Ik zal eens kijken of ik hier een samenvatting kan maken van de opties die ze inmiddels gevonden hebben in de Seat Leon 5F, de Audi A3 8V, de Golf 7 en de Skoda Octavia III 5E
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sfeerverlichting activeren (A3):
1.STG 09 (Bussysteem) selecteren
2.STG Lange Codering -> Functie 07
3.Byte 17
4.Bit 3 activeren - Sfeerverlichting in MMI (zelfde als Colombus?) vrijschakelen
5.Bit 2 activeren - Sfeerverlichting alle zone's - Voor - Voetenruimte
6.Bit 1 activeren - Sfeerverlichting deuren
(nou heeft de O3 volgens mij geen sfeerverlichting in de deuren, wellicht dat Bit 1 niet bestaat?)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hill-Hold-Control aanpassen (Leon 5F):
- STG 03 (Remelektronica) selecteren
- STG Lange Codering -> Functie 10
- AUTO HOLD / HILL START ASSISTANT selecteren
- Waarde dienovereenkomstig aanpassen
Ik gok dat hier het gedrag van de Hill-hold-control aan te passen zou moeten zijn. Wellicht is de instelling van 3sec. rem vasthouden aan te passen naar langer of korter?
Zo ziet het er bij de Leon 5F uit:
De Audi A3 heeft volgens mij ook nog een auto-hold functie en da's wat anders dan de hill-hold-control van een paar seconden die op de O3 zit.
Maar de instelling daarvan ziet er zo uit:
In ieder geval moeten, ALS er instellingen mogelijk zijn op de O3, de instellingen te vinden zijn in de rem-electronica onder:
- STG 03 (Remelektronica) selecteren
- STG Lange Codering -> Functie 10
Passagiersspiegel kantelen in achteruit-versnelling (Golf 7, A3 en Leon 5F)
- STG 52 (Deur-electronica bijrijder) selecteren
- STG Lange codering -> Functie 07
- Byte 04
- Bit 2 activeren
- Bit 3 activeren
Extra instelling bij Leon 5F:
- STG 09 (Bussysteem) selecteren
- STG Toegangsrechten -> Funktion 16
- Vrijgave code: 31347 ingeven
- STG Aanpassing-> Funktion 10
- (15) Access control 2 - Spiegelkanteling bij achteruitversnelling selecteren
- Waarde op 'active' zetten
Er bestaat ook de mogelijkheid deze optie in de setup van (Columbus) zichtbaar te maken d.m.v. deze aanpassing:
- (20) Access control 2 - Menubesturing van spiegelkanteling
- Waarde op 'active' zetten
(wordt aan gewerkt...
)