Nieuwe velgen voor SII L&K

CDK

Forumguru
themisto's had ik als wintersetje onder mijn vorige S2, heb nu de Sirius velgen als winterset (exclusief voor L&K) maar wil voor de zomer een maatje groter, minimaal 19" dus ;) maar toch bedankt voor het meedenken!
Mijn dealer heeft trouwens nog een nieuw setje Themisto's in antraciet staan...

Miez1

Forumguru
Als je echt wilt knallen, Bentley's in 20".......:shocked:

bentleys.jpg

Bij de juiste 'stance' nauwelijks te evenaren :xyxthumbs:

Alles gute !

Miez

CDK

Forumguru
Hi Corné,

Ben je er al uit?

grtz.

Miez

Hoi Miez,
of ik er al uit ben..... ;)
nog niet helemaal, maar dat komt voornamelijk omdat ik het momenteel erg druk heb op m'n werk en daardoor vaak pas laat thuis ben 's avonds, maar de porsche turbo velgen die Menno gepost heeft vind ik tot nu toe het mooiste denk ik, alleen heb ik nog geen tijd gehad om met mijn 'bandenboer' te overleggen over de adapters die daar dan tussen moeten, ben bang dat hij daar geen voorstander van is, maar de klant is altijd koning natuurlijk! alleen moet het wel netjes er onder passen zonder dat er ook maar iets aanloopt ;) thanks voor je interesse!

greetz Corné

Miez1

Forumguru
Hi Corné, die Turbo's zijn wel te gek! De eigenaar van die auto is volgens mij daarna overgegaan om 20" Touareg velgen, is ook mooi. Misschien moet je is 'snuffelen' op een Belgisch forum (ik weet niet of propaganda van andere fora is toegestaan!?)waar deze man te volgen is, zie je verschillende velgen langskomen onder een Superb. (maar ik weet niet of dit het makkelijker maakt :smiley29:).

Alles gute !

Miez

Canon-Eye

Forumguru
Als je echt wilt knallen, Bentley's in 20"...
Toch maar niet.

Tenzij met de rest van de Bentley er op... maar ook dit jaar weer geen Oudejaars- c.q. Postcodekanjerhoofdprijs, dus voorlopig weer uitgesteld.

CDK

Forumguru
vandaag bij mijn banden/velgen leverancier geweest om info op te vragen over de Porsche Turbo's met bijbehorende adapters, hoor deze week wat de uitkomst is, alleen deze meneer was niet zo'n fan van adapters.....

CDK

Forumguru
superb 19''.jpg superb 19 ''.jpg

dit zouden de nieuwe zomer patta's moeten worden, prijsopgave vandaag binnen gehad...... :shocked: maar ja dan heb je ook wel wat :eek: nu nog ff een afkoel periode in acht nemen en dan toch maar bestellen! en dan maar wachten op het mooie weer.......

s-line

Forumguru
vandaag bij mijn banden/velgen leverancier geweest om info op te vragen over de Porsche Turbo's met bijbehorende adapters, hoor deze week wat de uitkomst is, alleen deze meneer was niet zo'n fan van adapters.....
Niets mis met goede adapters hoor omdat je de adapter eerst monteert op je naaf en dan naar een andere steek gaat.
Alleen goed opletten met je wielen vast zetten, want de adapters zijn van aluminium dus je draait zo het schroefdraad kapot. Zeker geen lucht sleutel gebruiken(pas op bij de dealer voor onderhoud!!!)
En gaat hij ook nog iets naar beneden? Dat is wel een must bij deze velgen hoor!
gr.

CDK

Forumguru
Niets mis met goede adapters hoor omdat je de adapter eerst monteert op je naaf en dan naar een andere steek gaat.
Alleen goed opletten met je wielen vast zetten, want de adapters zijn van aluminium dus je draait zo het schroefdraad kapot. Zeker geen lucht sleutel gebruiken(pas op bij de dealer voor onderhoud!!!)
En gaat hij ook nog iets naar beneden? Dat is wel een must bij deze velgen hoor!
gr.

