Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

VWim

Forumguru
@Antera Super(b) bedankt! Gezien de naam van het topic was ik er even vanuit gegaan dat dit opties zijn die alleen betrekking hebben op de O3, maar dat was kennelijk wat kort door de bocht.

Tzt maar eens kijken, er zitten best wat mogelijkheden bij waar ik wel interesse in heb.
 

Antera

Donateur
He, dat is een nieuwe! Bij de pre-MQB auto's moet je daarvoor nog naar de dealer. Weet je ook waar deze instelling zit? Misschien dat er (met een nieuwe versie van VCDS) bij mijn S2 toch het een en ander mogelijk is.

in de module waar het altijd zit 09 en in adaption
 

adjego

Actief lid
De manier waarop je de achterlichten mee kunt inschakelen met de dagrijverlichting is een stuk makkelijker geworden. Het is niet zo dat de nieuwe VCDS dit ook makkelijker mogelijk maakt voor een Superb en O2 helaas.
 

richie29

Nieuw lid
Iemand toevallig in het oosten van het land om dit te testen? :D
(we gaan zaterdag op vakantie, dus ik moet wel wat te spelen hebben onderweg :maakmegek:
 

ertromp

Forumguru
Iemand toevallig in het oosten van het land om dit te testen? :D
(we gaan zaterdag op vakantie, dus ik moet wel wat te spelen hebben onderweg :maakmegek:


Je bent welkom in Apeldoorn. Helaas gaat het mij niet lukken voor a.s. zaterdag / aankomend weekend. PB maar als je na je vakantie een afspraak wilt maken
 

Antera

Donateur
Van de week savonds van harte welkom en als het goed is morgen me software binnen voor de DVD vrijschakeling


Iemand toevallig in het oosten van het land om dit te testen? :D
(we gaan zaterdag op vakantie, dus ik moet wel wat te spelen hebben onderweg :maakmegek:
 

blokart

Senior Member
Hier een paar leuke van een I-net geplukt

Passenger mirror dip on reverse
  1. Select STG 52 (Türelektr. Pass.)
  2. Long STG coding -> function 07
  3. Byte 04
  4. Enable bit 2
  5. Enable bit 3
  6. Select STG 09 (wiring)
  7. STG access permissions -> Function 16
  8. Enter Unlock Code 31347
  9. STG adjustment -> function 10
  10. (15) Select Access control 2 Spiegelabsenkung bei Rueckwaertsfahrt auswählen
  11. Set value to active (active) Additionally possible: Hide menu item in Radio-/Navigationssystem, so you are even viable in the future to enable the feature on or off
  12. (20) Select Access control 2-Menuesteuerung Spiegelabsenkung auswählen
  13. Set value to active (active)
Enable Needle Sweep / Staging
  1. Go into [17] Instrument
  2. Coding -> Function 10
  3. Byte 1
  4. Enable Bit 0
Rain Closing
  1. Go into [09] Central Electronics
  2. Go into Security Access and enter 31347
  3. Go to adaptation channels and set the following:
    • (15) Access Control 2 - Regenschliessen_ein aus (Rain Closing on / off) - Select Active
    • (16) Access Control 2 - Regenschliessen_art (Rain closing Type) set to Permanent
    • (28) Access Control 2 - Menuesteuerung Regenschliessen (Menu Control Rain close) – Set to Active (enables the menu in the infotainment screen)
Adjust Comfort Turn Signals
  1. Go into [09] Central electronic
  2. Go to Security Access and enter 31347
  3. Go into Adaptation
  4. Select (2) - Turn Signal Controls-Komfortblinken Blinkzykien
  5. Type 5 in New Value (Default is 3)
Display Gallons Consumed
  1. Go into [17] Instruments
  2. Long Coding - (Function 07)
  3. Go to Byte 10
  4. Enable bit 4
Headlight Washer Frequency
To extend the interval cycles that the headlight washers will activate to:-
  1. prevent the front of your clean car being sprayed, and
  2. to reduce the amount of screen wash usage.
  1. Go to [09] Central Electronics
  2. STG access permissions -> Function 16
  3. Enter access code 31347
  4. Go to adaptation channels (Function 10)
  5. Select channel 1 - Select "Number of operations front windsceen wiper washer per SRA activation" (in German - Frontscheibenwischer Anzahl Betätigungen Frontwaschanlage pro SRA Aktivierung auswählen)
  6. Adjust value to preference (no of times you can operate the windscreen washer stalk before the headlight washer activate).
  7. Select channel 3, and adjust the activate time for folding the switch to enable headlight washers in the first place.
 

Wesly

Senior Member
Wat volgens mij ook ideaal zou zijn icm mirror downlights in de led versie van superskoda is dat bij achteruit rijden deze zouden branden om op donkere parkeerplaatsen beter de weg naast de auto te zien. Eeeeh Antera, denk je dat het mogelijk zou zijn om de mirror downlights te laten branden bij achteruit?
 

Antera

Donateur
@Wesly

Dit verwacht ik niet maar wie niet waagt wie niet wint. zal het proberen te onthouden als ik morgenavond eens ga spelen met een O3
 

Flem_nl

Forumguru
Ehm, te veel om op te noemen.... :pieker: @Antera, had een lijst met meer dan 40 punten die hij wilde testen. De een kon wel, de ander niet, de ander overbodig, de ander wilde ik niet, etc.... Maar @Antera, heeft nu wel een mooie lijst wat er dus allemaal WEL kan..... :thumbsup::D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Ik dank @Flem_nl voor het beschikbaar stellen van zijn o3 om deze aan een onderzoek te onderwerpen.

Heeft de nodige tijd gekost maar heb nu een realistisch lijstje wat wel en niet kan. Ik zal vanavond een lijstje maken wat er mogelijk was.

Er is vermoedelijk nog veel meer mogelijk maar daar moet nog de nodige extra uurtjes in gestoken worden maar deze gaan zeker komen

Had je de dvd getest btw?
 

ertromp

Forumguru
Zou mooi zijn om hier een complete lijst met mogelijkheden (codings) te posten want nu heb ik idd van diverse sites verzameld en scheelt weer werk als nu al bekend is welke op de O3 specifiek zullen werken en welke niet
 

Wesly

Senior Member
Please, kan iemand het lijstje even posten of doorgeven waar het evt. al op internet staat
 

Antera

Donateur
Hoeveel liter nog tot volle tank
Gordel waarschuwing aan/uit
Mistlampen als CH/LH
Piep bij openen en sluiten
Needle Sweep
Stopwatch
Comfort knipperlicht aanpassen
LED Kenteken verlichting coderen
Olietemp weergeven
Achterlichten met dagrijverlichting
Dagrijverlichting met uitgetrokken handrem uit
Alleen dagrijverlichting in auto stand
Dagrijverlichting in MFD aan of uit zetten
Sleutel nog in het contacttoon uit zetten
Opslaan stoelverwarming
Gevoeligheid microfoon
Snelheid aanpassen Bochtverlichting
Bochtverlichting activeren
Comfort knipperlicht aanpassen
Parkeersensoren weergeven
Activeringstoon aanpassen parkeersensoren
Afstand tot stoeprand aanpassen
Snelheid uitschakelen PDC aanpassen
Hill start aanpasssen
Eject button (de)blokkeren
Handrem los bij wegrijden aanpassen

VIM ( andere software en kabel nodig)
 
Bovenaan Onderaan