Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

Artbij

Senior Member
Tja, een superb is qua ruimte dan ook een heel ander verhaal en kan je ook niet met elkaar vergelijken imho. Dan kom je eerder bij een Volvo V70 uit oid ...

Je zou de maten van een V70 eens moeten vergelijken met een O3....dan komt de V70 er bekaaid vanaf. De Superb is meer vergelijkbaar met de xc90.

Bakkertje

Forumguru
Precies @Artbij laatst achterin een v70 gezeten wat een teleurstelling was dat zeg.
Nee als je beenruimte van de superb wilt overtreffen dan zul je bij de verlengde a8 / s klasse moeten gaan kijken.

micky

Forumguru
ik wilde niet direct de boel afzeiken, maar ik heb zelf een S60 lease gehad, deze had niet meer ruimte achterin dan een Passat, eerder minder, een superbee is gewoon verreweg de grootste..

Bakkertje

Forumguru
Precies @Corné de Kluijver en dat gezegd hebbende is de nieuwe Superb eigenlijk de meest logische opvolger voor (in ieder geval mijn) de Superb. Maar als die dezelfde prijsverhoging meekrijgt als de Octavia, dan gaat ie in Ambition Business zo meteen beginnen bij 36k vrees ik..
En dan kom ik met mijn budget uit in een O3, ook weinig mis mee ;)

Maar goed het ging hier over O3 vs 308sw, beide mooie auto's als je het mij vraagt waarbij de O3 het duidelijk wint qua ruimte, de 308sw qua looks (als je het mij vraagt). Maak uw keuze zou ik zeggen..

Rick

Senior Member
"De bagageruimte behoort daarmee tot de grootste in het segment." staat er. Als ze echt de grootste waren had er gestaan: "De bagageruimte is daarmee de grootste in het segment."

Mooi he marketing :D

Bakkertje

Forumguru
De Peugeot heeft wel het mooiste interieur..
"Op het 29e International Automobile Festival is de nieuwe Peugeot 308 (vijfdeurs en SW) verkozen tot de auto met het mooiste interieur van 2013"

Maar goed, ik heb hem in het echt even bekeken en de kofferbak doet volgens mij weinig onder tov die van onze Skoda's en dat is toch een dik compliment voor die Peugeot.

Darkside

Forumguru
zekers. het is een mooie auto geworden.
moet nog een keer proefrijden in een SW en kijken of ik vriendjes kan worden met het navi systeem.
Want tot nu toe ben ik meer fan van de columbus.

Aantal maanden geleden stond ik ook voor de keus, de 308SW vs de Octavia. De O3 was in onze leaseregeling nog goedkoper dan de 308SW.

Aangezien de SW alleen nog in karton (!) verkrijgbaar was, even plaatsgenomen in de normale versie. Het zag er allemaal wel ok uit, maar toch voelde ik mij er niet echt geweldig in. Bij de O3 daarintegen voelde ik mij direct thuis. Had het idee dat je van binnen een stuk meer ruimte had, en meer lichtinval. Natuurlijk, na bijna 140K in een Fabia ben je wel gewend aan de skoda stijl. Motorisch voldoet de O3 prima. Enorm verschil met de 1.2 TDI. En ach, ik vond de O3 gewoon een mooiere auto, met meer klasse. Voor een auto in hetzelfde segment, voelt hij aan als eentje erboven. En als die ook nog eens goedkoper is, dan "doet u mij die maar, inpakken hoeft niet" :) Nu nog een paar maandjes wachten...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
De gewone 308 is kleiner dan de sw dus dat benauwde gevoel kan wel kloppen :-)
Desalniettemin is de o3 ruimer van binnen dan de sw

Darkside

Forumguru
Ja volgens mij is het panoramische dak juist groter in de 308. Loopt volgens mij iets meer door naar voren.

Op autoweel live gereden in een 12 men zei driecilinder, stuur erg klein raar dat dashboard , ziet er wel goed en rijden was goed, maar oct voelt en ziet eruit als klasse hoger, ook daar mee gereden maar dat had ik al eens eerder gedaan, en voelde vertrouwd ieys verlagen wel een must.

Yep, zonder panoramisch dak. Hoeft voor mij ook niet. Op de greenline ook niet verkrijgbaar. Dus als je een pano dak wilt, moet je voor een 308 gaan... denk dat het interieur van de 308 donkerder was en kleinere ramen. Of de Skoda dealer heeft betere spots in het plafond. :)

Bovenaan Onderaan