Nieuwe Uitlaat op mijn Superb III

Welk eindstuk op mijn Superb III


  • Totaal aantal stemmers
    89

ElScorpione

Forumguru
Ik reed gister achter een nieuwe A6 avant 3.0TDI biturbo en die had ook de versie met streep. Is voor mij de absolute favoriet. Ik blijf de open versie lelijk vinden.
 

thijskok

Senior Member
Heb het een en ander ff uitgezocht maar ik ga de werkzaamheden dichter bij de deur laten uitvoeren. Waarschijnlijk gaat JD engineering in Lochem verlagen, spacers plaatsen, dubbele uitlaat en tunen (naar 231PK).
Beter alles in 1 keer dan telkens mini projectjes.

Volgende week wordt de auto van de dealer afgeleverd. Weekje laten meteen onder het "mes".
 

Der Einser

Forumguru

Deze zou ik inderdaad ook kiezen,... maar toch nog een opmerking.
Ik zou ze toch liever iets rechter willen zien dan zo verkeerd om taps toelopend zoals deze foto.
Eerder schuin aflopend in de lijn van de auto ipv zoals op de foto. (slechte uitleg van mij,.. hopelijk jij begrijpe....)
Eigenlijk zou je ze moeten nemen zoals op een VW Phaeton W12 of BMW 750 nieuwe model
Die zijn pas echt heel dik !
Check die voor de zekerheid eens @Tuulster

volkswagen__phaeton_6_0_w12_4motion_automatic_4_seater_2002_4_lgw.jpg

hqdefault.jpg

bmw760Li-2_1456186c.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
TNX for the tip! @Der Einser "Ikke jou begrijpe" :maakmegek:

Inderdaad ook mooi. Ik viel juist voor deze vorm omdat hij heel mooi de lijn van de rechtopstaande rand op de diffusor volgt. De stukken die jij nu noemt staan daar haaks op, vind ik niet zo mooi....

upload_2016-1-29_13-24-9.png

Maar hé; zoveel mensen zoveel wensen.......:pardon:
 

thijskok

Senior Member
Tweede week van maart gaat de mijne naar de dealer terug. Verlaging, spacers en de dubbele 2.0 TFSI uitlaat worden dan in twee dagen gefikst. Voor de uitlaat is wel een nieuwe diffusor nodig want de huidige is niet netjes te verzagen, dan krijg je verschillende kanten en dat gaat ten koste van de symmetrie!
 

Tuulster

Forumguru
@thijskok Nee, gewoon netjes ingezaagd. :jaja:
Ik zie geen enkele reden om extra kosten te maken voor een ander diffusor. Ook niet als je de originele uitlaat laat plaatsen..... Diffusor is gewoon hetzelfde en prima door een professional netjes in te zagen.

Dealer zegt zeker van niet???:pardon::D
 

RefleCs

Forumguru
Die ronde pijpen zijn ook niet mijn ding onder deze auto. De auto heeft daar te rechte lijnen voor.
 

paultie

Forumguru
Heb het een en ander ff uitgezocht maar ik ga de werkzaamheden dichter bij de deur laten uitvoeren. Waarschijnlijk gaat JD engineering in Lochem verlagen, spacers plaatsen, dubbele uitlaat en tunen (naar 231PK).
Beter alles in 1 keer dan telkens mini projectjes.

Volgende week wordt de auto van de dealer afgeleverd. Weekje laten meteen onder het "mes".

Let wel dat je de auto voor het tunen even goed inrijd. Het chippie op de spaceback ook pas na 2500km laten plaatsen. Dat zullen ze bij JD ook wel adviseren.
 
Bovenaan Onderaan