Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

skodagk

Nieuw lid
Suggesties iemand?
Ik heb de comfort modus knipperlicht aanpassing van 3 -> 5 gezet volgens:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/komfortblinkerzyklus.php

Het VCDS systeem reageert precies zoals beschreven en de nieuwe waarde van 5 (of 4) wordt geaccepteerd, echter de auto blijft op de oude manier reageren op het knipperlicht. Maw, hij knippert maar drie keer en de veranderde waarde lijkt niet door te komen.



Ook ben ik aan het experimenteren met het automatisch sluiten van de ramen als het regent op basis van de procedure voor een golf MK7:

Automatic rain closing
Go into [09] Central Electronics
Go into Secuity Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:
- (15) Access Control 2 - Regenschliessen_ein aus (Rain Closing on / off) - Select Active
- (16) Access Control 2 - Regenschliessen_art (Rain closing Type) set to Permanent
- (28) Access Control 2 - Menuesteuerung Regenschliessen (Menu Control Rain close) – Set to Active (enables the menu in the ifotainment screen)


Het lijkt allemaal geaccepteerd te worden maar ik heb het nog niet goed kunnen testen. De menu optie verschijnt op de columbus, en ik kan het dus via het menu aan/af zetten. De regels (15) en (16) zagen er in mijn geval iets anders uit, er stond slechts 1 regel (rain closing on/off) die ik op permanent heb gezet. Nu nog een keer goed testen met slecht weer (of een sproeier).
 

ertromp

Forumguru
Suggesties iemand?
Ik heb de comfort modus knipperlicht aanpassing van 3 -> 5 gezet volgens:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/komfortblinkerzyklus.php

Het VCDS systeem reageert precies zoals beschreven en de nieuwe waarde van 5 (of 4) wordt geaccepteerd, echter de auto blijft op de oude manier reageren op het knipperlicht. Maw, hij knippert maar drie keer en de veranderde waarde lijkt niet door te komen.
Moet werken heb ik al diverse keren bij de hand gehad. Met welke Windows versie werk je? Windows 8 geeft problemen dat heb ik nl. ook getest en daar kun je tegen het effect aan lopen zoals je omschrijft
 

skodagk

Nieuw lid
Ik gebruik windows 7 (32 bit). Toevallig heb ik vanmiddag met een andere laptop windows 7 64-bit het een en ander met VCDS geprobeerd, en ik moet zeggen dat een fout die op de 32 bit optrad (gateway installation list onder autoscan is niet beschikbaar) niet meer op de 64-bit versie verscheen. Misschien dat ik het morgen dus nog eens me de 64-bitter moet proberen...
 

skodagk

Nieuw lid
ertromp,

Heb jij toevallig adaptive-cruise control op je Octavia? Mocht dat inderdaad het geval zijn, zou het dan misschien mogelijk zijn om een keer een autoscan logging van je te mogen ontvangen (eventueel PM)? Ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen in de coding zijn met een 1.2 Tsi elegance business line die volgens mij grotendeels dezelfde hardware heeft (normale cruise control, front-assist radar, etc etc).

Alvast dank voor je reactie
 

ertromp

Forumguru
ertromp,

Heb jij toevallig adaptive-cruise control op je Octavia? Mocht dat inderdaad het geval zijn, zou het dan misschien mogelijk zijn om een keer een autoscan logging van je te mogen ontvangen (eventueel PM)? Ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen in de coding zijn met een 1.2 Tsi elegance business line die volgens mij grotendeels dezelfde hardware heeft (normale cruise control, front-assist radar, etc etc).

Alvast dank voor je reactie
Nee geen ACC. Ik heb een O2 maar ben aardig los op VCDS en heb al vele O3's voorbij zien komen :D
Wel geinig om te lezen hoe het platform omgaat met het programma. Ik draai VCDS op een Windows Vista laptop 32 bits en heb geen enkele foutmelding. Op een Windows 8 machine met 64 bits kreeg ik ook foutmeldingen en niet te maken instellingen die op Vista wel weer lukten
 

Antera

Donateur
Suggesties iemand?
Ik heb de comfort modus knipperlicht aanpassing van 3 -> 5 gezet volgens:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/komfortblinkerzyklus.php

Het VCDS systeem reageert precies zoals beschreven en de nieuwe waarde van 5 (of 4) wordt geaccepteerd, echter de auto blijft op de oude manier reageren op het knipperlicht. Maw, hij knippert maar drie keer en de veranderde waarde lijkt niet door te komen.



Ook ben ik aan het experimenteren met het automatisch sluiten van de ramen als het regent op basis van de procedure voor een golf MK7:

Automatic rain closing
Go into [09] Central Electronics
Go into Secuity Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:
- (15) Access Control 2 - Regenschliessen_ein aus (Rain Closing on / off) - Select Active
- (16) Access Control 2 - Regenschliessen_art (Rain closing Type) set to Permanent
- (28) Access Control 2 - Menuesteuerung Regenschliessen (Menu Control Rain close) – Set to Active (enables the menu in the ifotainment screen)


Het lijkt allemaal geaccepteerd te worden maar ik heb het nog niet goed kunnen testen. De menu optie verschijnt op de columbus, en ik kan het dus via het menu aan/af zetten. De regels (15) en (16) zagen er in mijn geval iets anders uit, er stond slechts 1 regel (rain closing on/off) die ik op permanent heb gezet. Nu nog een keer goed testen met slecht weer (of een sproeier).


Dan ben je de 2de die problemen met het knipperen heeft. Laatst ook een O3 met dezelfde klachten. Wel activeren maar wil niet werken ook niet na een reset, nachtje uit enz.

Regen sluiten werkt op de skoda ook als een trein. Vele malen geactiveerd en aangepast. Zit idd net iets anders maar werkt wel.
 

