Nieuwe velgen voor SII L&K

Miez1

Forumguru
Heerlijke set Corne! Ik zou de naafkapjes laten zitten, een ander logo verstoort m.i. de herkenbaarheid van dit mooie wiel.

Ja mooi! Of had ik dat al gezegd? :super:

___JC___

Forumguru
Je gaat toch niet met Porsche emblemen rond rijden op je Skoda? Dat is echt kansloos wat mij betreft..

CDK

Forumguru
@JC, nee hoor ;) maak je geen zorgen, ben al bezig met andere naafkapjes, want de originele daar kan ik niets mee, ik heb al mooie nieuwe Skoda logo's :)

greetz Corné

s-line

Forumguru
Porsche naafkapjes wel of niet vervangen voor kapjes met het nieuwe Skoda logo, wat vinden jullie?

greetz Corné

Natuurlijk niet, het is een Porsche wiel en jou auto heeft ook Porsche vermogen dus lekker laten zitten. Het staat pas goedkoop als je er skoda op plakt en dat zal niet zo makkelijk worden ook want het is nogal een groot naafgat.
Maar als je gewoon het zilverkleurige Porsche logo hebt dan staat het heel subtiel en het gekleurde logo springt er wel erg uit.
En ik denk dat het wauw effect veel meer aanwezig is met het Porsche embleem!!
Gr. Michiel

mikehotel

Actief lid
Die velgen zouden niet mijn eerste keuze zijn, maar over smaak valt niet te twisten. Als de eigenaar er dolblij mee is, lekker laten gaan.
Die Porsche-velgkapjes kunnen echt niet, zelfs niet onder een 3.6V6. Is in mijn beleving nog bedenkelijker als 2x2 uitlaten onder een Superb (alleen echte sportlimo's in de categorie BMW M, Audi RS en MB AMG komen daar mee weg) en past zonder meer in de categorie Porsche met dieselmotor.

WesleyJD

Banned
Dat heb ik al als ik een VW met Audi velgen zie of andersom. Klopt gewoon niet.

Maar ieder zijn smaak. Je zal het toch echt zelf moeten bekijken haha.

CDK

Forumguru
@Mikehotel, over smaak valt idd niet te twisten :) 2x2 uitlaten bedenkelijk? vraag eens een proefritje aan met zo'n auto, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zelfs jij dan al je bedenkingen aan de kant zet! voordat ik tot de aanschaf van deze auto overging heb ik proefgereden met een BMW 535 en een audi A6 3.0TFSI maar daar zaten ook dubbele pijpen onder, het waren fijne auto's maar niet fijner om mee te rijden dan mijn huidige Superb, daar komt bij dat je in een A6 of een BMW 5 niet eens fatsoenlijk passagiers mee kan nemen achterin als de mensen voorin 1.8m of langer zijn, dan is de keuze snel gemaakt, qua prijs maakt het ook niet veel meer uit aangezien je voor mijn auto ook gewoon €65000,- op tafel mag leggen, dan hoor ik mensen zeggen "je bent gestoord!" totdat ze een ritje meegereden hebben.... dan is het "wat een dikke wagen zeg!" en dan vallen die 2x2 uitlaatpijpen weer helemaal op z'n plaats :)

greetz Corné

s-line

Forumguru
Weet wat het is,de mensen die een beetje uit auto scene komen die snappen het wel van porsche/bentley/lamborgini etc. velg.
Die zet je eronder als je dit mooi vind en daar zet je GEEN skoda logo op dat is echt een NO GO.
Maar de mensen die dit doen zijn echt liefhebbers van de auto scene en volgens mij is corne dat ook anders koop je geen V6 l&k,maar een 1.6 greenline en zet je daar een setje velgen op van de bandenboer om de hoek en daar plak je een skoda logo op.
Dus als je een beetje rond kijkt op internet en diverse forums bekijkt en foto,s van wat auto,s op evenementen.Zal je zien dat dit een heel normaal verschijnsel is in de autoscene om bijv. op porsche,s rond te rijden en ook met de logo,s van het merk waar ze dan ook van zijn.
Alleen bij ons op het skoda forum zit over het algemeen ander volk die niet te graag wil opvallen, en ook nog niet zo bekend is met dit verschijnsel. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de meeste hier ook wat ouder zijn,en niet in opvallen. Maar als ik naar mijn eigen auto kijk en zie hoeveel positieve reacties ik krijg van jong en oud, in de trant van ik wist niet dat een skoda er zo stoer uit kon zien, zegt dat wel genoeg denk!:worshippy:

CDK

Forumguru
@S-line, daar zou jij best wel eens gelijk in kunnen hebben ;)
op mijn vorige S2 kreeg ik dat ook al van jong en oud idd, ook nu is dat weer het geval, telkens weer is het leuk om te horen "woow en dat is echt een Skoda?" :)

greetz Corné

mikehotel

Actief lid
@Corné:
Ik heb niets tegen uitlaten links en rechts, maar persoonlijk ben ik niet zo van de dubbele uitlaten links en rechts onder een niet sportieve limo (sportieve limo = de M's, RS-sen en AMG's van deze wereld). Daarmee heeft Skoda naar mijn mening (en het is natuurlijk maar een mening) het verschil tussen de gewone en de 200+ pk versies iets te veel willen benadrukken. Het wordt nu zo vanaf de daken geschreeuwd, terwijl de auto dat niet nodig heeft. Een enkele pijp links en rechts zou in mijn beleving meer passen bij de Superb; nu zie het er toch een beetje uit als: "ïk wil wel, maar ben het net niet".
En voor wat betreft het rijden in een 3.6V6: Been there, done that :xyxthumbs:, al is dat nog steeds geen vier pijpen waard ;). Stap eens in een RS4 en je snapt wat ik bedoel.

s-line

Forumguru
Ik ben het wel met Mike eens, dat alleen een dikke ovale links en rechts (ala Audi rs 6 en4) veel bruter zou staan!
Misschien een leuke volgende update, even langs de Audi dealer twee eind stukken bestellen en er op laten lassen klaar!

mikehotel

Actief lid
@S-line:
Ik kom inderdaad niet uit de auto scene zoals jij die beschrijft, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik het naar je eigen smaak aanpassen van een auto "not-done" vind. Ik zou bijna willen zeggen, integendeel! Ik denk dat we alleen van mening verschillen op welke wijze dat te bereiken is en dan maakt het volgens mij niet uit wat qua motorisering of uitvoering als basis genomen is. Ik ben meer van een subtielere aanpak met wat minder uitgesproken velgen en een uitlaatpijpje minder. Zwarte spiegels op een witte auto vind ik dus veel beter te pruimen dan van die "bling-bling" exemplaren.

CDK

Forumguru
ik vind het niet misstaan, 1 dikke links en rechts is ook ok, als er ooit nog een sportpijp ondergaat met elektronische klep is het misschien een optie ;)

greetz Corné

Bovenaan Onderaan