Hoi Michiel,
daar zal ik dan persoonlijk op toezien dat ze niet met een luchttol aangedraaid worden, bedankt voor je advies!
ik wilde het eigenlijk even houden bij het huidige OEM sportonderstel..... rijd erg comfortabel en stuurt een stuk strakker dan het standaard onderstel.

greetz Corné

CDK

Forumguru
vandaag weer teruggebeld door de banden/velgen leverancier dat hij niet kon garanderen dat alles vrijloopt :(
zijn leverancier denkt van wel maar wil niets garanderen.... de adapters zijn 20mm en de ET waarde is 45
nu zit er in de wielkast van de Superb niet zo heel veel ruimte natuurlijk, tenminste niet zo als bij bmw of mercedes.
de standaard 18'' velg heeft volgens mij een breedte van 8.5J de Porsche Turbo 19'' is 10J als je daar dan een band 225/35/19 omheen legt, staat de wang van de band volgens mij enigszins getrokken of vergis ik me nu?
misschien is achter wel een maatje breder mogelijk, onder m'n vorige zat ook 245 op een 20'' maar die liep aan de voorkant in de spatschermen, dat wil ik niet meer.
welke forum techneut / ervaringsdeskundige heeft tips & tricks of goede raad voor mij?

alvast bedankt! greetz Corné

s-line

Forumguru
Als het echte Porsche's zijn ligt de et waarde's rond de 60 ongeveer. Als ze imitatie zijn moet je wel om die et waarde vragen want dan kom je met de adapters van 20mm wel op de goede et waarde uit van 40/45ongeveer.
Als ze al et 45 zijn kan je het wel vergeten dan staan ze heel ver buiten je auto, die Belg heeft wel originele porsche's!
Het zal wel een heel ander gezicht zijn als bij de Belg hoor als je hem niet verlaagd je auto wordt weer wat hoger met 19inch.
Succes! 225/35 om een 10j staat extreem getrokken en zal geen gezicht zijn op jou auto, en 10j past zoiezo niet, als je op save wil gaan blijf dan bij 8,5j et 40/45. Als je besluit niet te verlagen neem dan ook geen 225 maar 235 band want dat vult iets meer de ruimte in je wielkasten

CDK

Forumguru
Als het echte Porsche's zijn ligt de et waarde's rond de 60 ongeveer. Als ze imitatie zijn moet je wel om die et waarde vragen want dan kom je met de adapters van 20mm wel op de goede et waarde uit van 40/45ongeveer.
Als ze al et 45 zijn kan je het wel vergeten dan staan ze heel ver buiten je auto, die Belg heeft wel originele porsche's!
Het zal wel een heel ander gezicht zijn als bij de Belg hoor als je hem niet verlaagd je auto wordt weer wat hoger met 19inch.
Succes! 225/35 om een 10j staat extreem getrokken en zal geen gezicht zijn op jou auto, en 10j past zoiezo niet, als je op save wil gaan blijf dan bij 8,5j et 40/45. Als je besluit niet te verlagen neem dan ook geen 225 maar 235 band want dat vult iets meer de ruimte in je wielkasten

ja kreeg ik net ook te horen, beetje jammer dat ik eerst een prijsopgave krijg en als ik vraag of e.e.a. toch wel echt gaat passen krijg je dit....
ET 45 met spacers van 20mm is idd geen optie dan steekt het te ver uit en de 225 band past daar ook niet omheen, krijg ik net pas te horen ook..... jij hebt je kennis i.i.g. wél paraat! dankjewel daarvoor
het ging om replica's van WSP Italy en die hadden een ET waarde van 45
ik zal naar je tips luisteren, 235 breed is wel een goede optie, maar nu eerst nog passende velgen, moet ik helaas weer verder met m'n zoektocht ;)

eddiea

Forumguru
Ik weet niet waar jij je wielen vandaan haalt maar de wielen hebben een ET waarde van 50 bij een breedte van 8,5J. Je hebt ook een adapter van 15mm en dan zou je uitkomen op ET 35. Zonder extra verlaging moet dit volgens mij gewoon passen. De originele wielen zijn 8J breed.
Mocht je een serieus adres zoeken bij je in de buurt heb ik nog wel een adres voor je........

CDK

Forumguru
Ik weet niet waar jij je wielen vandaan haalt maar de wielen hebben een ET waarde van 50 bij een breedte van 8,5J. Je hebt ook een adapter van 15mm en dan zou je uitkomen op ET 35. Zonder extra verlaging moet dit volgens mij gewoon passen. De originele wielen zijn 8J breed.
Mocht je een serieus adres zoeken bij je in de buurt heb ik nog wel een adres voor je........

kom maar op met dat adres dan! :)
heb begrepen dat er ET 47 onder een Superb hoort....
en dat je daar 5mm vanaf mag wijken zonder ernstige slijtage problemen....
ET 35 zou dan ook weer niet helemaal optimaal zijn toch?
ik heb de replica's alleen maar van WSP gezien en dat zijn goede kwaliteits velgen maar die zij er alleen maar in 10J ET 45 en 11J ET 50 wat beide geen optie is.
dus kom maar op met je merk en adres, ik kan niet wachten!
en nog ff over die adapters, ik kreeg tehoren dat 15mm niet sterk genoeg was dat de bouten dan niet genoeg grip hadden en dat dat vragen was om problemen.....

greetz Corné

Bovenaan Onderaan