My 2016?

valderrama

Senior Member
Ik snap al die twijfel over MY2016 niet meer. Inmiddels hebben dealers al enkele weken een MY2016 wijzigingenoverzicht waar de motorveranderingen in staan en onder andere de kleine aanpassingen aan knoppen en verlichting in het interieur.

In de tussentijd is er een officieel persbericht geweest van Skoda waarin de nodige optie wijzigingen aangeduid zijn. En eind vorige week is de juni 2015 prijslijst beschikbaar gekomen waarmee de nieuwe prijzen en wijzigingen doorgevoerd zijn. Daarmee lijkt mij het verhaal rond.

We weten dus wat er op een style businessline zit en dat bijvoorbeeld op deze variant Smartlink en wifi standaard in die nieuwe MIB2 ingebouwd zit wat nieuwe opties zijn.

De enige vragen die ik zelf nog heb zijn wat de auto me nu exact gaat gaat kosten op het moment dat deze op naam gezet wordt (lease) en of ik de korting op het pano dak mee krijg... maar daar kom ik pas achter op het moment dat ik de auto daadwerkelijk ga krijgen. Ohja.... en wanneer ik hem ga krijgen weet ik ook nog niet...

valderrama

Senior Member
Wat PON uiteindelijk doet weten we inderdaad niet, dat is waar.

Als de business prijslijst beschikbaar is, dan verwacht ik dat deze er ook al is voor de overigen modellen... is dit niet zo?

In dat geval, is het voor de overige modellen dan helaas nog steeds onduidelijk.

doncalitri1984

Forumguru
@G.P. Heb jij al een (definitieve) productieweek / levering doorgekregen?
Onze besteldata's liggen niet ver van elkaar , waar jij ruim een week eerder bent...

Frenkie

Forumguru
Om de verwarring nog een beetje groter te maken, in Belgie staan de nieuwe modellen al wel in de configurator.
Hier wordt echter bij de diesels ook melding gemaakt van een 1.6 CRTDI met 66 kW en een 2.0 CRTDI met 110 kW (naast de 1.6 TDI met 81 kW en de 2.0 TDI met 135 kW). Ik kan deze motoren echter niet terug vinden in de Nederlandse prijslijsten.

BenVanErp

Actief lid
Zojuist te horen gekregen dat de (verwachte) productieweek van mijn Octavia week 29 zal zijn. In ieder geval dus wel een MY2016 Octavia. En eigenlijk veranderd er niet zo heel veel. Prijzen van de opties zijn, op het pano-dak na, gelijk gebleven. Standaard uitrusting van de Style Business Line vergeleken met de Elegance Business Line ook.

Leuk dat er nu in de Columbus standaard wifi en smartlink zit, maar of ik het veel ga gebruiken weet ik niet, een keer om mee te spelen denk ik...

BenVanErp

Actief lid
Das 14 weken na bestelling? Klopt dat?

Ik heb op 21-4 (week 17) de bevestiging van Leaseplan ontvangen, ik ga er voor het gemak maar van uit dat dit het teken is dat zij de auto bij Pon besteld hebben. Dus als met een productieweek 29 zitten we op 12 weken. Zal uiteindelijk wel 14 weken worden voor ik de start knop in mag drukken :cheer:

Wat PON uiteindelijk doet weten we inderdaad niet, dat is waar.

Als de business prijslijst beschikbaar is, dan verwacht ik dat deze er ook al is voor de overigen modellen... is dit niet zo?

In dat geval, is het voor de overige modellen dan helaas nog steeds onduidelijk.

Ik heb het idee dat PON eerst haar voorraadmodellen wil verkopen via de Tour de France-actiemodellen. Daar ligt nu nog enkele weken de focus op, lijkt het. Andere landen hebben al veel meer info over de MY2016 aanpassingen, ook zijn daar de online configurators al aangepast. Al zal het neerkomen op wat @BenVanErp schetst. Hij heeft ook al een prijslijst gecommuniceerd die vrij duidelijk is. Al is het wel zo dat deze info dus niet publiekelijk beschikbaar is en voor mensen, zoals ik, die in April hebben besteld dus ook niet 100% duidelijk is wat ze nu exact gaan krijgen tegen welke prijs. Ik heb zelf een Columbus navi betseld waar dus wss Smartlink en Wifi standaard op zit. Maar voor degene met een kleiner scherm is dat nu dus maar afwachten.

BenVanErp

Actief lid
Ik heb het idee dat PON eerst haar voorraadmodellen wil verkopen via de Tour de France-actiemodellen. Daar ligt nu nog enkele weken de focus op, lijkt het. Andere landen hebben al veel meer info over de MY2016 aanpassingen, ook zijn daar de online configurators al aangepast. Al zal het neerkomen op wat @BenVanErp schetst. Hij heeft ook al een prijslijst gecommuniceerd die vrij duidelijk is. Al is het wel zo dat deze info dus niet publiekelijk beschikbaar is en voor mensen, zoals ik, die in April hebben besteld dus ook niet 100% duidelijk is wat ze nu exact gaan krijgen tegen welke prijs. Ik heb zelf een Columbus navi betseld waar dus wss Smartlink en Wifi standaard op zit. Maar voor degene met een kleiner scherm is dat nu dus maar afwachten.

Ik heb nu ondertussen met diverse dealers gesproken die allemaal aangeven dat ze niet blij zijn met de manier van (of het gebrek aan) communicatie door Pon. Voor deze week staat er bij Pon een dealermeeting op de agenda, waar dit blijkbaar ook aan de orde moet komen omdat ondertussen de gemiddelde consument met meer info de showroom binnenkomt dan de dealer kan geven.

valderrama

Senior Member
Wat mij dan weer zorgen baart is dat bij de prijslijst voor de (style) businessline GEEN My16 bij staat....

Aangezien dit wel bij de edition businessline per 1 juni staat...

doncalitri1984

Forumguru
Wat mij dan weer zorgen baart is dat bij de prijslijst voor de (style) businessline GEEN My16 bij staat....

Aangezien dit wel bij de edition businessline per 1 juni staat...

Dat is gewoon in de titel vergeten door de webmaster , het heet verder gewoon STYLE , wat de benaming is voor / vanaf MY2016 modellen...

@G.P. deze lijst is identiek aan die van @BenVanErp ik kreeg vanuit de leasemij vandaag bericht dat PON bevestigd heeft dat de Style Businessline 2.0 TDI handbak icm 18 inch nog net in de 20% bijtelling valt, en dat wordt in deze lijst ook bevestigd. @valderrama ik zou me niet zo'n zorgen maken. Op de prijslijst waar in de titel geen MY2016 staat wordt toch melding gemaakt van bv smartlink en wifi voor de Columbus-navi.

W124

Senior Member
Navigatie Amundsen met 6,5 inch kleuren touchscreen is standaard zie ik (wisten we natuurlijk al, maar toch). Ben zeer benieuwd naar de verbeteringen van dit systeem...:)

Frenkie

Forumguru
Kan iemand mij het volgende bevestigen:
In de prijslijst staat bij Adaptive Cruise Controle een "3". Als ik dan verder kijk staat er bij de uitleg letterlijk:
"3 Niet mogelijk in combinatie met 1.2 TSI DSG motor"
Betekend dit dat het op een handgeschakelde 1.2 TSI motor wel kan? Zou voor mij nog een reden zijn om geen DSG te nemen.

Bovenaan Onderaan