Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

robzie

Senior Member
Vandaag uren aan de lijn gehangen met de verkopende dealer ( 200 km van mijn woonplaats) en een plaatselijke dealer, eerst een robbertje vechten over Das Welt garantie die de een afgesloten heeft op mijn auto en de ander niet erkend.
Uiteindelijk gaat er toch half november bij de plaatselijke dealert een "diagnose" plaats vinden op kosten van de verkopende dealer.
Dat gaat over bedragen.......bahbah....en dat zeggen ze dan gewoon met droge ogen.
Ben benieuwd wat er "gediagnostiseerd" gaat worden.
Nog steeds last van rebooten, maar inmiddels ook al van kortstondige foutmeldingen op Travelassist enz.

Antera

Donateur
Die vingers hoef je niet te kruisen

Deze is perfect en probleemloos. Als je na deze update nog problemen hebt is het je hardwarr

Niet 100% probleemloos hoor.. gister reed ik weg... Geen geluid.. storing parkeersensoren/manovrering… sensoren deden het wel. Maar geen biebjes. Radio geen geluid. Ook bij het aanraken van het scherm geen geluid. eerst handmatig rebooten, hielp niet. Auto uit op slot, even wat pakken elders, kom terug, alles deed het weer..

tja… computer says no. :arghh:

Makkelijke conclusie; dat ding is nieuw vervangen heh sinds dit jaar. Gewoon softwarematig is het niet 100% ok. Overigens is ook eerder al de parkeermodule vervangen. Dus daar zit t ook niet in.

Antera

Donateur
Geen makkelijke conclusie maar een conclusie naar ervaring ;) . Maar laat hem bij de dealer eens alle modules updaten. Dealers doen dat vaak niet. geen zin , geen tijd enz. en dan eens kijken of het oplost. Zo niet is er een uitdaging

EyeVisions

Nieuw lid
Zo juist geupdate naar 1941 software. Laat over paar dagen weten hoe het is gegaan met de herstart. Kreeg alleen geen contact op dit forum om van iemand de software te krijgen. Dus bij deze de link die ik via UK forum wel kreeg. Download versie MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S

guest
guest

Sneeuwwitje

Senior Member
voor de zomer begonnen met het maken van een afspraak voor de update. Staat nu voor begin december. Maar …. gisteravond 1941 OTA ontvangen

Bijlagen

• IMG_0619.jpeg
    IMG_0619.jpeg
    567,1 KB · Weergaven: 72
Ja die hebben net weer een andere versie.. al zal t onderaan de streep allemaal wel niet heel veel anders zijn. met dito zelfde problemen.. maar moet zeggen: met 1941 is t stukke beter.. maar nog steeds wel af en toe "uw instellingen worden geladen" dat kan je wel dan welnuleren.. maar dat blijft dan terug komen.. en dan druk je maar op OK.. en dan staat de airco en de radio weer anders.. iritant..

Ik zie trouwes op jouw plaatje dat jij stoelventilatie heb.
Ben benieuwd of dat op mijn O4 ook makkelijk (oem) is toetevoegen.. ik heb al die ergofit stoelen.. tenminste.. neem aan dat t ergofit is.. want elektrisch verstelbaar sport model stoel EN het leer is geperforeerd.. dus het zou moeten kunnen.. maar kon er nog niet veel over vinden om het achteraf te doen.. eens informeren bij de dealer.. met een beetje geluk is het een kwestie van 2 fans (of meer) toevoegen en in de software laten "aanzetten"

Alola

Lid
...Eindelijk ook voor de Skoda Octavia 4 rijder de update van het mediasysteem naar 1941.

Hiermee zijn de problemen van de spontane reboots ook bij de octavia uit de wereld....
Ook ik merk met mijn Skoda Octavia E tec geregeld reboots op van mijn infotainement systeem "bolero", vaak als Android Auto aanstaat, of de radio. De radio houdt op met spelen en dan weet je al wat er komen gaat... inderdaad, het systeem sluit zich af en daarna verschijnt de melding bij de snelheidsmeter: parking sensor unavailable, Cruise control currently unavailable en andere sensoren die "unavailable" zijn. Daarna start het systeem weer gewoon op.

Soms gebeurt dit nog een 2de keer of een derde keer en ik moet zeggen dat het best irritant is.

Als er een update zou bestaan die dit probleem zou verhelpen, dan zou ik die graag willen ontvangen.

