Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Rick

Senior Member
Wat @Skodafan1 denk ik bedoelt mbt de eco modus is of onderwater de sport modus die met de automaat is te selecteren vervangen kan worden door de eco modus die alleen met de driving mode optie te selecteren is. Dit zou dus een preset driving mode moeten zijn. Als deze onder water beschikbaar is dan is specifieke DSG tuning misschien niet nodig.
 

TedVlemmings

Forumguru
Wat @Skodafan1 denk ik bedoelt mbt de eco modus is of onderwater de sport modus die met de automaat is te selecteren vervangen kan worden door de eco modus die alleen met de driving mode optie te selecteren is. Dit zou dus een preset driving mode moeten zijn. Als deze onder water beschikbaar is dan is specifieke DSG tuning misschien niet nodig.
Daar is individual toch voor? Dan stel je de motor in op Eco, en de rest op Normal of Sport.
 

ertromp

Forumguru
Wat @Skodafan1 denk ik bedoelt mbt de eco modus is of onderwater de sport modus die met de automaat is te selecteren vervangen kan worden door de eco modus die alleen met de driving mode optie te selecteren is. Dit zou dus een preset driving mode moeten zijn. Als deze onder water beschikbaar is dan is specifieke DSG tuning misschien niet nodig.
Ik zou echt specifieke DSG tuning overwegen je weet nl niet wat je meemaakt en hoe het schakelgedrag van je auto ervan opknapt :D Niet meer dat belachelijke vroege opschakelen bijvoorbeeld.
Ik ben de specifieke instellingen voor de DSG nog niet voor de O3 tegengekomen in VCDS en ik geef je ook weinig kans
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skodafan1

Nieuw lid
Ja rick, dat klopt helemaal, ik heb geen driving mode.

@ ertromp, ik vindt het heerlijk rustig dat.snelle geschakel, ik zou graag willen dat ie niet terugschakelt totdat je de kickdown intrapt. Ik vindt dat ie te snel terugschakelt.
Ik heb overigens het boekje wel gelezen :-) maar ik kan nergens vinden hoe je die bevestigingstoon zachter zet. Welke pagina staat het ertromp :-)
 

ertromp

Forumguru
Ja rick, dat klopt helemaal, ik heb geen driving mode.

@ ertromp, ik vindt het heerlijk rustig dat.snelle geschakel, ik zou graag willen dat ie niet terugschakelt totdat je de kickdown intrapt. Ik vindt dat ie te snel terugschakelt.
Ik heb overigens het boekje wel gelezen :-) maar ik kan nergens vinden hoe je die bevestigingstoon zachter zet. Welke pagina staat het ertromp :-)

Blz 20 van je Amundsen handleiding en succes!
 

andrehj

Forumguru
Gaat dit over de Amundsen, de Amundsen+, of de nieuwe Amundsen uit de O3? Ik heb namelijk de indruk dat dit over de Amundsen+ gaat, en daarvan kan ik ook niet vinden hoe die veel te harde bevestigingstoon zachter moet. Op mijn pagina 20 staat alleen het een en ander over het instellen van navigatiedoelen.:cry:
 

ertromp

Forumguru
Gaat dit over de Amundsen, de Amundsen+, of de nieuwe Amundsen uit de O3? Ik heb namelijk de indruk dat dit over de Amundsen+ gaat, en daarvan kan ik ook niet vinden hoe die veel te harde bevestigingstoon zachter moet. Op mijn pagina 20 staat alleen het een en ander over het instellen van navigatiedoelen.:cry:
Ehhh we zitten hier toch in de O3 mogelijkheden? En daar staat het echt in de Amundsen handleiding. Tja helaas niet vergelijkbaar met de "oude" Amundsen systemen
 

Antera

Donateur
Vandaag de volgende O3 over de vloer gehad. Helaas is de bochtverlichting niet gelijk aan die van de Golf en is dit nog steeds geen garantie dat het werken gaat zonder zeer uitgebreid te gaan zoeken.

wel zijn de eerder genoemde US lights mogelijk:

r8en.jpg
 

Skodafan1

Nieuw lid
Bedankt maar sorry, ik zie niet de optie om het geluid van de bevestigingstoon lager te zetten. Mogelijk ben ik echt scheel.
 

ertromp

Forumguru
Nee helaas is het aan/uit van de bevestigingstonen :nono: Heb zojuist voor de zekerheid nogmaals gekeken.
Maar je hebt nu wel de handleiding gezien :D
 

Wesly

Senior Member
Sjit, nou Antera dan wacht ik nog wel even totdat de bochtverlichting werkend te krijgen is want dit is echt het belangrijkste voor mij :)
 

svdm

Senior Member
Mijn collega heeft geen lichtpakket, maar toch wel degelijk bochtverlichting op zijn O3 GL BL.

Ik heb het lichtpakket wel, logisch dat het er dan bij mij sowieso op zit.
 

Wesly

Senior Member
Mijn collega heeft geen lichtpakket, maar toch wel degelijk bochtverlichting op zijn O3 GL BL.

Ik heb het lichtpakket wel, logisch dat het er dan bij mij sowieso op zit.
Dan blijkt dat het wel degelijk mogelijk is om zonder het lichtpakket (lees: xenon) bochtverlichting te hebben alleen moet nog even uitgevonden worden hoe dat via VAGCOM aangezet moet worden
 

Antera

Donateur
Klopt idd en er zijn heul veul instellingen. Maar gisteren ook nog even gezocht op een O3 of ik die instelling kan vinden maar helaas. Misschien dat ik vandaag wat wijzer ga worden na het gesprek met de Skoda dealer.
 

Rickvw

Lid
Klopt idd en er zijn heul veul instellingen. Maar gisteren ook nog even gezocht op een O3 of ik die instelling kan vinden maar helaas. Misschien dat ik vandaag wat wijzer ga worden na het gesprek met de Skoda dealer.

Is (groot)licht assistent - automatisch afwenden van het grote licht bij tegemoet komend verkeer - al/ook mogelijk? of zit zit standaard op de EBL
 

Rickvw

Lid
Klopt idd en er zijn heul veul instellingen. Maar gisteren ook nog even gezocht op een O3 of ik die instelling kan vinden maar helaas. Misschien dat ik vandaag wat wijzer ga worden na het gesprek met de Skoda dealer.

Is drive mode selection ook te activeren op de EBL, ookal ontbreekt de fysieke knop achter de pook, deze knop roept 'enkel' een menu op in het discovery+ systeem m.i.
 
Bovenaan Onderaan