Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Badnews

Senior Member
Wat heb je precies nodig voor de spiegels te kantelen bij achteruit rijden?
Is hiervoor het stoel geheugen systeem nodig, of is dit altijd in te schakelen.

Dat is de enigste optie wat ik handig zou vinden, achterlichten branden al bij dagrijverlichting (dat was de belangrijkste). Needle sweep lijkt me leuk, maar niet echt nodig.

Zijn er via de computer ook de zoom factoren van de navigatie aan te passen? Deze zoomed nu (vind ik) te ver uit als je gewoon de kaart op hebt staan (ik hoef geen 100/150km ver te kunnen kijken op de kaart)

Het is lang geleden (mijn oude passat had ik wat spul bij, omdat mijn airbag detectie af en toe een melding gaf als ik in de middenconsole bezig was (moest de connector even los, en dan moet je de boel resetten)) dat ik iets aan een VAG auto gedaan heb, doe het denk ik zelf liever niet meer.
 

ertromp

Forumguru
Spiegel kantelen is in te stellen op de O3 EBL
Achterlichten bij DRL is in te stellen.
Needle sweep is in te stellen.
Welke zoom bedoel je: die op je Columbus of op je MFD?
wellicht is een vagcom bezitter in Almere die dit voor je wil doen anders wat het makkelijkste voor je is kun je naar mij in Apeldoorn komen of in het zuiden (Breda) zit @Antera. Antera (Mark) kan ook je DVD vrij schakelen indien gewenst je auto verlagen:)
 

Badnews

Senior Member
Ik bedoel de zoom levels op de columbus zelf, dus zal wel een firmware hack moeten omdat dit buiten de auto computer om gaat.
Spiegels kantelen is goed nieuws! (ik parkeer elke dag achteruit in voor de deur, en het bloembak/muurtje bij de achterkant is net te laag om goed te zien en wil er echt vlak langs staan om ruimte aan bestuurderskant over te houden))

Verlagen doe ik niet, in drempelcity is dit gewoon te onhandig. Alleen voor die rede zou ik bijna een suv aanschaffen.
 

Antera

Donateur
Verbruikte aantal liters na tanken

1466255_560363090700690_1987576702_n.jpg



Ook weer mogelijk en nu daadwerkelijk getest en aproved bevonden. Achterklep is idd een optie en je kan hem openen alleen met de sleutel en de knop in de auto. Sluiten na omcoderen ook. En je kan eventueel de waarschuwingstoon ook uit zetten.


Snelheidstand ventilator ook zichtbaar in de auto stand:

1475836_560362734034059_819135512_n.jpg
 

Badnews

Senior Member
Het wordt dan eens tijd om iemand met een vag-com setje te gaan bezoeken.

Zelfs de snelheid van de fans bij auto in de auto miste ik inderdaad, tenminste, het viel me op.
Andere dingen zijn inderdaad handig om te hebben (of soms leuk).
 

Antera

Donateur
Nu ook mogelijk Comming Home automatisch activeren via lichtsensor in plaats van eerst grootlicht hendel overhalen ( weet niet of dit bij de O3 ook standaard is of dat je hiervoor ook de hendel moet overhalen??)

USA light op de Golf 7 ( misschien ook O3)

Trilling stuur Lane assist aanpassen

Hoe snel lane Assist reageerd

DRL met Mistlampen Golf 7 ( misschien ook O3)

Waarschuwing geven bij bepaalde snelheid dat de mistverlichting nog brand ( duitsland is de grens 50km/h)

Verkeersbordherkenning ( moet nog getest worden)
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Vandaag @Jarsiv op bezoek met een prachtige Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Businessline!
Gezellig zo'n Skodarijder met z'n roots in Breda :D
De volgende instellingen gerealiseerd:
Sluiten van de elektrisch bediende achterklep dmv drukknop in de auto en sluiten met de afstandbediening.
Dit was m'n eerste elektrische achterklep die ik ingesteld heb op de O3. Altijd leuk om te doen en wat kun je hier ook weer veel aanpassingen doen in de achterklep module!
Daarnaast ook de achterlichten aangezet bij de DRL aan.
En de bijtankhoeveelheid in liters geactiveerd in de MFD.
Leuk als je zo weer wat kunt betekenen voor je mede Skodarijder :D
Alleen al om lekker met VCDS wat te kunnen doen zou je al een O3 overwegen!
 

