Nieuwe Uitlaat op mijn Superb III

Welk eindstuk op mijn Superb III


  • Totaal aantal stemmers
    89

family man

Senior Member
TNX for the tip! @Der Einser "Ikke jou begrijpe" :maakmegek:

Inderdaad ook mooi. Ik viel juist voor deze vorm omdat hij heel mooi de lijn van de rechtopstaande rand op de diffusor volgt. De stukken die jij nu noemt staan daar haaks op, vind ik niet zo mooi....

Bekijk bijlage 46514

Maar hé; zoveel mensen zoveel wensen.......:pardon:

Dat valt in beide gevallen op te lossen toch? dempers van R naar L monteren en van L naar R, dan volgt het wel de lijn..
Mooie dempers van die Phaeton, maar denk dat die BMW dempers mooier zouden staan..ik zelf zou voor de orginele eindstukken van de topversie gaan..
 

thijskok

Senior Member
Tunen en uitlaten kun je niet los koppelen van elkaar toch. Andere uitlaten betekend andere doorlating van gassen (meer minder tegendruk). De tuner die met mijn auto aan de slag gaat verzocht mij voor de tuning de uitlaten te laten aanpassen en niet daarna. Dus daarom 7 maart uitlaten, spacers en Eibach. Weekje later de tuning naar (volgens hen) 225+ PK.

ps. tevens worden op 7 maart de kappen van de spiegels meteen zwart gespoten.
 

thijskok

Senior Member
@Jese8,

Quote van dealer:

Ik kan een eibach verlagings set aanbieden voor xxx euro inclusief btw en montage.

De set zal de auto aan de voorzijde +/- 35mm en achter +/- 30mm laten zakken.


-Wat betreft de spacers is het advies om voor 12mm spacers te kiezen aan de voorzijde voor een goede passing in de grote velgen.

Aan de achterzijde is 15mm mogelijk.

De totale kosten inclusief montage en verlengde wielbouten zou uit komen op xxx euro incl. btw.


-Het is verstandig om het verlagen te combineren met de spoor verbreders, dit scheelt uitlijnen.


-De levertijd van de veren is ongeveer 4 weken aangezien er veel vraag naar is de laatste weken.

-De spacers kunnen sneller geleverd worden.


-Wat betreft de uitlaat is het mogelijk om er één te monteren van een 2.0TFSI superb. Deze zou volgens wel een chrome eindstuk hebben.

-Deze aanpassing inclusief een andere bumperspoiler zal uitkomen op xxxx euro inclusief btw en montage.
 

Tinto

Forumguru
De grootste onzin. Bij het verlagen met andere veren moeten de boel los en zal je per definitie moeten uitlijnen.
Kan je de veren niet comprimeren en dan zonder alles los te halen eruit halen. En hetzelfde doen voor het installeren?
 

ertromp

Forumguru
Heb het een en ander ff uitgezocht maar ik ga de werkzaamheden dichter bij de deur laten uitvoeren. Waarschijnlijk gaat JD engineering in Lochem verlagen, spacers plaatsen, dubbele uitlaat en tunen (naar 231PK).
Beter alles in 1 keer dan telkens mini projectjes.

Volgende week wordt de auto van de dealer afgeleverd. Weekje laten meteen onder het "mes".
Goede updates! Maar 1 week na aflevering al laten tunen? Hoeveel km's rijd je in die 1e week?
 

Tuulster

Forumguru
Zaterdag 5 maart gaat de dubbel geplaatst worden. Het eindstuk ben ik uit. :thumbsup:

Ik heb momenteel nog één dilemma.....:pardon::D

CHROME of BLACK CHROME ???

Chrome is mooi maar valt meer op en wordt veel toegepast....
Zwart chrome is stoer maar valt minder op en valt misschien wel weg ....

Wat zijn de meningen hier?? keuzes, keuzes.....

upload_2016-2-2_19-49-55.png
 

Tuulster

Forumguru
@Jese8,

Quote van dealer:

Ik kan een eibach verlagings set aanbieden voor xxx euro inclusief btw en montage.

De set zal de auto aan de voorzijde +/- 35mm en achter +/- 30mm laten zakken.


-Wat betreft de spacers is het advies om voor 12mm spacers te kiezen aan de voorzijde voor een goede passing in de grote velgen.

Aan de achterzijde is 15mm mogelijk.

De totale kosten inclusief montage en verlengde wielbouten zou uit komen op xxx euro incl. btw.


-Het is verstandig om het verlagen te combineren met de spoor verbreders, dit scheelt uitlijnen.


-De levertijd van de veren is ongeveer 4 weken aangezien er veel vraag naar is de laatste weken.

-De spacers kunnen sneller geleverd worden.


-Wat betreft de uitlaat is het mogelijk om er één te monteren van een 2.0TFSI superb. Deze zou volgens wel een chrome eindstuk hebben.

-Deze aanpassing inclusief een andere bumperspoiler zal uitkomen op xxxx euro inclusief btw en montage.
Zo dealer gaat nog verder met de breedte van de spacers voor! Geen opmerkingen over je ET waardes gehad. Meestal beginnen dealers daar wel over......

Zou je me via een PB eens willen laten weten wat de offerteprijs voor de uitlaat was? Tnx!
 

RefleCs

Forumguru
Ik vind die donkere toch ook wel wat hebben maar Chrome spreekt meer. Aan de andere kant je hebt een 1.6 dus het mag best een beetje subtiel zijn.
 
Bovenaan Onderaan