Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Rick

Senior Member
Dat klopt, maar je kunt volgens mij niet via een menu bij de driving mode opties komen, dus je moet denk ik op een of andere manier die knop simuleren.
 

Antera

Donateur
Vandaag even druk gesprekje met een dealer gehad vandaag en daar diverse demo's gedaan (Ik ga indien de klanten dit vragen de aanpassingen verzorgen van de nieuwe af te leveren dealer auto's :jaja:) . Samen nog even gekeken maar kunnen helaas niet aan de info komen om te zien waar welke opties te vinden zijn en welk kanaal waarvoor dient. Dit zou het allemaal net iets makkelijker maken maar helaas niet.

Misschien dat ik eens kan kijken naar de verschillende instellingen maar zouden daar dan 2 auto's voor naast elkaar moeten hebben staan en 2x laptop met VCDS. Dan kunnen we makkelijker vergelijken en misschien wel terug zien net als de bocht verlichting.
 

Badnews

Senior Member
@Antera: ondanks dat je te laat was op je afspraak bij de dealer? Maar goed nieuws dat dealers beter luisteren naar opties van klanten die standaard niet aan staan. Het zijn deze kleine dingen die je auto 'leuker' maken.

Na gisteren bij Antera te zijn geweest heb ik nogmaals het hele menu doorlopen en heb wat dingen getest. Helaas heb ik een van de opties (Linker buitenspiegel kantelen bij inleggen achteruitversnelling) nog niet kunnen gebruiken, omdat ik geen idee heb hoe ik deze moet activeren. Hij is gisteren aangezet, maar snap niet hoe te activeren.
Suggesties? (ik heb geen stoel geheugen ofzo, maar volgens mij zou het ook zonder moeten werken)

Verder steeds meer tevree over de O3, het blijft een heerlijke auto om mee op weg te zijn.
 

Rickvw

Lid
@Antera: ondanks dat je te laat was op je afspraak bij de dealer? Maar goed nieuws dat dealers beter luisteren naar opties van klanten die standaard niet aan staan. Het zijn deze kleine dingen die je auto 'leuker' maken.

Na gisteren bij Antera te zijn geweest heb ik nogmaals het hele menu doorlopen en heb wat dingen getest. Helaas heb ik een van de opties (Linker buitenspiegel kantelen bij inleggen achteruitversnelling) nog niet kunnen gebruiken, omdat ik geen idee heb hoe ik deze moet activeren. Hij is gisteren aangezet, maar snap niet hoe te activeren.
Suggesties? (ik heb geen stoel geheugen ofzo, maar volgens mij zou het ook zonder moeten werken)

Verder steeds meer tevree over de O3, het blijft een heerlijke auto om mee op weg te zijn.

Laat jij overigens nog het e.e.a. aanpassen aan jouw DSG (instellingen)? of is deze goed genoeg?
 

Rickvw

Lid
Ik denk dat u de rechterspiegel bedoelt, deze kantelt alleen als het afstelknopje van de spiegels in de 'r' stand staat

Denk dat wij volledig langs elkaar heen praten, temeer omdat mijn bovenstaande vraag offtopic was, zonder vermelding hiervan door mij.. Ben benieuwd in de breedste zin welke aanpassingen er allemaal zijn die een sterke meerwaarde vertegenwoordigen (o.a. vb. de DSG)
 

Wesly

Senior Member
@Rickvw: volgens mij begrijpen we elkaar niet. Maarja het is Zondagochtend hé

Ben benieuwd in de breedste zin welke aanpassingen er allemaal zijn die een sterke meerwaarde vertegenwoordigen (o.a. vb. de DSG)

En dit verschild natuurlijk per persoon, het is maar net hoeveel waarde je aan een optie hecht
 

Rickvw

Lid
@Rickvw: volgens mij begrijpen we elkaar niet. Maarja het is Zondagochtend hé



En dit verschild natuurlijk per persoon, het is maar net hoeveel waarde je aan een optie hecht
Los van de subjectiviteit heb je natuurlijk wel functionaliteiten welke gelijk een hele (meerprijs)optie vertegenwoordigen in tegenstelling tot sommige opleuk features. Licht assistent & verkeersborden herkenning (evt. drive mode selectie, indien mogelijk) bieden een significanter verschil t.o.v. een needle sweep - als voorbeeld - los van het subjectieve waardeoordeel..
 

Antera

Donateur
Je linker spiegel kan niet kantelen dit kan alleen met de rechterspiegel. Dit omdat je met de linkerspiegel heel makkelijk de achterste hoek van de auto kan zien. En rechts je veel moeite moet doen. Daarom kantelt alleen rechts

Ja de directeur was ook een hele geschikte peer en niet van de oude garde. Denk dat dat wel een rol speelt.
 

Badnews

Senior Member
Volgens mij moet het inderdaad rechts zijn, was copy-paste uit de aanpassing lijst (en het klinkt dom, maar ik kan rechts en links niet uit elkaar houden, maar ben ook 2 handig :) )

Maar ik heb de auto in achteruit gezet, draai ding op R.. Van alles geprobeerd, maar lijkt me dat ik fout doe.

