dat neemt niet weg dat ik andere kleuren niet mooi vind Wit vind ik de Fabia ook goed staan alleen zilvergrijs of Topaz Brown vind ik niet zo mooi maar ook die kleuren is voor iedereen persoonlijk .

jt kia

Lid
Hopen dat de Fabia nu snel word geleverd en net zo storingsvrij is als de greenline van ons , dan zijn we het wachten snel vergeten !!! Zie hier op het forum wel flinke verschillen met de levertijd !! Moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal begrijp , er zijn mensen hier op het forum die exact dezelfde opties hebben als wij , Maar ja , we hebben wel een goede inruilprijs voor de greenline gekregen, dat maakt het wachten wel weer goed !!
en hij rijd nog heerlijk .

Racebluetje

Senior Member
Wat een geweldige auto :D hij ligt lekker strak op de weg door zijn verlaging de sportstoelen zitten heerlijk (ik ben 1.87 lang) Mirror link werkt goed i.s.m de HTC m8 (geluid gaat ook mooi zachter als de stem van de nav. wat zegt) gewoon:thumbsup:
Hier wat foto's van onze Fabia. Combi 20150605_102830.jpg

Bijlagen

• 20150605_103040.jpg
    20150605_103040.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 58
  • 20150605_102910.jpg
    20150605_102910.jpg
    1.012,5 KB · Weergaven: 57
  • 20150605_102738.jpg
    20150605_102738.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 53

Altos

Banned
Gefeliciteerd!
Wat een geweldige bak!
Wat voor uitvoering is het? Style? Edition? First edition?
Heb je de verlaging door de dealer laten doen?

Altos

Banned

Ik ben een beetje in tweestrijd met wat je zegt @Der Einser . Ik ben het met je eens dat de kleur RS-only had mogen blijven maar van de andere kant zoals hierboven ook al gezegd, tel eens alle zilveren, grijze, zwarte auto's die je ziet rijden? Ik vind het een geweldige kleur al heeft de hele straat dezelfde...ik rijdt em voor mijzelf en niet voor een ander.
Kijk eens naar alle Metal Grey varianten op Audi's en Golf/Passat van de laatste 2 jaar?
Maar nogmaals, ik begrijp dat het leuk is om rond te rijden in een wat meer exclusieve kleur/bolide...maar dat los jij wel op met velgen, niet? :D

Racebluetje

Senior Member
Gefeliciteerd!
Wat een geweldige bak!
Wat voor uitvoering is het? Style? Edition? First edition?
Heb je de verlaging door de dealer laten doen?

Het is een First Edition style met sport pakket.
En de verlaging hebben we idd door de dealer laten .

Der Einser

Forumguru

Ik heb de "mazzel" gehad dat mijn vrouw de race blue niet mooi (genoeg) vond.
Zij was meteen helemaal weg van de Quartz Grey. Die op de Edition versie zat. En per slot van rekening wordt het haar auto.
EN ik moet zeggen dat ik deze (quartz grey) samen met de witte wel het mooiste vind voor de Fabia. Ik wilde eerst de witte nemen en dan in de style die @Miez op zijn Octavia heeft maken. Totdat we de edition versie zagen.
Chique en toch sportief. Helemaal met de plannen die ik er mee heb. ( alleen dat vind moeders de vrouw juist weer niks)

Over Race Blue:
Ik vind het namelijk erg verschillen per auto. Sommige kleuren passen nu eenmaal beter bij een grote auto, of bij een wat sportievere auto.

Maar uiteraard ieder zijn ding. En je moet ook zeker doen waar jij je prettig in voelt en jij het mooist vind. Het is JOUW auto. Maar het is wel een forum en daar mag gediscussieerd worden,... toch? :thumbsup:
Nogmaals: het is geen lelijke kleur, ik constateer nu alleen maar dat er ontzettend veel fabia''s in die kleur gekocht zijn.
Helemaal niet erg, want dan is die van ons weer veel exclusiever.:D:D:D

@Racebluetje : is dit ook de Eibach verlaging door alleen veren? of heb jij voor wat anders gekozen.
ps: velgen vind ik erg mooi ! Wilde ze eerst zelf ook nemen, maar toch gekozen voor 18"
en ja,.. onder andere los ik het op met velgen, maar zeker ook nog met andere zaken. Let maar op

Bovenaan Onderaan