Nieuwe velgen voor SII L&K

Noord26

Forumguru
Het misstaat helemaal niet. Alleen ogen de remschijven dan weer zo iel, in verhouding tot de velgen. Een echte Porsche heeft er dan ook wat grotere en geperforeerde schijven achter zitten, waardoor het wel in balans blijft. ;)

s-line

Forumguru
Ik vind persoonlijk dat je niet groter als 18 inch moet gaan, als je hem niet verlaagd.
Maar dat is puur mijn gevoel. En dan hoeft het echt niet extreem laag zoals ik of eddiea en miez1,maar een stukje is echt veel beter en komen de wielen veel meer tot hun recht!

CDK

Forumguru
Het misstaat helemaal niet. Alleen ogen de remschijven dan weer zo iel, in verhouding tot de velgen. Een echte Porsche heeft er dan ook wat grotere en geperforeerde schijven achter zitten, waardoor het wel in balans blijft. ;)

ja Noord ik snap wat je bedoeld, maar t ging ff over 19" icm standaard sportonderstel, of dat nu wel of niet om aan te zien is ;)

CDK

Forumguru
Ik vind persoonlijk dat je niet groter als 18 inch moet gaan, als je hem niet verlaagd.
Maar dat is puur mijn gevoel. En dan hoeft het echt niet extreem laag zoals ik of eddiea en miez1,maar een stukje is echt veel beter en komen de wielen veel meer tot hun recht!

Er staat een schroefset op m'n wishlist maar 'k vind het nogal prijzig en.... belangrijker nog... ik weet niet wat ik kan verwachten qua rijcomfort, ik heb daar totaal geen ervaring mee.

s-line

Forumguru
Als je kw neemt, zal het comfort je verbazen, zeker als je al een sport onderstel hebt.
Maar weitec is ook dik in orde, is ook van kw maar is circa 100euro goedkoper.
En vergeet niet dat de superb behoorlijk zwaar is dus dat wordt niet echt een stuiterbak zoals een Polo of zo.

eddiea

Forumguru
Een schroefset icm die wsp turbo's gaat niet hoor Corne. Dan kom je echt in de knoop met de ET waarde als je geen verdere aanpassingen doet. Dan moet je echt proberen een ET waarde van 40 of hoger te vinden.
Persoonlijk vind ik 19" icm standaard onderstel nog te doen.
Gr

CDK

Forumguru
ok..... ik heb kw street comfort wel eens horen roepen in de wandelgangen, dat is waar jij het over hebt neem ik aan?
weet je ook wat zoiets kost incl montage en btw?

CDK

Forumguru
Een schroefset icm die wsp turbo's gaat niet hoor Corne. Dan kom je echt in de knoop met de ET waarde als je geen verdere aanpassingen doet. Dan moet je echt proberen een ET waarde van 40 of hoger te vinden.
Persoonlijk vind ik 19" icm standaard onderstel nog te doen.
Gr

ik zal overleggen met J&R hij begon zelf ook al over een schroefset, als hij met een aantrekkelijk prijsje komt zal ik het in overweging nemen, die Porsches waren ook nog met een hogere ET verkrijgbaar, voor het einde van volgende week hoop ik wat meer info te krijgen qua mogelijkheden en kosten.....

eddiea

Forumguru
S-line en ik hebben KW var 1. Die belg met die Porsche wielen heeft streetcomfort. Ik heb daar geen ervaring mee maar de set schijnt goed comfortabel te zijn.

Miez1

Forumguru
Ik rij ook op KW var 1, het kost geld maar is in jouw geval ook praktisch omdat je zover kan zakken dat het esthetisch klopt en het nooit een stuiterbak wordt. Loopt het toch aan (wat ik mij niet kan voorstellen met de juiste keuze voor advies en montage), dan zet je 'm iets hoger.

Nu loop je het risico dat wanneer je de wielen monteert, het esthetisch niet mooi in balans vindt en dan de boel weer los moet gooien voor een ander onderstel, dat is 'waste of money'. Ik zou sturen op een mooie deal met de velgenboer, het is crisis, die wil gerust wel wat met de prijs doen.

Alles gute !

Miez

CDK

Forumguru
Ik rij ook op KW var 1, het kost geld maar is in jouw geval ook praktisch omdat je zover kan zakken dat het esthetisch klopt en het nooit een stuiterbak wordt. Loopt het toch aan (wat ik mij niet kan voorstellen met de juiste keuze voor advies en montage), dan zet je 'm iets hoger.

Nu loop je het risico dat wanneer je de wielen monteert, het esthetisch niet mooi in balans vindt en dan de boel weer los moet gooien voor een ander onderstel, dat is 'waste of money'. Ik zou sturen op een mooie deal met de velgenboer, het is crisis, die wil gerust wel wat met de prijs doen.

Alles gute !

Miez

Hoi Miez, bedankt voor je inbreng, ik zat zelf over KW Streetcomfort na te denken en te wikken en te wegen, ik absoluut wél comfortabel wil blijven rijden!, wilde het eerst niet want wil hem liever zo origineel mogelijk laten en er niet al te veel meer aan uitgeven, want die bak kost al schrikbarend veel dollars ;) maar als ik mijn lieve vrouw kan overhalen...... zou het zo maar eens kunnen gebeuren..... ;)

greetz Corné

CDK

Forumguru
Vandaag de knoop doorgehakt en de bestelling geplaatst bij J&R Cardesign in Ridderkerk :)
het is geworden.........

- schroefset KW Streetcomfort
- Porsche Turbo velgen 19'' ET 58 8.5J met bijbehorende adapters 15mm uiteindelijk dus ET 43
- Michelin Pilot Super Sport 225/35/19 88 Y
- ook wordt het voertuig opnieuw uitgelijnd

als het zover is volgen er z.s.m. mooie foto's
ik kan jullie i.i.g. verklappen dat op de meeting op 27 april alles er netjes onder zit ;)

greetz Corné

Bovenaan Onderaan