Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

CoesDoes

Forumguru
De needle sweep is mogelijk. Die heb ik zelf al bij de hand gehad.
Mocht je in de regio Apeldoorn wonen met je O3 dan kunnen we altijd naar de overige zaken kijken
Ik woon er niet, maar werk er wel, zeker interessant om een keer te kijken wat de nieuwe mogelijkheden zijn! :D
(Needle sweep en stopwatch doen het al ;) )
Achterlichten met dagrijverlichting activeren
Olie temperatuur weergeven
Comfort knipperlicht aanpassen
Spiegel kantelen bij achterui inschakelen
Achterlichten met dagrijverlichting activeren, veilig!
Olie temperatuur staat standaard al in de maxidot (onder rijgegevens)
Comfort knipperen kan aan of uitgezet worden via het multimediasysteem, maar misschien kun je met Vagcom het aantal keer knipperen aanpassen (persoonlijk vond ik drie wel mooi)
Spiegel kantelen lijkt me een topoptie! :thumbsup:
 

richie29

Nieuw lid
Dit lijkt me ook wel wat...
Schijnt alleen icm elektrische bestuurdersstoel geheugenfunctie te kunnen.
Maar daar lees ik wat tegenstrijdige verhalen over:D

Vrijschakelen van DVD tijdens rijden heb ik nog nergens gelezen...net als het kunnen sluiten van de elektrische achterklep..
 

richie29

Nieuw lid
Ik zal eens kijken of ik hier een samenvatting kan maken van de opties die ze inmiddels gevonden hebben in de Seat Leon 5F, de Audi A3 8V, de Golf 7 en de Skoda Octavia III 5E

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sfeerverlichting activeren (A3):
1.STG 09 (Bussysteem) selecteren
2.STG Lange Codering -> Functie 07
3.Byte 17
4.Bit 3 activeren - Sfeerverlichting in MMI (zelfde als Colombus?) vrijschakelen
5.Bit 2 activeren - Sfeerverlichting alle zone's - Voor - Voetenruimte
6.Bit 1 activeren - Sfeerverlichting deuren

Audi_A3_8V_STG09_Bordnetz_Byte17_Ambientebeleuchtung.png

(nou heeft de O3 volgens mij geen sfeerverlichting in de deuren, wellicht dat Bit 1 niet bestaat?)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hill-Hold-Control aanpassen (Leon 5F):

  1. STG 03 (Remelektronica) selecteren
  2. STG Lange Codering -> Functie 10
  3. AUTO HOLD / HILL START ASSISTANT selecteren
  4. Waarde dienovereenkomstig aanpassen
Ik gok dat hier het gedrag van de Hill-hold-control aan te passen zou moeten zijn. Wellicht is de instelling van 3sec. rem vasthouden aan te passen naar langer of korter?

Zo ziet het er bij de Leon 5F uit:

Seat_Leon_5F_STG_03-ABS-Steuerger%C3%A4t_Hill-Hold-Assistent.png


De Audi A3 heeft volgens mij ook nog een auto-hold functie en da's wat anders dan de hill-hold-control van een paar seconden die op de O3 zit.
Maar de instelling daarvan ziet er zo uit:

audi_a3_8v_stg03_bremsenelektronik_auto_hold_funktionszustand.PNG



In ieder geval moeten, ALS er instellingen mogelijk zijn op de O3, de instellingen te vinden zijn in de rem-electronica onder:

  1. STG 03 (Remelektronica) selecteren
  2. STG Lange Codering -> Functie 10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Passagiersspiegel kantelen in achteruit-versnelling (Golf 7, A3 en Leon 5F)

  1. STG 52 (Deur-electronica bijrijder) selecteren
  2. STG Lange codering -> Functie 07
  3. Byte 04
  4. Bit 2 activeren
  5. Bit 3 activeren
Seat_Leon_5F_STG52_T%C3%BCrsteuerger%C3%A4t-Beifahrer_Byte4-Spiegelabsenkung-aktivieren.png



Extra instelling bij Leon 5F:

  1. STG 09 (Bussysteem) selecteren
  2. STG Toegangsrechten -> Funktion 16
  3. Vrijgave code: 31347 ingeven
  4. STG Aanpassing-> Funktion 10
  5. (15) Access control 2 - Spiegelkanteling bij achteruitversnelling selecteren
  6. Waarde op 'active' zetten
Er bestaat ook de mogelijkheid deze optie in de setup van (Columbus) zichtbaar te maken d.m.v. deze aanpassing:

  1. (20) Access control 2 - Menubesturing van spiegelkanteling
  2. Waarde op 'active' zetten

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







(wordt aan gewerkt...;))
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik

Antera

Donateur
Heb de lijst hierboven al vermeld kwa mogelijkheden.

DVD vrij schakelen nog mee bezig.Helaas heb ik voorlopig geen O3/A3 enz over de vloer staan dus helaas geen mogelijkheid tot testen. Mits iemand voor de gezelligheid eens langs wilt komen en onder het genot van wat drinken deze eens te testen en alles eens op ons gemak te doorlopen. Dit geschiet natuurlijk wel kosteloos voor de eerste die zich hiervoor geroepen voelt
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

richie29

Nieuw lid
Hmmm, ja voor mij is het een aardig eindje karren vanuit Hengelo:pieker:

Ben er nieuwsgierig genoeg voor, dat wel.
Ik dacht dat ik m'n bericht later wel zou kunnen aampassen als ik meer info vertaald had, maar dat moet dus binnen 12 uur...sorrrrry:D
 

adjego

Actief lid
Hier de ongeveer volledige lijst met mogelijkheden voor de MQB platform voertuigen:

- Eject Lock cd / dvd-station
- Rechter spiegel kantelen bij achteruit rijden.
- Hill Start Assist aanpassen
- Coming Home verlichting (standaard max 30, kan hoger gezet worden)
- Leaving Home verlichting (standaard max 30, kan hoger gezet worden)
- Parkeersensoren
- Volume Parkeerhulp
- Optische weergave parkeersensoren.
- FIS carbon look (Alleen SEAT)
- Gordelwaarschuwing
- Verwarmde achterruit tijd aanpassen
- Comfort knipperlicht van 3 naar 4 of 5.
- Uitschakelen comfort knipperlicht
- Laptimer
- Gevoeligheid microfoon
- Rain close activeren
- Opslaan stoelverwarming
- Koplampsproeiers minder vaak laten sproeien
- Verbruiksweergave kalibreren.
- Needle Sweep/Staging
- Ontstekingsmelding bij deur open uitschakelen als de motor nog aanstaat
- DRL voor + achter
- DRL alleen aan bij lichtschakelaar in AUTO stand
- DRL uitschakelbaar in MFA
- Stoelverwarming stand onthouden na contact uit

Geef er wel bij aan dat alle auto's anders zijn, dus het kan zijn dat een bepaalde instelling niet werkt.

Bij interesse in deze aanpassingen stuur me een PM, of een mail naar adgoudsmit [at] gmail.com
 

Antera

Donateur
@adjego aanvulling:

Piep bij openen en sluiten
verbruikte liter vanaf tanken
Laadspanning accu
XDS activeren
Puddle lights aan bij inklappen spiegels
Koplampsproeiers aanpasssen
LED kentekenverlichting activeren
Olie temperatuur weergave
DRL uit met handrem aangetrokken
Cilinder deactivering
waarschuwingstoon uit bij openen deur en sleutel nog in contact ( audi a3)
Schakelindicator
Maximale snelheid bochtenverlichting
 
Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
- Eject Lock cd / dvd-station, wat is dit?
- Hill Start Assist aanpassen, kun je dit ook inschakelen als je de optie niet heb aangevinkt in de lijst van dealer?
- Parkeersensoren, bedoel je dan inleren in algemene zin, of kun je aan reeds gemonteerde sensoren ook nog wat aanpassen?
- Optische weergave parkeersensoren, wat moet ik me hierbij voorstellen
- Laptimer
- Gevoeligheid microfoon, met het oog op beter verstaanbaar/ harder volume? Of moet ik de gevolgen meer zoeken in minder achtergrondgeluid bij de ontvanger?
- Opslaan stoelverwarming, dat wil zeggen terug naar de stand waarop hij stond bij het uitschakelen van de auto
- Ontstekingsmelding bij deur open uitschakelen als de motor nog aanstaat, wat is dit?- DRL uitschakelbaar in MFA
- Stoelverwarming stand onthouden na contact uit, is dat het zelfde als twee posities hierboven?

in de quote aanpassingen, zou je daarop wat toelichting kunnen geven, heb in sommige gevallen echt geen idee wat het zou moeten betekenen.