Dsg laat ik niet aanpassen, heeft zich nog maar weinig 'vergist' en rijdt beter dan enig automaat waar ik in heb gereden. Misschien ooit, als ik in een aangepaste heb gereden en het verschil weet, zou ik erover denken. Zolang ik dat niet weet, is dit de beste automaat :)
 

Antera

Donateur
Hmm zou meteen moeten kantelen als je hem op R zet en je de auto in zijn achteruit zet

eerst knop op de R dan pas auto in achterruit met lopende motor
 

skodagk

Nieuw lid
Heb zelf inmiddels ook succesvol een aantal opties geactiveerd op mijn O3 met een Ross-Tech kabel:

1) Needle swipe
2) Onthouden stoelverwarmingsinstellingen bestuurder en bijrijder
3) Aangeven snelheid blower bij automatische klimaatregeling
4) Automatisch neerklappen van de rechter zijspiegel bij achteruitrijden

Werkt allemaal goed voor zover ik kan zien.
 

Badnews

Senior Member
helaas heb ik optie 4, de spiegel neerklappen, nog niet in werking gezien bij mij.
vanmorgen weer wat dingen geprobeerd, lijkt niet te lukken of ik snap de functie niet.

De andere opties die voor mij vrijgezet zijn, werken wel allemaal. nu deze laatste nog, wat de optie was die ik het liefste wilde en de rede voor aanpassen was.

Ondertussen zelf een beetje rondgekeken naar een ross-tech kabel, maar nog even geen 250 dollar voor over. Is me toch nog net teveel voor die paar dingen die ik ermee zou doen. Dus laat ik dat liever aan de experts hier op het forum over.
 

skodagk

Nieuw lid
helaas heb ik optie 4, de spiegel neerklappen, nog niet in werking gezien bij mij.
vanmorgen weer wat dingen geprobeerd, lijkt niet te lukken of ik snap de functie niet.

De andere opties die voor mij vrijgezet zijn, werken wel allemaal. nu deze laatste nog, wat de optie was die ik het liefste wilde en de rede voor aanpassen was.

Ondertussen zelf een beetje rondgekeken naar een ross-tech kabel, maar nog even geen 250 dollar voor over. Is me toch nog net teveel voor die paar dingen die ik ermee zou doen. Dus laat ik dat liever aan de experts hier op het forum over.

Ik heb de instructies op stemei.de gevolgd:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/beifahrerspiegelabsenkung.php

In eerste instantie werkte het toen ook niet, maar ik moest nog een keer het menu induiken onder 'car' om de optie definitief te activeren. Daarna werkt het zoals besproken, dus in de achteruit, spiegel op stand R. Zodra je hem uit stand 'R' draait, beweegt de spiegel weer terug naar de normale stand
 

skodagk

Nieuw lid
Inmiddels heb ik ook nog de volgende opties geactiveerd:

-bijtank hoeveelheid in liters weergeven in het maxidot scherm tijdens rijgegevens
-comfort modus knipperlicht aanpassen van 3 -> 5

Mooi zo'n kabel:D
 

Rickvw

Lid
Inmiddels heb ik ook nog de volgende opties geactiveerd:

-bijtank hoeveelheid in liters weergeven in het maxidot scherm tijdens rijgegevens
-comfort modus knipperlicht aanpassen van 3 -> 5

Mooi zo'n kabel:D
Hoe is zo'n kabel te verkrijgen en belangrijker nog, wat heb jij hier aanvullend voor nodig (software/kennis & kunde)..?
 

ertromp

Forumguru
Kabel is te verkrijgen bij Ross-Tech of 1 van z'n distributeurs hier in NL.
Nodig is wel verstand van zaken zeker bij de O3.
Je hebt nl bij bepaalde instellingen kennis nodig om ook gekoppelde zaken in andere modules te kunnen aanpassen.
Zeker zulle enkele aanpassingen gaan lukken met een website zoals Stemei.de maar een hoop zul je toch met kennis van zaken moeten instellen. Neem bijvoorbeeld aanpassingen aan de modules voor ABS (veiligheid!) of de Xenon
Het is absoluut geen en of ander Mario Party spelletje die je thuis op de DS speelt :D
 

Antera

Donateur
Kabel is te verkrijgen bij Ross-Tech of 1 van z'n distributeurs hier in NL.
Nodig is wel verstand van zaken zeker bij de O3.
Je hebt nl bij bepaalde instellingen kennis nodig om ook gekoppelde zaken in andere modules te kunnen aanpassen.
Zeker zulle enkele aanpassingen gaan lukken met een website zoals Stemei.de maar een hoop zul je toch met kennis van zaken moeten instellen. Neem bijvoorbeeld aanpassingen aan de modules voor ABS (veiligheid!) of de Xenon
Het is absoluut geen en of ander Mario Party spelletje die je thuis op de DS speelt :D


DIT IS PUUR EEN WAARSCHUWING GEEN MANIER OM JE AF TE LATEN ZIEN VAN DE AANKOOP :dankje:

Sluit ik me helemaal bij aan. Is geen spelletje en let wel nu is het des te gevaarlijker om aanpassingen te doen als je niet weet waar je mee bezig bent.

Dit komt omdat het niet meer net als voorheen met Long-coding allemaal werkt en daardoor is bij een fout maken dit niet meer zo makkelijk te herstellen als je niet goed hebt opgelet wat je nu precies gewijzigd hebt.

Ik doe het al vele jaren en heb genoeg mensen over de vloer gehad waarbij iemand anders die ook en (cloon) ross-tech kabel had zaken had geactiveerd maar die niet bleken te werken of erger nog bepaalde zaken niet meer werkte of zelfs storingen veroorzaakte.

LET DAAROM HEEL GOED OP WAT JE DOET EN CONTROLEER ALLES ZORGVULDIG BIJ AANPASSINGEN. EEN FOUT IS ZO GEMAAKT MAAR EVENZO LASTIG SOMS WEER TE HERSTELLEN
 
Bovenaan Onderaan