Antera

Donateur
ertromp,

Heb jij toevallig adaptive-cruise control op je Octavia? Mocht dat inderdaad het geval zijn, zou het dan misschien mogelijk zijn om een keer een autoscan logging van je te mogen ontvangen (eventueel PM)? Ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen in de coding zijn met een 1.2 Tsi elegance business line die volgens mij grotendeels dezelfde hardware heeft (normale cruise control, front-assist radar, etc etc).

Alvast dank voor je reactie


autoscan is niet meer de 100% duidelijkheid van de coderingen. Lang niet alles gaat meer via longcoding maar via Adaption en die waardes zie je niet met een autoscan en zal je handmatig door moeten lopen in adaption
 

Antera

Donateur
Vanavond krijg ik de weer een paar Octavia's over de vloer. ik heb een nieuwe manier van activeren bochtverlichting gevonden en ga dit vanavond nogmaals testen. weet nu waar ik het moet vinden maar moet nog checken of het met een ander kanaal samenwerkt
 

skodagk

Nieuw lid
autoscan is niet meer de 100% duidelijkheid van de coderingen. Lang niet alles gaat meer via longcoding maar via Adaption en die waardes zie je niet met een autoscan en zal je handmatig door moeten lopen in adaption

Antera,

Duidelijk, ik snap dat je niet alle relevante informatie hebt op basis van een autoscan. Heb je trouwens zelf inzicht of het (in principe) mogelijk zou kunnen zijn om Adaptive CC te activeren op een 1.2 TSi met Front Assist, lane assist, en gewone CC? Ik zie namelijk in mijn autoscan o.a. de volgende onderdelen zitten:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: None
Part No SW: 5Q0 907 572 A HW: 5Q0 907 572 A
Component: ACC Bosch MQB H04 0150
Serial number: 23101376510127
Coding: 00000400FE0309
Shop #: WSC 73430 031 00000
ASAM Dataset: EV_ACCMRRBoschVW372 001013
ROD: EV_ACCMRRBoschVW372_SE37.rod
VCID: 3561D29194AD71B6775-8060

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels: 5Q0-980-653.clb
Part No SW: 5Q0 980 653 E HW: 5Q0 980 653
Component: MQB_MFK H05 0051
Serial number: 00000135501
Coding: 0101010001030303000400000100000100
Shop #: WSC 73430 790 00000
ASAM Dataset: EV_MFKBoschAU370 001001
ROD: EV_MFKBoschAU370.rod
VCID: 3A7BC1ADBDB39ECE9A7-806F

en vroeg me af of ik essentiele hardware mis voor ACC, of dat het slechts een zaak van de juiste coding is?
 

Neptukker

Forumguru
Suggesties iemand?
Ik heb de comfort modus knipperlicht aanpassing van 3 -> 5 gezet volgens:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/komfortblinkerzyklus.php

Het VCDS systeem reageert precies zoals beschreven en de nieuwe waarde van 5 (of 4) wordt geaccepteerd, echter de auto blijft op de oude manier reageren op het knipperlicht. Maw, hij knippert maar drie keer en de veranderde waarde lijkt niet door te komen.
Ik had dat ook met mijn Superb II. Op de forummeeting heeft Antera mij geholpen met de oplossing (weet je nog Antera?). Via het MFD van de boordcomputer de boel terug gezet naar 'factory settings' en opeens stond de boel goed ingesteld. Dit zou voor jou ook de oplossing kunnen zijn.
 

Antera

Donateur
Antera,

Duidelijk, ik snap dat je niet alle relevante informatie hebt op basis van een autoscan. Heb je trouwens zelf inzicht of het (in principe) mogelijk zou kunnen zijn om Adaptive CC te activeren op een 1.2 TSi met Front Assist, lane assist, en gewone CC? Ik zie namelijk in mijn autoscan o.a. de volgende onderdelen zitten:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: None
Part No SW: 5Q0 907 572 A HW: 5Q0 907 572 A
Component: ACC Bosch MQB H04 0150
Serial number: 23101376510127
Coding: 00000400FE0309
Shop #: WSC 73430 031 00000
ASAM Dataset: EV_ACCMRRBoschVW372 001013
ROD: EV_ACCMRRBoschVW372_SE37.rod
VCID: 3561D29194AD71B6775-8060

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels: 5Q0-980-653.clb
Part No SW: 5Q0 980 653 E HW: 5Q0 980 653
Component: MQB_MFK H05 0051
Serial number: 00000135501
Coding: 0101010001030303000400000100000100
Shop #: WSC 73430 790 00000
ASAM Dataset: EV_MFKBoschAU370 001001
ROD: EV_MFKBoschAU370.rod
VCID: 3A7BC1ADBDB39ECE9A7-806F

en vroeg me af of ik essentiele hardware mis voor ACC, of dat het slechts een zaak van de juiste coding is?


dit zou heel goed kunnen idd. Je blijkt wel de benodige module voor de afstand regeling te hebben. Ben wel benieuwd of het idd dan wel simpel te activeren is en het dan ook werken gaat. Nu reageert dit waarschijnlijk alleen bij het te dicht naderen van je voorganger waardoor de auto in gaat houden om een bepaalde afstand te bewaren.

ik moet eerst inzage in de module zelf hebben om te kijken of dit aan te passen is en dan de vraag natuurlijk of het werken gaat.
 

Antera

Donateur
En heren ik mag aankondigen de volgende werkende opties:

Tear drop Wiping

En jawel Bochtverlichting is vanaf heden mogelijk op de Octavia 3 en werkt ook op het knipperlicht
:


Ook de sterkte van de bochtverlichting is aan te passen

Het huidige lijstje is dus weer een stukje uitgebreid.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan