Mijn Skoda App issues

Screenshots heb ik ook al gestuurd en ook antwoord gekregen met de mededeling dat ik persoonlijk benaderd zal worden. Dat is al meer dan een week geleden maar niets meer gehoord. Er is voor betaald dus een vorm van compensatie lijkt me niet meer dan logisch.

Pendragon

Donateur
Screenshots heb ik ook al gestuurd en ook antwoord gekregen met de mededeling dat ik persoonlijk benaderd zal worden. Dat is al meer dan een week geleden maar niets meer gehoord. Er is voor betaald dus een vorm van compensatie lijkt me niet meer dan logisch.

Ik ben bang dat je bij Pon dan pech hebt, die doen daar niet aan. Ze schuiven meestal alles af naar de dealer, daar moet je zijn, maar die kunnen er niks aan doen. Ik sprak mijn dealer laatst en die zei dat ze al meerdere klachten hebben gehad, maar dat ze niks voor ze kunnen doen, heel begrijpelijk. Ik heb dit al eerder meegemaakt, bijvoorbeeld bij mijn bestelde Karoq. Ik wil graag weten of er al iets bekend is over het Active Info Display, maar dan zeggen ze: daarvoor moet je bij je dealer zijn.....maar jullie als importeur kunnen toch juist bij Skoda in Tsjechie informeren over hoe en wat. Nee, wij weten het even snel als de dealer....nou geloof er niks van. Ze begrijpen daar helaas (bij de dealer wel hoor) niet wat service is.

CharlesTucker

Forumguru
Bij de aflevering van m'n Octavia heb ik het er nog even over gehad met de verkoper. Hij was zeker op de hoogte van de problemen, zowel van klanten als zelf als gebruiker. Hij verkeerde echter wel in de veronderstelling dat de problemen optraden bij overstappers van de oude naar de nieuwe app. Helaas, bij mij als nieuwe gebruiker, de oude app nooit gebruikt aangezien ik pas sinds eergisteren een "connected' auto heb, werkt het ook voor geen meter nog.

Michel

Forumguru
Afgelopen vrijdag had ik twee langere ritten gereden: die zijn niet geregistreerd. De rit van vanochtend naar mijn werk staat er wel weer in. Wel eerst weer zonder verbruiksgegevens etc.

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik was al van plan en ga het nu doen.
Ze een mail sturen met verzoek om compensatie voor de periode dat ik wél betaal, maar geen gebruik van de app kan maken.
Doen jullie dat ook aub?
Dan bedelven wij ze onder een gerechtvaardigde klacht.
Of ze dan wakker worden? Géén idee, maar proberen is het zeker waard.

Groetjes

gdisselkoen

Forumguru
@fanSkoda Voordat je dat gaat doen zou ik eerst de kleine lettertjes van de overeenkomst lezen. grote kans dat daar allerlei uitsluitingen staan om zichzelf in te dekken bij klachten of niet beschikbaar zijn van gegevens.

bing69

Actief lid
Zojuist een alles verklarende reactie gehad op mijn laatste mailtje;

Op 30 mei heeft gereageerd op de mail van mijn collega. Tot mijn spijt zie ik dat u nog geen schriftelijke reactie heeft ontvangen. Daar wil ik u mijn oprechte excuses voor aanbieden. Vanwege de vele vragen die we binnenkrijgen over de nieuwe Mijn SKODA app, heb ik uw vraag nog niet kunnen beantwoorden. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Het feit dat u niet kan inloggen heeft te maken met drukte op de server. Dit is een bekend probleem en hier wordt nog steeds aan gewerkt door onze programmeurs. Er zijn het afgelopen weekend weer updates doorgevoerd in de app. De rittenregistratie komt binnenkort online en ook de push-meldingen zullen spoedig weer goed functioneren.

Ik heb nog geen definitieve datum, maar u krijgt een mail met info zodra de functies weer zijn hersteld.

35mmfilm

Nieuw lid
Ja, dat verhaal over de overbelaste server heb ik ook al eens gehad ( een maand geleden), dat had allang tot het verleden moeten behoren.
Het is bij Skoda wat betreft de "MY SKODA " app (p)appen en nathouden, de klanten aan het lijntje houden en van het kastje naar de muur (dealer) sturen.
De muur ( in dit geval de dealer) kan je ook geen steek verder helpen want de App werkt gewoon niet!
Misschien is het mogelijk alle mensen met klachten over de app te organiseren en gezamenlijk bij Pon ( Skoda) aan de bel trekken en vragen de nieuwe App weer door TomTom te laten maken want dat werkte wel!!!!

(vandaag weer vier (4) keer geprobeerd in te loggen…….JAAA,DAAAAG, lukt mooi weer niet, ook niet met een nieuw wachtwoord aanvragen, ik wordt het spuugzat!!)

Ik sluit af met de woorden van de Skoda klantenservice : "Ik bied u nogmaals mijn excuses aan voor de overlast. Hartelijk dank voor uw geduld." ( maar dat raakt nu echt op ).

Laatst bewerkt:

Wilmar

Nieuw lid
Mijn geduld is al een poosje op. Vorige week importeur en dealer formeel in gebreke gesteld en een termijn gesteld (7 juni, een maand na begin van de ellende) wanneer de problemen wat mij betreft opgelost moeten zijn.
Dat was dus niet het geval en daarom vandaag de dealer gevraagd om een afspraak te maken om de module in mijn bijzijn uit te bouwen het het geld terug te betalen.
Uiteraard kwam het voorstel om nog even geduld te hebben, maar dat is voor mij niet meer bespreekbaar. Er volgt nu overleg met de vestigingsmanager, want deze beslissing moet uiteraard op het juiste niveau genomen worden.
Ik word teruggebeld.
Ben heel benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Me dunkt dat eventuele uitsluitingen zoals in de voorwaarden alleen van toepassing kunnen zijn als het buiten de schuld van de dienstverlener (pon) is. Maar deze ellende hebben ze zelf veroorzaakt.

bing69

Actief lid
Mijn geduld is al een poosje op. Vorige week importeur en dealer formeel in gebreke gesteld en een termijn gesteld (7 juni, een maand na begin van de ellende) wanneer de problemen wat mij betreft opgelost moeten zijn.
Dat was dus niet het geval en daarom vandaag de dealer gevraagd om een afspraak te maken om de module in mijn bijzijn uit te bouwen het het geld terug te betalen.
Uiteraard kwam het voorstel om nog even geduld te hebben, maar dat is voor mij niet meer bespreekbaar. Er volgt nu overleg met de vestigingsmanager, want deze beslissing moet uiteraard op het juiste niveau genomen worden.
Ik word teruggebeld.
Ben heel benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Me dunkt dat eventuele uitsluitingen zoals in de voorwaarden alleen van toepassing kunnen zijn als het buiten de schuld van de dienstverlener (pon) is. Maar deze ellende hebben ze zelf veroorzaakt.

Die vlieger gaat bij mij niet op, heb hem achteraf, gratis, ingebouwd gekregen...

35mmfilm

Nieuw lid
@Rallye:
Ik gebruik CONNECT MY SKODA ( van Mind Mobility) want MIJN SKODA was de inmiddels niet meer werkzame App van Tom-Tom. ( een uitstekend werkende app, maar die werkte vanaf 8 mei al niet meer omdat hij uitgeschakeld was)
Is er dan nog een andere App die niet op mijn Google play staat?
Ik zie verder alleen nog SKODA CONNECT, maar dat is niet geschikt voor een FabiaIII.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
“Connect MySkoda” ken ik niet. Ik zie de volgende apps op mijn iPhone, waarbij wel een “Connect Mijn Skoda” staat. Dat zal de nieuwe MijnSkoda-app zijn waar het hierboven over gaat (dus afkomstig van Pon en niet van Skoda zelf - MindMobility is een dochter van Pon). In jouw eerder post noem je de MySkoda-app, die volgens mij in verbinding staat met Skoda Connect op je radio. Overigens is er ook een Skoda Connect-app.

28F04CF9-7FED-438A-BB70-DCCA88E51FCC.png 5D12DED3-90F0-4AEB-9E61-2501C359E599.png 6EBBE5BD-7BB5-4BA3-B839-BAD67B3E4458.png B6CF1DF8-20F3-46AF-903F-A98ADF4BE931.png

Lekker verwarrend dus. Mogelijk heet alles onder Android nog weer anders?

201810

Nieuw lid
Sinds vorige week ben ik berijder van een nieuwe Octavia. Een van de eerste dingen die ik uitgeprobeerd heb is de Mijn Skoda app. De dealer heeft al direct aangegeven dat er 'problemen' zijn met de app. Registreren werkt prima, verder werkt er niks. Dealer kan er niks aan doen, Skoda support vraagt om screenshots en doet verder niks. Tis maar een gratis app en ik slaap nog steeds prima, maar ik vind het onbegrijpelijk dat een professionele organisatie zo'n anti-reclame voor zichzelf maakt (zie al het gemopper op dit forum). Welterusten.

gdisselkoen

Forumguru
Tis maar een gratis app
Maar aan die gratis app gaat wel een stuk techniek vooraf, en die is niet gratis. Bovendien zit er ook een abonnement aan vast. Op het moment dat je de auto loopt heb je dat waarschijnlijk niet in de gaten. het zit er op en bij de prijs inbegrepen, dus je merkt het niet.

Ik heb het achteraf in laten bouwen, dus ik weet wel degelijk wat het kost.:mad:

gerven

Lid
beste lotgenoten,

even een vraagje over de mjnskoda app: als de app het al doet krijg ik meldingen, zoals ingesteld, dat de auto zich verplaatst, maar zonder geluid. Alleen een berichtje op de telefoon, maar dus zonder geluid. Als de auto ‘s-nachts gestolen zou worden kom ik er pas achter als ik ‘s-morgens wil instappen. Of terugkom met boodschappen.......
Ik kijk nu eenmaal niet de hele dag op de telefoon, doe leukere dingen.
Of heb ik iets verkeerd gedaan met instellingen?

bedankt voor het meedenken.

Spector

Forumguru
Ben bang dat dit allemaal met de app issues te maken heeft. Ik krijg regelmatig meldingen van een in beweging zijnde auto met gebruik van de motor terwijl ik al lang en breed op kantoor ben of thuis op de bank zit. Kan er dus eigenlijk geen zinnig woord over zeggen totdat de app volledig functioneert, wel dat ik ook geen geluid heb bij de betreffende meldingen.

Bovenaan Onderaan