Metal Grey

Maik

Actief lid
Kan wel een voorloop auto krijgen, maar ik wil niet blijven switchen van auto's.... Daarbij komt dat ik me niet prettig voel dat er geen defenitieve datum wordt gezet....

RaceVrs

Banned
Vind het ook vreemd dat een definitieve data zo lang moet duren. Ik had de auto al lang moeten rijden, maar heb nig steeds geen definitieve bouwweek! Er word dus al 5 maanden gedaan over het plannen van een bouwdata.

Oogje

Senior Member
Vind het ook vreemd dat een definitieve data zo lang moet duren. Ik had de auto al lang moeten rijden, maar heb nig steeds geen definitieve bouwweek! Er word dus al 5 maanden gedaan over het plannen van een bouwdata.
Dat klinkt mij niet vreemd:

Besteld eerste week augustus. Planning: levering in oktober.
September: uitstel naar week 5.
December en januari: definitieve productie in week 5
Week 5: uitstel naar vermoedelijk week 9
Week 6,7: geen definitieve productiedatum
Week 8: definitieve productie in week 9
Week 9: gebouwd
Week 10: bij Pon
Week 13: afleveren.

Oogje

Senior Member
Wat zit er een lange periode tussen bouw en aflevering!?
Moet leer in. Dus, zoals de dealer het me vertelde, na ontvangst neemt PON binnen 5 dagen contact op met lederboer dat de auto er is. Vervolgens wordt leder erin gezet, waarvoor opnieuw een termijn van 5 dagen staat. Dan wordt de auto weer aan PON overgedragen en die heeft een termijn van 5 dagen om m bij de dealer te krijgen. De dealer gaat m vervolgens afleveringsgereed maken (kentekenhouder, kentekenplaten, kont kaal maken, brandstof, poetsen, stickers en bescherming eraf etc). Al met al een week of 3. Zou er geen leer in hoeven, dan duurt het doorgaans 2 weken volgens de dealer.

kimkognito

Nieuw lid
Ook hier nog steeds geen definitieve bouwdatum :(
Inmiddels moet ik maandag mijn Toyota Avensis inleveren. Morgen krijg ik een voorloopauto, een Citroen C4 Grand Picasso met automaat en stoelmassage (woohoo :) )...Had toch liever mijn Octavia gehad...Ook de mijne op 27 augustus besteld trouwens.

Oogje

Senior Member
GOED NIEUWS - net bericht mijn auto is gebouwd - nu wachten op transport.
22 november besteld en 13 maart gebouwd
Er is werkelijk geen peil op te trekken wanneer die dingen gebouwd worden in relatie tot het moment van bestellen, zeg. 3 maanden eerder bestellen, 2 weken eerder gebouwd, maar er zijn er ook die 2 maanden eerder besteld zijn en die worden naar verwachting over een paar weken pas gebouwd...

Voor jou natuurlijk wel goed nieuws. Ik heb een afleverafspraak 4 weken nadat hij gebouwd was.

jfk104

Actief lid
Er is werkelijk geen peil op te trekken wanneer die dingen gebouwd worden in relatie tot het moment van bestellen, zeg.

Zowel deze berichten als 2 dealers die ik gesproken hebben bevestigen dat Pon gewoon productieslots heeft "gekocht" voor Greenlines..... de rest schuift door.

SkodaManiak

Actief lid
@030 Het voorkomen dat een grote schare zakelijke rijders die gaan voor 14% bijtelling switchen naar een ander merk. In veel gevallen niet omdat zij niet willen wachten, maar omdat leasecontracten aflopen. Om problemen te voorkomen drukken ze daarom de greenlines ertussen. ..

SkodaManiak

Actief lid
Nee ook dat niet, maar ik denk vooral dat ze met druk van leasemaatschappijen te maken hebben. Leasecontracten lopen af met alle financiële gevolgen van dien....

jellemeer79

Actief lid
Net gebeld door de dealer, de auto is bij hun binnen gekomen (afgelopen donderdag geproduceerd), ik mag hem volgende week woensdag om 09:30 komen ophalen :D
Nog net iets minder als een week wachten :nailbiting:
Het was de 2e Metal Grey auto die deze dealer (Waalwijk) had ontvangen, de 1e was gisteren.

Ik heb mijne besteld eind januari een Greenline Metal Grey. Hij zou eigenlijk gebouwd worden in week 16 maar ik hoorde gisteren van de dealer dat de auto intussen al bij Pon staat waar ze mijn leer in gaan bouwen, afneembare trekhaak monteren, etc. Als het meezit krijg ik begin volgende week een belletje voor een leverafspraak.

rtwee

Senior Member
Een hele nette levertijd lijkt me! Eind januari tot eind maart... netjes! Succes met wachten... ;)

Bovenaan Onderaan