Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ertromp

Forumguru
Weten jullie of bv de DAB+ signaalsterkte ook tevoorschijn is te toveren?!?
Dan zul je de auto aan de laptop moeten hangen. Helaas zelf geen O3 :D.
Het zal me niets verbazen als er het e.e.a. zichtbaar gemaakt kan worden want het aantal mogelijkheden in de O3 is enorm.
 

Antera

Donateur
Zou goed kunnen maar heb nog geen engineering menu gevonden/gezien waar dit vermoedelijk wel in te vinden zou zijn. Zal als het lukt donderdag en/of zaterdag met beide kabels eens kijken
 

andrehj

Forumguru
Hillhold moeten de juiste module en pompen in zitten zover ik weet en getest heb gehad.

Juiste elektronica zou kunnen, maar als pomp wordt gewoon dezelfde pomp gebruikt die ook voor het ESP-systeem wordt gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.
Eigenlijk is hill-hold (net als TSA, XDS, TCS, TPM en een heleboel andere systemen) gewoon een softwarematige feature van het ABS/ESP systeem.
 

CoesDoes

Forumguru
Bij @CoesDoes de volgende instellingen gedaan en gelukt middels VCDS:
...
En het zijn gezellige rijders die Skoda bezitters. Je vraagt je bijna af of dat bij de andere merken ook zo is :D
Helemaal super!
Extra opmerkingen:
- De spiegelkanteling is een vast aantal graden, dus niet instelbaar, maar nog steeds erg handig.
- CH/LH is nu met veel licht aangezien Mistlampen + Led + Xenon aan gaan
En die slapeloze nachten over de spiegelverwarming valt heel erg mee hoor! ;) ik zet hem gewoon met de draaiknop in de deur aan indien nodig (en hoop eraan te denken het ook weer uit te zetten)
En het zijn zeker gezellig mensen de Skoda rijders (in ieder geval die hier op het forum te vinden zijn.. :D )
 

Antera

Donateur
Juiste elektronica zou kunnen, maar als pomp wordt gewoon dezelfde pomp gebruikt die ook voor het ESP-systeem wordt gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.
Eigenlijk is hill-hold (net als TSA, XDS, TCS, TPM en een heleboel andere systemen) gewoon een softwarematige feature van het ABS/ESP systeem.

Dan zou in principe het stukje software ontbreken. En dit stukje software staat in de electronica van de pomp (ABS) lijkt mij. Je past dit namelijk aan in de ABS module. En als daar dan het stukje software ontbreekt gebruiken ze een regelapparaat (met de juiste programmering).

Bij de O3 zijn 6 verschillende regelapparaten leverbaar en misschien dat daar dus idd een of meer bij zitten die de hill hold programmering erin heeft zitten.

Ik zit eens in ETKA te kijken en vind de volgende verschillen in de pompen:

h9iu.png


Misschien dat het daar in zit
 

Antera

Donateur
Nieuwe opties in de lijst erbij:

Alarmlichten knipperen bij noodstop
Rijbaanrichting weergeven bij gebruik parkeersensoren ( staat niet altijd standaard aan)
uxmw.jpg

y853.jpg


Snelheid ventilator weergeven in AUTO stand Clima
ml4u.png




Nog ff afbeelding van de extrae optie van de spiegelkanteling in de columbus:
f1zv.jpg
 
Laatst bewerkt:

Evilcomputing

Senior Member
Nu wil ik een nieuwe O3 bestellen.
Ik heb mijn ogen laten vallen op de O3 combi greenline busininessline.

Mijn huidige O2 is ook al "gevagmod" en ben daar nog steeds erg blij mee.

Nu zit ik met het optie pakket te worstelen.
Welke opties moet ik nu wel nemen en welke niet, want die kunnen later aangepast worden dmv vag com.
DAB/drive setup/lane assist/verkeersbord herkenning, etc

Zoals in mijn huidige (cornering lights was volgens mij destijds een optie van 150 euro).
 

TedVlemmings

Forumguru
Nu wil ik een nieuwe O3 bestellen.
Ik heb mijn ogen laten vallen op de O3 combi greenline busininessline.

Mijn huidige O2 is ook al "gevagmod" en ben daar nog steeds erg blij mee.

Nu zit ik met het optie pakket te worstelen.
Welke opties moet ik nu wel nemen en welke niet, want die kunnen later aangepast worden dmv vag com.
DAB/drive setup/lane assist/verkeersbord herkenning, etc

Zoals in mijn huidige (cornering lights was volgens mij destijds een optie van 150 euro).
Volgens mij zijn voor al die opties die je opsomt wel dingen nodig. DAB heb je een ontvanger voor nodig, drive setup een knopje om dat te starten, line assist en verkeersbord herkenning een camera bij je spiegel en wellicht bepaalde sensoren. Zal dus niet 1,2,3 via vagcom beschikbaar te maken zijn lijkt me
 

Jarsiv

Senior Member
Hmmmm lees ik nu echt dat het mogelijk is om de elektrische klep ook dicht te maken met de afstandbediening :)
 

stuiv

Lid
Dat is correct @Jarsiv
Na de aanpassing van @Antera is het idd mogelijk om zowel met de AB als de knop voor de pook de achterklep te openen en te sluiten!
Vreselijk handig (ervaringsdeskundige)!
 
Bovenaan Onderaan