Ik hoor graag van je!
 

VWim

Forumguru
@adjego aanvulling:

XDS activeren, kan dit bij alle O3's?
Puddle lights aan bij inklappen spiegels, wat is puddle light?
LED kentekenverlichting activeren
Olie temperatuur weergave, is dit niet standaard bij de O3?
Cilinder deactivering, is dat niet alleen voor de 1.4 tsi COD (cilinder on demand)?
Schakelindicator, is toch standaard?


@Antera ook voor jou wat vragen, ik hoor graag.
 

Antera

Donateur
@VWim

- Eject Lock cd / dvd-station. jE KAN HIERMEE DE EJECT BUTTON OP SLOT ZETTEN OF ERAF HALEN OM ERVOOR TE ZORGEN DAT DE AANWEZIGE DVD GESTOLEN KAN WORDEN
- Hill Start Assist aanpassen, kun je dit ook inschakelen als je de optie niet heb aangevinkt in de lijst van dealer? INDIEN STANDAARD NIET AANWEZIG NIET
- Parkeersensoren, bedoel je dan inleren in algemene zin, of kun je aan reeds gemonteerde sensoren ook nog wat aanpassen? DEZE KAN JE INLEREN INDIEN DEZE VIA DE OEM WEG GEMONTEERD ZIJN INCL STUURBOX
- Optische weergave parkeersensoren, wat moet ik me hierbij voorstellen.
ZOIETS ALS DIT MAAR AFHANKELIJK WELKE SENSOREN JE HEBT VOOR EN/OF ACHTER ZICHTBAAR

29_max.jpg

- Laptimer IS EEN STOPWATCH
- Gevoeligheid microfoon, met het oog op beter verstaanbaar/ harder volume? Of moet ik de gevolgen meer zoeken in minder achtergrondgeluid bij de ontvanger? BETER VERSTAANBAAR EN DUS HARD VOLUME
- Opslaan stoelverwarming, dat wil zeggen terug naar de stand waarop hij stond bij het uitschakelen van de auto. ZODRA JE DE AUTO UITZET ONTHOUD DE AUTO DE LAATSTE INSTELLING EN ZAL DEZE WEER VAST ZETTEN ZODRA JE WEER START IPV TERUG NAAR BASSISSTAND
- Ontstekingsmelding bij deur open uitschakelen als de motor nog aanstaat, wat is dit? GELUID BIJ OPENEN DEUR ZODAT JE DE SLEUTEL NIET VERGEET
-
DRL uitschakelbaar in MFA ZOALS HET ER STAAT. JE DRL UITSCHAKELAARBAAR MAKEN VIA JE MENU IN DE AUTO
- Stoelverwarming stand onthouden na contact uit, is dat het zelfde als twee posities hierboven? YEP
-XDS activeren, kan dit bij alle O3's? NOG GEEN 100% DUIDELIJK VERMOEDELIJK ALLEEN 4X4
-Puddle lights aan bij inklappen spiegels, wat is puddle light? INSTAPVERLICHTING IN DE SPIEGELS
-
LED kentekenverlichting activeren. INDIEN JE OEM LED VERLICHTING ACHTER PLAATST
Olie temperatuur weergave, is dit niet standaard bij de O3? GEEN IDEE NOG TE WEINIG GEDAAN
Cilinder deactivering, is dat niet alleen voor de 1.4 tsi COD (cilinder on demand)? IDD
-Schakelindicator, is toch standaard? VOOR MIJ NOG INFO DIE IK NOG NIET GETEST HEB EN WE HEBBEN HET NIET ALLEEN OVER DE OCTAVIA 3 MAAR ALLE MQB AUTO'S
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
- DRL voor + achter

He, dat is een nieuwe! Bij de pre-MQB auto's moet je daarvoor nog naar de dealer. Weet je ook waar deze instelling zit? Misschien dat er (met een nieuwe versie van VCDS) bij mijn S2 toch het een en ander mogelijk is.
 
Bovenaan Onderaan