Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Wesly

Senior Member
Iemand ervaring met de kabels van vag-tech? Ze zeggen op hun site dat het MQB platform volledig word ondersteunt

ysusu9uz.jpg
 

Wesly

Senior Member
Inmiddels mail terug ontvangen van vag-tech (op zondag, ja ja)

Als antwoord op mijn vraag wat er allemaal mogelijk is met hun software en interface kabel kreeg ik dat bijna alles mogelijk is voor het MQB platform, gewoon blijven proberen. Als att stuurde ze de volgende PDF mee, hierin kun je zien dat zelfs voor bepaalde opties een geluidssignaal uitgestuurd kan worden

ynume4ej.jpg

du6epu4y.jpg

uzaqy9uv.jpg
 

TedVlemmings

Forumguru
Is het nu mogelijk om zonder elektrische stoel je spiegel te laten zakken bij inparkeren? Zoja dan moet ik eens op visite komen denk ik voor die optie, dvd en eventueel andere interessante dingen? Zie enkele dingen hier in lijstjes voorbij komen waarvan ik het idee heb dat mijn auto dat al heeft, of begrijp ik dan iets verkeerd?
 

CDK

Forumguru
Zo te lezen heeft niemand ervaring met VAG tech, nadeel is dat jaarlijkse updates 50,- kosten en bij Ross-tech de updates levenslang gratis zijn, ook al is de aanschaf meer als 2 x zo duur zou ik dan toch voor Ross-tech gaan denk ik, die hebben al bewezen om goed bezig te zijn en VAG tech is een relatief nieuwe speler op deze markt
 

Antera

Donateur
Spiegel laten kantelen bij achterruit werkt niet voor de skoda tot op heden wel op golf 7/audi a3

De deurmodule kent de codering niet zoals deze voor de golf 7 en audi wel bekend zijn helaas





heb deze kabel ook liggen maar de indersteuning vind ik tot op heden nog niet goed. Vele auto's worden lange niet compleet ondersteund en aanpassen is heel anders dan met VCDS. Daarnaast een aantal tests gedaan met aanpassen volgens hun protocollen maar dit blijkt zo nu en dan niet te doen wat hij zou moeten doen terwijl met VCDS dit wel lukte met die ene vink of druk op de knop. Heb het op de O3 nog niet compleet getest maar als het een paar keer niet doet wat ik vraag dan heb ik me twijfels.

Mijn bescheiden mening

De keus is aan je eigen natuurlijk.

Iemand ervaring met de kabels van vag-tech? Ze zeggen op hun site dat het MQB platform volledig word ondersteunt

ysusu9uz.jpg
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Is het nu mogelijk om zonder elektrische stoel je spiegel te laten zakken bij inparkeren? Zoja dan moet ik eens op visite komen denk ik voor die optie, dvd en eventueel andere interessante dingen? Zie enkele dingen hier in lijstjes voorbij komen waarvan ik het idee heb dat mijn auto dat al heeft, of begrijp ik dan iets verkeerd?


Dat kan zeker dat je dingen al hebt die op de lijst staan. Sommige hebben het wel andere niet hangt af van de uitvoering en de aanwezige BCM's.

Spiegels kantelen is tot op heden nog niet gelukt. De deurmodule had van zichzelf een andere codering dan hier aangegeven werd
 

Antera

Donateur
Klopt helemaal maar dit heb ik bij 2 O3 bekeken en beiden zonder electrische stoelen en deze hadden beide niet de optie tot kantelen spiegel in de betreffende deurmodule 52/09

Je moet er rekening mee houden dat niet alles op elke auto mogelijk is. Dit vanwege diverse soorten module's mede om diefstal tegen te gaan of andere zaken.

nog meer liefhebbers die dat willen checken hoor ik graag.

ZAterdag heb ik weer een O3 onder me handen dus zullen dan nog eens kijken


I rest my case

 
Laatst bewerkt:

Maik

Actief lid
In de nieuwe optielijst staat nu ook: electrisch bedienbare stoelen met geheugenfunctie voor stoel en spiegels :)
 

Wesly

Senior Member
Filmpje was gezamenlijk met een verhaaltje op een Duits forum, diegene had GEEN elektrisch verstelbare stoelen en heeft het gewoon gedaan met de code zoals ergens hierboven beschreven
 

blokart

Senior Member
Kan iemand dit bekijken: In ETKA staat voor al deze functies "lane assist, light assist, traffic sign" maar 1 camera misschien gewoon aan te zetten als je 1 van die opties neemt ipv allemaal.
Ik heb alleen lane assist besteld, hoop er niet op maar is eventueel meegenomen.
 

res-q

Senior Member
Is het trouwens ook mogelijk het stop/start systeem permanent uit te schakelen? Vooral met de DSG heb ik regelmatig dat de motor afslaat terwijl dat niet de bedoeling is (omdat ik al zie dat ik over 2sec alweer verder kan), dus vaak druk ik nu meteen nadat ik de motor heb gestart op de S/S-knop. Zou fijn zijn als dit permanent uitgeschakeld kan worden.
 

Flem_nl

Forumguru
Is idd mogelijk om dit met VAGCOM uit te zetten. MAAR!!!! Het systeem zet het na enkele minuten zelf weer aan. Zo slim zijn ze nog wel....:pieker:
 

Antera

Donateur
.inderdaad er is een beveiliging in gezet. Dit kon je eerst uit zetten . Met vcds alleen voldoet de auto niet meer aan de eisen ofzo en hebbe ze allemaal een software aanpassing gehad waardoor het systeem zich vanzelf weer activeert
 

res-q

Senior Member
Hmm, balen.. en het is niet mogelijk om die aanpassing ook weer aan te passen, zodat het toch weer wordt uitgeschakeld?
Vreemd trouwens dat als je het systeem met de hand uit kunt zetten de auto wel aan de eisen voldoet. Je zou zeggen dat het dan ook niet handmatig uitgezet mag worden, maar goed..
 

VWim

Forumguru
Nog leuker, als je een fietsendrager of aanhanger aankoppelt dan werkt stop-start ook niet. Maar goed, de wegen van een autobouwer zijn kennelijk ondoorgrondelijk.
 

Wesly

Senior Member
Nog leuker, als je een fietsendrager of aanhanger aankoppelt dan werkt stop-start ook niet. Maar goed, de wegen van een autobouwer zijn kennelijk ondoorgrondelijk.
Dus de optie "fietsdrager" aanzetten en de code van "drager aangesloten" op 1 zetten?
 

Spiegeltje

Senior Member
Creatief gevonden @Wesly!
Echter volgens mij schakelt dit dan ook je PDC uit (IIG achter) want je tuut denkt dan immers dat er een aanhanger achter zit en schakelt dan automatisch de PDC uit.......(althans ik dacht dat dit zo werkte).

En dat is wellicht een ongewenste bijkomstigheid....
 
Bovenaan Onderaan