Antera

Donateur
Gisteren ook weer een gezellig forumlid langs gehad @TedVlemmings

Veel aangepast en even wat shots gemaakt van diverse opties om de lijst compleet te maken:

Rainclosing instelling erbij in het menu:

1499532_564592923611040_1099883338_n.jpg



Spiegel kantelen en in en uitschakelbaar maken in het menu:

1488160_564592943611038_179812714_n.jpg


Dagrijverlichting aan en uit zetten via het menu op commando

995011_564592976944368_945847444_n.jpg
 

Jarsiv

Senior Member
Vandaag @Jarsiv op bezoek met een prachtige Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Businessline!
Gezellig zo'n Skodarijder met z'n roots in Breda :D
De volgende instellingen gerealiseerd:
Sluiten van de elektrisch bediende achterklep dmv drukknop in de auto en sluiten met de afstandbediening.
Dit was m'n eerste elektrische achterklep die ik ingesteld heb op de O3. Altijd leuk om te doen en wat kun je hier ook weer veel aanpassingen doen in de achterklep module!
Daarnaast ook de achterlichten aangezet bij de DRL aan.
En de bijtankhoeveelheid in liters geactiveerd in de MFD.
Leuk als je zo weer wat kunt betekenen voor je mede Skodarijder :D
Alleen al om lekker met VCDS wat te kunnen doen zou je al een O3 overwegen!
Thnx etromp, ben er heel blij mee. Goede service. Ik houd toekomstige wijzigingen in de gaten. Hahaha
 

svdm

Senior Member
Ik denk dat ik ook binnenkort maar eens een bezoekje moet brengen aan @Antera met m'n O3 HB GL BL (Hatchback Greenline Businessline), hij zit immers bij me om de hoek! ;)

Ben overigens nu wél het (complete) overzicht kwijt van alle mogelijke aanpassingen voor de O3. Ben ik 'm misgelopen of is er een up-to-date alles-in-een-overzicht beschikbaar?
 

ertromp

Forumguru
Mogelijkheden met VCDS dus met de kabel van Ross Tech:

Bijtankhoeveelheid in liters
Gordel waarschuwing aan/uit
Mistlampen als CH/LH
Pieptoon van de claxon bij openen en sluiten auto
Needle Sweep
Stopwatch functie (alleen op Columbus)
Comfort knipperlicht aanpassen (aantal keer knipperen bij kort bedienen)
LED Kenteken verlichting coderen indien je originele ledlampen plaatst
Olietemperatuur weergeven
Achterlichten aan samen met dagrijverlichting
Dagrijverlichting met uitgetrokken handrem uit
Alleen dagrijverlichting in de auto stand van de verlichtingsschakelaar
Dagrijverlichting in MFD aan of uit zetten
Sleutel nog in het contact: toon uit zetten
Opslaan stand stoelverwarming in geheugen
Gevoeligheid microfoon aanpassen
Snelheid aanpassen tbv Bochtverlichting
Bochtverlichting activeren
Parkeersensoren weergeven
Activeringstoon aanpassen parkeersensoren
Diverse tonen bij de automatische inparkeer mogelijkheid aanpassen
Afstand tot stoeprand aanpassen (indien je de automatische inparkeer mogelijkheid hebt)
Snelheid uitschakelen PDC aanpassen
Hill start aanpasssen
Handrem los bij wegrijden aanpassen (Hill Hold mogelijkheden)
Sluiten elektrische kofferdeksel op sleutel en drukknop activeren
Diverse tonen bij de elektrisch bediende kofferdeksel aanpassen
Linker buitenspiegel kantelen bij inleggen achteruitversnelling
Aanpassen sproeitijd koplampsproeiers
Aanpassen interval sproeien koplampen
Weergave van het aantal ledjes voor de ventilatorsnelheid (interieur) in de stand "AUTO"
Blokkeren eject mogelijkheid van de DVD (stel je leent je auto uit maar de DVD die er in zit mag er absoluut niet uit)
Diverse instellingen (rainclosing etc etc etc etc) zichtbaar maken in het menu van de Columbus
Instellen dat je knipperlichten de "Amerikaanse" stand aannemen (continue zwak branden)

En zo zijn er nog x-tig instellingen te maken. Ben je hier nieuwsgierig naar kijk dan op:
www.stemei.de ga daar naar het "blad" coding. http://www.stemei.de/pages/coding.php
Kijk daar bij de Seat Leon 5F of de Golf 7 of de Octavia 3 5E voor alle mogelijkheden.

Let wel: Dit is slechts een deel van de mogelijkheden! Er zijn zoveel meer zaken in te stellen maar dat is domweg teveel om op te noemen maar de meest interessante staan hierboven.

Zorg ervoor dat je de instellingen altijd doet (of laat doen) met een officiële kabel van Ross Tech en met de laatste VCDS software om succes te garanderen en geen schade aan te richten aan je modulen!!!!!!!!


Apart met VAG-CAN (dit is een ander programma/kabel dan VCDS van Ross Tech):
Vrijschakelen van de DVD functie tijdens het rijden op de Columbus en de Amundsen



Mocht je zelf tegen interessante zaken aanlopen kopieer dan bovenstaande lijst en vul aan in een nieuwe post
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan