Ik heb vorige keer ook gekozen voor el-cheapo bijtelling enzo, en een Toyota Crisis Prius gekozen.
Eerste tijd heel leuk, goedkoop maar motorisch goed. Maar toch alles (net) niet.
Ik ben geen racer, dus voor mij was nu de 1.6TDI genoeg. Maar ik wilde confort, geen spijt van opties niet hebben genomen (Canton is super, DSG helemaal) en daarom ook niet gewacht/gegokt op de 14% auto.
Heb wel even tussen de 2.0 hand en 1.6 dsg diesel getwijfeld, maar DSG was voor mij een belangrijkere opties (slechte verrotte linker knie, lastig in de file).
Mijn besluit was puur op wat ik mooi vond, de opties die wilde hebben, en mijn hart ging uit naar de Octa. Dit was de auto die ik wilde (en ja, ik heb tot mijn spijt geen dab+ gekozen, dus was wel wat vergeten).
Andere autos vielen niet in mijn smaak of waren onbetaalbaar(een Austin Martin is toch wel mooier). Ik heb bij het kiezen dus niet naar bijtellingen enzo gekeken, puur alleen naar de mogelijkheden. 20% voor een mooie(re) auto was voor mij geen probleem, ik zit veel in de auto (ook prive) en tja.. de keus moet je altijd zelf maken. Wat vind je een mooie auto en gaat je hart naar uit. Laat je hart spreken bij je keuze, en die is voor iedereen anders.