Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Wesly

Senior Member
Creatief gevonden @Wesly!
Echter volgens mij schakelt dit dan ook je PDC uit (IIG achter) want je tuut denkt dan immers dat er een aanhanger achter zit en schakelt dan automatisch de PDC uit.......(althans ik dacht dat dit zo werkte).
Hahaha, zo is er iedere keer wat. Ik weet het verder ook niet hoor maar het lijkt me wel een leuke hobby om van alles uit te proberen als ik zo'n VAGCOM kabel zou hebben :)
 

Antera

Donateur
De auto herkent het wanneer er een stekker in de doos bij de trekhaak gestoken word. Alleen dan worden de bepaalde zaken door de auto aangepast waaronder de PDC en ook controleert de auto de verlichting op de trekhaakaansluiting

geen zin dus om iets om te coderen
 

Antera

Donateur
@Wesley Ik heb gisteren een O3 gehad en heb de spiegel kanteling getest. Tot mijn verbazing was de standaard codering anders dan ik bij de eerdere auto had gezien en snap het helaas nog niet helemaal waar het mis is gegaan. Ik vermoed dat ik per ongeluk de verkeerde module heb bekeken toen ik dit eerder wilde activeren.

Maar het werkt prima. Ook zonder electrische stoelen dus.

Nu nog een paar keer testen bij andere. Deze optie zal ik kosteloos nog voor je doen wesley als we weer eens bij elkaar in de buurt mogen zijn. Dan zal blijken of ik verkeerd heb zitten kijken die dag
 

Wesly

Senior Member
@Wesley Ik heb gisteren een O3 gehad en heb de spiegel kanteling getest. Tot mijn verbazing was de standaard codering anders dan ik bij de eerdere auto had gezien en snap het helaas nog niet helemaal waar het mis is gegaan. Ik vermoed dat ik per ongeluk de verkeerde module heb bekeken toen ik dit eerder wilde activeren.

Maar het werkt prima. Ook zonder electrische stoelen dus.

Nu nog een paar keer testen bij andere. Deze optie zal ik kosteloos nog voor je doen wesley als we weer eens bij elkaar in de buurt mogen zijn. Dan zal blijken of ik verkeerd heb zitten kijken die dag
Thanks Antera,

Als het mij in het vervolg niet zelf lukt (2ehands VAG-Tech kabel via marktplaats gekocht) dan zorg ik wel dat ik nog eens jouw kant op tour ;)
 

Antera

Donateur
Kabel al 2de hands te koop aangeboden ja? Dat zegt al genoeg :maakmegek:. Zoals ik zelf ook al had ondervonden. Hoop dat jij er meer plezier mee hebt. :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Barrokok

Actief lid
Wie kan mij helpen (eventueel tegen betaling) om het sluiten van de elektrische achterklep ook met de afstandsbediening en de knop in de middenconsole te kunnen doen.

Ik hoor het graag!
 

Antera

Donateur
Komt U maar dan wil ik wel eens gaan zoeken want deze optie had ik nog niet gezocht. Dit mede omdat ik nog geen Combi met electrische achterklep over de vloer heb gehad
 

Antera

Donateur
@Antera, ik zie dat er een aantal zaken wel lukken tov van mijn bezoek aan jou! Wat is nou het verschil?


Niet alles was voorheen bekend en heb ik deels moeten uitdokteren en moeten testen. En tot op heden zouden er toch geen verschillen moeten zijn tussen de diverse skoda's alleen let wel de lijst heeft een aantal zaken die niet bij skoda mogelijk zijn.

Daar ben ik ook druk mee bezig dit in kaart te brengen zodat ik voor de diverse auto's eigen lijsten heb

Indrukwekkende lijst @Antera, er staan er wel een aantal op mijn verlanglijstje!

Tegen de tijd dat mijn octavia wordt uitgeleverd , maar eens een afspraak maken :-)

U bent van harte welkom allebei
 

CDK

Forumguru
Is inderdaad een hele mooie lijst, maar waar is de uitleg?!
Je kan van @Antera niet verwachten dat hij de codes hier gaat vrijgeven toch? Het is een gedeelte van zijn boterham, op meetings doet hij al gratis aanpassingen, laat je tegen een zeer schappelijke prijs je auto bij hem verlagen doet hij gratis aanpassingen, je mag al blij zijn dat hij aangeeft wat er mogelijk is! maar dat is mijn mening hoor, die ik hier nu even hardop ventileer ;)
 

RoelF

Forumguru
@Corné de Kluijver
Ik denk dat Jelmer85 dat niet bedoelt. Enige omschrijving is wel mogelijk lijkt me.
Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af wat '10. Spiegels inklappen bij sluiten' doet.
Hij klapt standaard toch al de spiegels in, of is de aanpassing dat je niet langer op de knop hoeft te drukken?
Zo'n omschrijving kan toch wel enige opheldering bieden.

Ik denk echt niet dat men verwacht dat @Antera de codes hier gaat posten.
 
@RoelF.

Dat bedoelde ik dus niet. Ik snap dat het bijverdienste zijn van Antera, maar ik ga niet helemaal naar Breda rijden als er in Woerden ook iemand zit die dit met VAG-COM kan doen, mits de codes bekend zijn.

We blijven tenslotte allemaal Skoda-rijders.
No hard feelings natuurlijk als ie ze niet prijs wilt geven, wel jammer uiteraard :-)
 
Bovenaan Onderaan