Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Wesly

Senior Member
Gewoon even googelen en je heb het zo gevonden. Vaak zit je alleen wel met zeer letterlijke vertalingen uit bijv het Duits of Tsjechisch
 

RoelF

Forumguru
@RoelF.

Dat bedoelde ik dus niet. Ik snap dat het bijverdienste zijn van Antera, maar ik ga niet helemaal naar Breda rijden als er in Woerden ook iemand zit die dit met VAG-COM kan doen, mits de codes bekend zijn.

We blijven tenslotte allemaal Skoda-rijders.
No hard feelings natuurlijk als ie ze niet prijs wilt geven, wel jammer uiteraard :-)
In dat geval ben ik het met @Corné de Kluijver eens. Als jij liever naar iemand in Woerden gaat die wel de spullen heeft maar niet de kennis, succes!

@Antera, het lijkt me nog steeds wel een aardig idee om sommige aanpassingen te voorzien van een omschrijving. Sommige spreken voor zich, maar andere is het lastig in te schatten wat de meerwaarde is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@RoelF.

Dat bedoelde ik dus niet. Ik snap dat het bijverdienste zijn van Antera, maar ik ga niet helemaal naar Breda rijden als er in Woerden ook iemand zit die dit met VAG-COM kan doen, mits de codes bekend zijn.

We blijven tenslotte allemaal Skoda-rijders.
No hard feelings natuurlijk als ie ze niet prijs wilt geven, wel jammer uiteraard :-)
tsjaa er zitten voor hem zeer waarschijnlijk aardig wat uurtjes werk in om alles uit te zoeken en te documenteren, hij matst al veel mensen, maar blijft ook ondernemer, ik begrijp dat wel eerlijk gezegd.... maar begrijp jou ook dat je graag meer info wil hebben ;)
 

Antera

Donateur
@RoelF

Enig uitleg is zeker geen enkel probleem hoor.

Spiegels inklappen bij sluiten: Dat je spiegels automatisch inklappen bij afsluiten auto


De kabel is deels ook mijn boterham en steek er veel tijd in om ook de aanpassingen enz voor elkaar te krijgen en alles uit te zoeken alswel samen te stellen.

Iedereen die als test persoon langs wilde komen is dan ook gratis geholpen, zo ook de eerst volgende waarbij ik de achterklep ( electrisch) mag onderzoeken dit heb ik ook altijd hier gemeld.

@Jelmer85

Er komen mensen vanuit Amsterdam en andere windstreken speciaal hier naartoe omdat ze andere niet vertrouwen of niet bekwaam ervoor vinden of puur uit hobby en daar graag een ritje voor over hebben. Aan ieder zelf de keus natuurlijk. No Offence als je het niet wilt
 

Antera

Donateur
@Antera bedankt voor je antwoord bij het spiegels inklappen, maar dit doet de auto toch standaard al? Is er een verschil?

Ik zie dat ik dit moet aanpassen. Het gaat erom dat de spiegels uitklappen bij openen met de AB ipv uitklappen bij starten auto. Dit is wat ik bedoel. Excusses maar ook deze optie is nog onder investigation
 

Wesly

Senior Member
@Antera

Hoi Antera, ben je al wat verder met het uitzoeken over de "adaptation" setting voor de "cornering fog lights", de tilt functie van de bijrijders spiegel in achteruit evt. icm het instellen van coordinaten van de fictieve "elektrisch verstelbare stoel" voor de mate van 'tilt' en het uitklappen van de spiegels via de AB evt. met vertragingstijd voor openen/sluiten?

Als de een testauto nodig hebt, ik ben volgende week Zaterdag vrij ;)

Groetjes,

Wesly
 

ertromp

Forumguru
Vandaag de auto van @res-q aan de laptop gehad.
Een super mooie Octavia 1.6 TDI Ambition BL met DSG. De maxidot is overigens niet van het kleurentype!
Ten eerste wat een verschil in instelmogelijkheden binnen VCDS tov de Octavia 2! Zelfs alle binnenverlichting is afzonderlijk betreffende dimbaarheid in te stellen :sterretjes:

Betreffende de elektronica zit ik nu met een Fred Flintstone gevoel in m'n O2 :D

Ik heb gewerkt met de originele RossTech kabel en VCDS 12.12.0 dataversie: 20130910. Er gaat tenslotte niets boven legaal!!

