My 2016?

Frenkie

Forumguru
Voor degenen die het interesseert, de Interne prijslijst per 1 juni voor de Skoda Octavia Edition Businessline.
Let op, dit zijn GEEN voorraadmodellen, er zitten bijvoorbeeld unieke wielen en bekleding op. Wel is het zo dat je met deze versie bepaalde zaken (zoals parkeersensoren VOOR) niet kan bestellen.

Skoda-Octavia-Edition-Businessline-Prijslijst---1.jpg Skoda-Octavia-Edition-Businessline-Prijslijst---2.jpg Skoda-Octavia-Edition-Businessline-Prijslijst---3.jpg

2015ABL

Forumguru
De L&K 18 inch turbine velgen voor slechts 240 euro meerprijs. :thumbsup:

Skoda-Octavia-LK-05.jpg

Bakkertje

Forumguru
Het schijnt dat de 1.6 TDI naar 110pk gaat en de 2.0 TDI duurder wordt met my2016. Nou ja, ik heb een offerte met huidige prijzen, boeien... ;)

Ik weet niet of je de auto koopt of gaat leasen, maar als je gaat leasen:

Bij mijn leasecontract staat er expliciet bij dat de waarde van de auto vastgesteld wordt op de dag waarop deze op kenteken wordt gezet. Dus je contract zal mogelijk niet veranderen, de fiscale waarde wel.
Andersom heb ik het overigens zelf gehad bij de levering van mijn O2. Die ging vlak voor levering in de aanbieding omdat toen de facelift net gelanceerd werd en het vorige model daarom in prijs lager werd. Mijn auto werd daardoor juist goedkoper.

Laatst bewerkt:

elsinga

Forumguru
Ik wacht het wel af. Kan er namelijk niks aan doen. ;) Auto is inmiddels besteld bij Athlon (al moet onze wagenparkbeheerder ook nog wat doen):

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Greentech Eleg Bns 5D 110kW
Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
Bagage pakketDAB (digitale radio ontvangst)
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Metallic lak Race Blue metallic
Reservewiel (volwaardig)
Stoelverwarming op de achterbank
Stoffen bekleding Crinkel Zwart (1030) F
Verwarmbare voorruit
Trekhaak vast 13 polig met CS

:)

abelsj

Forumguru
Wie weet of de rs tdi my 2016 euro 5 of euro 6 uitstoot heeft. Volgens de garage is hij euro 6 maar in de folder staat euro 5

BenVanErp

Actief lid
In mijn geval is met de nieuwe prijzen mijn bestelde Octavia bijna 2200 euro goedkoper geworden. De dealer belt mij terug.

valderrama

Senior Member
In mijn geval, op basis van de config zoals vermeld in mijn handtekening zou in de oude situatie mijn octavia €35250 gaan kosten. Op basis van de nieuwe prijslijst, waarbij ik eigenlijk misschien alleen korting zou kunnen krijgen op het pano dak dat van 1100 naar tijdelijk 399 kan gaan, zou de auto mij €34899 kunnen kosten. Scheelt iets... maar geen 2K :(

Als het mij 2K zou schelen, dan had ik voor dat geld DSG er nog bij kunnen doen. Ik zal hoe dan ook eens bellen met de leasemaatschappij.

Wat volgens mij wel goed nieuws is, is dat de Style businessline de Columbus krijgt met standaard Wifi en smartlink! Dat zijn dus kennelijk geen extra opties die je apart er bij zou moeten nemen.

Wat ik overigens vreemd vind is dat de 1.6TDI greentech motor 5 versnellingen behoudt... terwijl de 1.6TDI greenline motor er 6 krijgt. Is het niet zo dat 6 versnellingen voor een lager toerental zal zorgen?

Laatst bewerkt:

doncalitri1984

Forumguru
Ik hoor daar nog steeds verschillende verhalen over, vandaag nog van de dealer te horen gekregen dat er geen smartlink (standaard?) in zit. Afijn, we gaan het merken de komende weken!

valderrama

Senior Member
Als je naar de prijslijst per 1 juni kijkt dan staat er gewoon dat wifi en smartlink standaard op de style businessline zit? Dus daarmee lijkt mij alle twijfel van tafel.

Op de prijslijst zie je ook gelijk een nieuwe actie! Panorama dak voor 399..

@BenVanErp bedankt voor de prijslijst! Heb je toevallig ook de prijslijst van de greenline?

doncalitri1984

Forumguru
Als je naar de prijslijst per 1 juni kijkt dan staat er gewoon dat wifi en smartlink standaard op de style businessline zit? Dus daarmee lijkt mij alle twijfel van tafel.

Ik zal er waarschijnlijk over heen kijken , maar zie alleen Wifi staan? Niet expliciet SmartLink / Mirrorlink of Smartgate oid...

Edit : Zie het nu ook staan...

SUPER!!

@BenVanErp dank voor de lijst. Ik zie voor mijn bestelling (2.0 tdi style handbak) dat de auto met 18 inch immer nog 20% bijtelling is, daar was ik ivm euro6 nog een klein beetje bang voor. Verder is Columbus nu dus incl. smartlink en wifi, mooi! Of de totaalprijs nu veel meer of minder wordt weet ik nog niet, zal eens informeren bij Athlon. Zie dat het pano-dak nu bv 399 ipv 1199 kost, ben benieuwd of dat nu wordt meegenomen. Ik vermoed van wel ivm het feit dat de auto definitief geprijsd wordt als deze op kenteken wordt gezet (dacht ik). Zie ook dat bv de ACC die in andere landen in MY2016 gratis is geworden bij ons nog steeds betaald dient te worden, dat is jammer maar heb deze ook niet als extra toegevoegd dus ik had die beslissing feitelijk al genomen.

Bovenaan Onderaan