Rallye

Forumguru
@Disaster-Master Ik verplaats de discussie over stoelventilatie even naar jouw topic.

Dat de airco na een nieuwe start verandert heb ik nog niet gemerkt. Ik zal er eens op letten. De tellers gaan inderdaad naar standaard. Ik heb het idee dat soms (niet altijd) ook de lane assist weer aan gaat. Die staat bij mij standaard uit.

@Alola Dat is wat ik af en toe ook met het systeem in mijn Golf heb (met het systeem dat bij Skoda Amundsen heet) en waar bij velen 1941 een oplossing voor biedt. Zoals je kunt zien zit ik nog op 1896. Als het goed is krijg ik in december een nieuwe regelunit en een nieuw stuur. Dan laat ik ook 1941 erop zetten en (off topic) hopelijk ook de motorafdekking.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur

Probleem is niet je regelunit maar alleen de software ;) en die motorafdekking is ook een bijzonder verhaal. Heb al veel mensen gehad die hem niet meer hadden en het lijkt erop dat er ook niet echt iets komt. Ben benieuwd

Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Forumguru
@Alola heb je daadwerkelijk een Bolero? Qua uiterlijk is die gelijk aan een Columbus, maar een Bolero beschikt niet over ingebouwde navigatie. Naar mijn weten zijn alle in Nederland geleverde auto's voorzien van een Columbus. In het buitenland weet ik dat Octavia's ook geleverd worden met een Swing en een Bolero.

Overigens komt 1941 ook voor Octavia's met minimaal Software versie 1803 via OTA binnen (in waves). Je moet daarbij wel via Skoda Connect aangemeld zijn. OTA updates voor je infotainement komen binnen via het Care Connect: Proactieve services abonnement dat gratis is. Care Connect: Remote Access en Infotainment Online zijn betaalde abonnementen, maar heb je niet nodig voor OTA updates voor je infotainment. Wel bijvorbeeld voor OTA updates voor je kaarten (infotainment online) en het op afstand vergrendelen (remote access) van de auto.

Rallye

Forumguru
@jesse_s93 Dat dacht ik ook, maar ik kom op Youtube filmpjes tegen van Bolero’s in met navigatie:

Ik ben benieuwd of ik (op 1896) de 1941 nog via OTA krijg. Afwachten.

@Antera Het nieuwe stuur en het regelapparaat zijn in verband met foutmeldingen van de travel assist. De motorafdekking komt ook, hij staat zelfs op de to-do-list van mijn dealer: zie https://www.golf8gti.com/topic.php?t=1843&page=13 (en via https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls#secb).

Laatst bewerkt:

Alola

Lid
@Alola heb je daadwerkelijk een Bolero? Qua uiterlijk is die gelijk aan een Columbus, maar een Bolero beschikt niet over ingebouwde navigatie. Naar mijn weten zijn alle in Nederland geleverde auto's voorzien van een Columbus. In het buitenland weet ik dat Octavia's ook geleverd worden met een Swing en een Bolero.
....
Ik heb zeker een Bolero infotainement system. Bedankt voor de informatie over OTA updates. Ik ga me daarin verdiepen.

Laatst bewerkt door een moderator:

jongetje

Forumguru
@Alola

Overigens komt 1941 ook voor Octavia's met minimaal Software versie 1803 via OTA binnen (in waves). Je moet daarbij wel via Skoda Connect aangemeld zijn. OTA updates voor je infotainement komen binnen via het Care Connect: Proactieve services abonnement dat gratis is.
Mijn auto is in januari, 3 jaar oud. Ik heb na een jaar die betaalde services laten verlopen. Wel gewoon een wit wereldbolletje en wordt ook door de leverende dealer gebeld als de garage hier met de auto bezig is ("we zien een melding/storing voorbij komen en ik moet u dan bellen"). Zit op 1806, is dat voldoende om ook de update OTA te krijgen?

jesse_s93

Forumguru
@jongetje ik zal straks even in de auto kijken. Volgens mij moet je kunnen zien welke services (van Skoda Connect) actief zijn in de auto, maar ik durf zo even niet te zeggen waar. Daarbij zou dan systeemupdate op actief moeten staan om de OTA update te ontvangen. Naar mijn weten zou 1806 jong genoeg moeten zijn voor de update.

Bovenaan Onderaan