Gelukt zijn de volgende instellingen:
Hoeveel liter nog tot volle/lege tank
Needle sweep
Comfortknipperlicht aanpassen van 3 naar 4
Spiegel naar beneden bij inschakelen achteruit. Let wel dat dit alleen werkt als de "deurknop" van de spiegelverstelling in R staat en dat deze niet terug gaat alleen in de O-stand.

De stopwatchfunctie werkt niet vanwege waarschijnlijk ontbreken kleuren MFD. Iemand al ervaring? Werkt wel op kleuren MFD trouwens.

Ook op de gordelwaarschuwing uitzetten kwam er nog een foutmelding naar voren.
Mistlampen bij Coming home / leaving home niet gelukt (Channel not available). Waarschijnlijk ontbrekende stuurmodule?
Geen achterlichten gelijktijdig met de DRL kunnen laten branden al waren de instellingen wel te doen in VCDS. Iemand hier nog een tip?
Ook bochtverlichting niet te actieveren. Nog een waarschuwing dat deze geblokkeerd is. Stuurmodule?

Ook gekeken naar de trekhaakinstelling: deze was nog niet aangemeld dus ook gedaan al kwam er nog wel een foutmelding naar voren. Geen toegang tot de STG Funktion 10 aanpassing onder menu 69 "Trailer" Iemand al gelukt bij de O3?

En niet geheel onbelangrijk: Altijd leuk zo'n enthousiaste Skodarijder op bezoek :thumbsup:
 

CoesDoes

Forumguru
Klinkt goed! Ik zal kijken of ik dinsdag een enthousiaste Skoda rijder kan zijn (hoewel dat normaal gesproken automatisch gaat... ;) )
 

Antera

Donateur
Had je nog wat gestuurd omtrend de spiegelkantelen.

de rest kunnen we zeker bekijken wat je bedoeld:
icm het instellen van coordinaten van de fictieve "elektrisch verstelbare stoel" voor de mate van 'tilt' en het uitklappen van de spiegels via de AB evt. met vertragingstijd voor openen/sluiten?

@Antera

Hoi Antera, ben je al wat verder met het uitzoeken over de "adaptation" setting voor de "cornering fog lights", de tilt functie van de bijrijders spiegel in achteruit evt. icm het instellen van coordinaten van de fictieve "elektrisch verstelbare stoel" voor de mate van 'tilt' en het uitklappen van de spiegels via de AB evt. met vertragingstijd voor openen/sluiten?

Als de een testauto nodig hebt, ik ben volgende week Zaterdag vrij ;)

Groetjes,

Wesly


En inderdaad er is nog veel meer afzonderlijk instelbaar er zijn voor de verlichting alleen al 600~kanalen ±/'

De stopwatchfunctie werkt niet vanwege waarschijnlijk ontbreken kleuren MFD. Iemand al ervaring? Werkt wel op kleuren MFD trouwens. Werkt zover mij bekend idd alleen op kleurenscherm

Ook op de gordelwaarschuwing uitzetten kwam er nog een foutmelding naar voren. Ging hier zonder storingen
Mistlampen bij Coming home / leaving home niet gelukt (Channel not available). Waarschijnlijk ontbrekende stuurmodule? Indien er geen Licht-regensensor is kan dit de oorzaak zijn. Anders werkt het altijd mits origineel mistlampen aanwezig. Ben dit ook al tegen gekomen.
Geen achterlichten gelijktijdig met de DRL kunnen laten branden al waren de instellingen wel te doen in VCDS. Iemand hier nog een tip? Dit kan zonder problemen bij elke O3
Ook bochtverlichting niet te actieveren. Nog een waarschuwing dat deze geblokkeerd is. Stuurmodule? Bochtverlichting is mij helaas nog niet direkt bekend en ga daar als het lukt van het weekend - maandag - volgende week zaterdag weer mee aan de slag. ZAterdag komt er ook een met een Electrische achterklep en gaan daar eens mee spelen

Ook gekeken naar de trekhaakinstelling: deze was nog niet aangemeld dus ook gedaan al kwam er nog wel een foutmelding naar voren. Geen toegang tot de STG Funktion 10 aanpassing onder menu 69 "Trailer" Iemand al gelukt bij de O3? Nog niet hoeven doen. Dit zal vermoedelijk alleen kunnen als er een OEM trekhaak onder zit.

