My 2016?

BenVanErp

Actief lid
In mijn geval, op basis van de config zoals vermeld in mijn handtekening zou in de oude situatie mijn octavia €35250 gaan kosten. Op basis van de nieuwe prijslijst, waarbij ik eigenlijk misschien alleen korting zou kunnen krijgen op het pano dak dat van 1100 naar tijdelijk 399 kan gaan, zou de auto mij €34899 kunnen kosten. Scheelt iets... maar geen 2K :(

Als het mij 2K zou schelen, dan had ik voor dat geld DSG er nog bij kunnen doen. Ik zal hoe dan ook eens bellen met de leasemaatschappij.

Wat volgens mij wel goed nieuws is, is dat de Style businessline de Columbus krijgt met standaard Wifi en smartlink! Dat zijn dus kennelijk geen extra opties die je apart er bij zou moeten nemen.

Wat ik overigens vreemd vind is dat de 1.6TDI greentech motor 5 versnellingen behoudt... terwijl de 1.6TDI greenline motor er 6 krijgt. Is het niet zo dat 6 versnellingen voor een lager toerental zal zorgen?

Mijn fout. Op mijn offerte staat nog de prijs met de verwachtte prijsverhoging (800 euro) het verschil is dus minder groot. Met het pano-dak voor 399 euro is het toch interessant om alsnog over alcantara-leren bekleding na te denken.

valderrama

Senior Member
Ik had al van mijn leasemaatschappij korting gehad op de offerte dus dat scheelde mij toen al. Nu wordt de auto indien het panodak tegen die kortingprijs wordt meegenomen weer een stukje goedkoper. Dat ga ik dinsdag opnemen met de leasemaatschappij. Wellicht wordt het dan interessant voor mij om DSG er alsnog bij te doen.

Op dit moment niet gedaan omdat de auto anders dan duurder dan mijn eigen opgelegde limiet zou worden. Mocht het er nu een klein beetje over heen gaan dan moet ik het misschien toch gewoon doen.

BenVanErp

Actief lid
Ik had al van mijn leasemaatschappij korting gehad op de offerte dus dat scheelde mij toen al. Nu wordt de auto indien het panodak tegen die kortingprijs wordt meegenomen weer een stukje goedkoper. Dat ga ik dinsdag opnemen met de leasemaatschappij. Wellicht wordt het dan interessant voor mij om DSG er alsnog bij te doen.

Op dit moment niet gedaan omdat de auto anders dan duurder dan mijn eigen opgelegde limiet zou worden. Mocht het er nu een klein beetje over heen gaan dan moet ik het misschien toch gewoon doen.

Over het pano-dak voor €399,- deed mijn dealer nogal wazig. Het zou afhangen van het in een keer bestellen van een groot aantal auto's met dat pano-dak. Lijkt mij een sterk verhaal omdat je op die manier toch geen offertes kan maken, laat staan een auto kan verkopen. Helaas hebben we maandag een vrije dag hahah - kan dus pas dinsdag LeasePlan bellen.

abelsj

Forumguru
Volgens mijn garage is smartlink en wifi standaard bij de amundsen en columbus my 2016. Ik heb de columbus besteld en hier zit het sowieso standaard bij in. Als optie kan de smartlink genomen worden op de radio (niet navigatie).

W124

Senior Member
Amundsen 6,5 inch zie ik :jaja: Ik neem aan dat dit systeem scherper beeld heeft en wat vloeiender werkt dan de 'oude'?

Cmbeek1970

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de prijslijst.
Wat me een beetje tegenvalt van Skoda is dat je de Adaptive cruise assistent nog steeds niet kan bestellen op een van de 20% bijtelling motor varianten..... Vind ik persoonlijk wel jammer.
Of lees ik het nu helemaal verkeerd?

In Duitsland is dat gewoon als optie te bestellen op bv 1.6 TDI.

Laatst bewerkt:
Ik had trouwens van de dealer gehoord dat die actie voor de panoramadak alleen op de speciale "Edition" van toepassing. Voor (die ik wil) de style Business is hij gewoon de volle mep.

lock

Actief lid
@superbmisschienzogeknogni : Je hebt helemaal gelijk. Bij de 2.0 kan dat wel.
Ik was er wel vergeten bij te vertellen dat DSG voor mij geen optie is, maar een verreiste ;)
En bij 2.0 DSG kan het weer niet. keuzes, keuzes, keuzes....

Idd eerst dsg en dan verder kiezen.

Ik vrees dat ik gewoon in de 25% ga uit komen. Heb nu 1.2 dsg combi ebl. Wil gelijkwaardig. Iemand tips?

Cmbeek1970

Nieuw lid
Met 25% is een goedkopere benzine motor inderdaad ook nog te overwegen.
1.4 DSG scheelt een paar tientjes in de maand (lease) maar dan kan je wel de adaptive cuise assistent er bij bestellen.

Frenkie

Forumguru
Ik had trouwens van de dealer gehoord dat die actie voor de panoramadak alleen op de speciale "Edition" van toepassing. Voor (die ik wil) de style Business is hij gewoon de volle mep.
Mij werd afgelopen zaterdag bij de proefrit verteld dat het op alle modellen kan. Ook in de prijslijst voor alle versies staat het panoramadak voor 399.

Mij werd afgelopen zaterdag bij de proefrit verteld dat het op alle modellen kan. Ook in de prijslijst voor alle versies staat het panoramadak voor 399.

Frenkie, ik heb een offerte/bestellingsbevestiging ontvangen waar ik een Elegance (Style) Business Line heb besteld en waarop staat dat de panorama dak me €399,- gaat kosten.

Bovenaan Onderaan