Een tip MQB heeft inlogcode nodig bij elke aanpassingen die je in module 09 doet. Inlogcode geeft rostech zelf weer. Code is 31347
 

ertromp

Forumguru
Bedankt voor je reactie @Antera :thumbsup: Die inlogcode heb ik inderdaad want die had ik ook bijvb al nodig bij het aanpassen van de comfort knipperlichten wat wel gelukt is.
Het is enorm wat allemaal mogelijk is vooral op die verlichting binnen/buiten :banghead:
 

ertromp

Forumguru
Misschien dat m'n computer nog te maken heeft met instellingen wijzigen?
Ik heb de 64 bits versie van VCDS geïnstalleerd op Windows 8. Ik zal ook nog eens een keer gaan werken op de 32bits Windows Vista laptop die ik heb. Wellicht dat daar nog verschillen inzitten want op die gordelwaarschuwing uitzetten kreeg ik echt zo'n systeemmeldingsfout van Ross Tech in beeld die ik trouwens gelijk aan RossTech gemaild heb. Ik zal het hier posten hoe dat verschil Vista en Windows 8 64 bits uitpakt.
 

stuiv

Lid
Morgen naar @Antera een paar aanpassingen laten doen!
To do,
DVD vrijschakelen
DRL met achterlichten
Uitdaging,
Elektrische achterklep sluiten met AB
Gaat vast lukken!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

res-q

Senior Member
@ertromp super bedankt voor de aanpassingen vanmiddag! Ben blij met de aanpassingen die zijn gelukt!
Mocht het nog lukken om de andere punten ook op te lossen zou dat natuurlijk mooi zijn!

Altijd leuk om een enthousiaste skoda-rijder tegen te ontmoeten, en als die dan ook nog wat leuke dingen aan de auto weet te veranderen, super! :)
 

ertromp

Forumguru
Bij @CoesDoes de volgende instellingen gedaan en gelukt middels VCDS:
- Spiegel bijrijders kant laten kantelen bij inschakelen achteruit en dit tevens in de Columbus zichtbaar middels selektievinkje
- Afstand automatisch inparkeren tot de stoeprand verkleind (cm)
- CH/LH over de mistlampen/dagrijverlichting ingesteld
- Gordel waarschuwing uitgezet
- Achterlichten aan bij alleen dagrijverlichting aan
- Dagrijverlichting uit in de 0-stand bij aangetrokken handrem

Uitdagingen:
Is hillhold te activeren op een O3 Elegance (handgeschakelde bak) of missen er dan modules?
Achterruitenwisser 1 keer na laten wissen na een x aantal seconden nadat je deze gebruikt hebt om "schoon" te sproein/wissen
Is XDS al standaard geactiveerd op de O3 (Elegance) of kan deze nog achteraf geactiveerd worden?

En Bas krijgt er bijna slapeloze nachten van :D : Die spiegelverwarming is die nu niet dmv een menu selectie vinkje op de Columbus ondanks dat de draaiknop voor de spiegels op verwarmen staat in te schakelen?

Verder is er super veel mogelijk vanuit de Columbus zelf en heb hier een uitgebreide demo van gehad :thumbsup:

En het zijn gezellige rijders die Skoda bezitters. Je vraagt je bijna af of dat bij de andere merken ook zo is :D
 

Antera

Donateur
XDS zover mij bekend niet bij alle auto's mogelijk en volgens mij voornamelijk op de 4wd versies zo ie zo zeker.

Hillhold moeten de juiste module en pompen in zitten zover ik weet en getest heb gehad.

Het vinkje is meen ik alleen ervoor dat hij met de achterruit aan gaat en de knop overruled het vinkje. Maar is goed te testen. Zet het knopje op de spiegels verwarming en voel na een minuut aan het spiegelglas. Dit testen met vinkje aan en uit op de columbus. Zo kan je dit ook testen met de achterruit verwarming.
 
Bovenaan Onderaan