Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

s-line

Forumguru
Ik heb de Peugeot vorig weekend in het eggie mogen zien en dat viel mij zeker niet tegen, ik ben al mijn hele leven VAG-rijder! Wat jou betreft natuurlijk niet , want jij heb jouwe in bestelling staan!;)
Kwa kofferruimte is de Peus exact even groot(610liter) en kwa achterbank iets kleiner maar niet heel veel, plus de auto is ook lichter, en de afwerking is echt wel prima zo te zien,de octi straalt van binnen ook geen luxe uit hoor!
Kwa ruimte kan inderdaad niets tippen aan de Superb maar dat is niet zo'n probleem hoor, wij gingen vroeger ook met z'n 5'en in een Renault 5 op vakantie. Maar goed,een grote kofferbak is wel handig en achterin kan het heus wel wat minder. Ik kijk rustig verder!
Wat ik al zei ik denk dat als skoda zo doorgaat ze uiteidelijk hun eigen glazen in gooien. Ze hebben nu een model wat goed bij de leaserijders ligt en de prijzen schieten omhoog! Prive kopers denken nog wel een keer na denk ik zo!
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Wat betreft de prijzen van Skoda, ik heb zojuist voor de lol eens geprobeerd een O3 te configureren die zoveel mogelijk lijkt op m'n huidige O2 (motor, uitrusting, opties). Ik kom uit op 30.145 catalogusprijs, tegen 28.973 3 jaar geleden voor de O2. De prijstoename is dan een fractie lager dan de inflatie in die tijd, lijkt me dus wel prima zo eigenlijk.

Wat me wel opvalt is dat er met de O3 veel meer mogelijkheden zijn om 'm duurder te maken dan er 3 jaar geleden voor de O2 waren. De lijst van mogelijke opties is flink langer, en de prijzen daarvan zijn ook soms fors. Of je daar wel of geen gebruik van maakt is natuurlijk je eigen keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

Bakkertje

Forumguru
@s-line ik deel je mening, ik rijd nu ook in een Superb en hoezeer de ruimte (zeker met 3 koters o de achterbank) echt enorm lekker is, weet ik niet of de opvolger weer een Superb gaat worden. Ook omdat als ik die nu bestel ik in feite weer 4 jaar in dezelfde auto ga rijden en dat terwijl er in maart 2015 een echt nieuwe Superb gepresenteerd wordt.

Dan nog de prijzen van de O3, als ik die in elkaar klik met de opties zoals ik het zou willen, komt een O3 op 32680 uit en een Superb op 33640. Persoonlijk vind ik de Superb toch een klasse fijner rijden dan de O3 die ik laatst als leenauto mee had..

Maar nu komt het, als ik een peugeot in elkaar klik heb je een bluelease executive met 2.0 eHDI die op 28850 uitkomt!
Sja en dan wordt het lastig als je het mij vraagt. Qua afwerking is Peugeot als je het mij vraagt sinds de 508 (en 5008, 3008, etc) aardig op peil qua afwerking. Persoonlijk vind ik het ook een mooie auto om te zien, misschien zelfs wel mooier dan onze Skoda's..

Komend van VW en Audi en nu in een Skoda ben ik niet heel erg gevoelig meer voor het logo op het stuur en is en Peugeot eigenlijk best een goed alternatief (zeker de moeite waard om eens een proefrit te doen zeg maar)

En nee, merken als Dacia gaan echt te ver achteruit..
 

MaRco2

Forumguru
Is zo'n Peugeot nóg lichter? Dan zijn ze erg goed bezig, want de vorige generaties (denk aan de 207 die bijna Octavia III gewichten heeft en dat voor een klein karretje) waren loeizwaar.

Het nieuwe ziet er trouwens nog niet eens zo verkeerd uit. Ach over een jaar of vier kijken we (hopelijk) weer eens verder. Zou zo'n Peugeot met diesel sneller rendabel zijn? In mijn specifieke geval was een 1.6TDI vrijwel gelijk qua kosten met de 1.4TSI (en die uiteindelijk fors zuiniger is in de praktijk dan waarmee gerekend) en een meer vergelijkbare 2.0TDI dus een fors hogere kmskostprijs had, gerekend met 50.000 km/jaar en 5 jaar (dus de meerafschrijving van de diesel is zelfs over een flinke tijd uitgesmeerd).

Misschien hou ik deze wel privé tegen die tijd en koop een kleinere of kleine besteller voor de zakelijke ritten (het liefst met genoeg trekvermogen). Vorig jaar zat ik al aan een kleinere zakelijke daily te denken (nieuw) en een 15+ zakelijke youngtimer voor het weekend (en af en toe een langere dagelijkse rit).

Iets kleiner is geen bezwaar hier, als de trekcapaciteiten maar goed zijn, beenruimte achter is voor ons alleen handig voor een koelbox.:)

Alleen sinds de Octavia III EBL uitrusting, ben ik wel steeds veeleisender aan het worden.:thumbsup::sterretjes:
 

Canon-Eye

Forumguru
@s-line de peus kun je wat mij betreft al niet eens vergelijken met een O3 dus al helemaal niet met een SuperB ;)
Dat Skoda duurder wordt is gewoon terecht, ze worden ook veel beter, mooier afgewerkt en daar komt bij dat alles duurder wordt, om daardoor een een "goedkoper" merk te kiezen , met een kleiner/goedkoper model is dan idd een interessant alternatief, maar vergelijkbaar is het dan gewoon absoluut niet meer:thumbsup:
"Vergelijken" is een werkwoord, oftewel een handeling. Ik zie dan ook niet in waarom je twee auto's - welke dan ook! - "niet met elkaar kunt vergelijken". Sterker nog - om überhaupt een keuze te kunnen maken c.q. overeenkomsten en verschillen vast te stellen moet je ze wel vergelijken...

"Vergelijkbaar" is m.i. toch een ander begrip, dat duidt op een zekere mate van overeenstemming. Als zodanig kan het de uitkomst van een vergelijking zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is geen les - is gewoon een reactie.
Ik hou er nu eenmaal van om me redelijk nauwkeurig uit te drukken - en zo lees ik dus ook, zij het vooral gespitst op inhoud en niet (meer) op spellings- of grammaticale vergissingen.
Zo hebben de meeste mensen hun afwijkingen. Dit is (één van) de mijne... ;)
 

TL@

Forumguru
Als ik moest kiezen tussen de O3 met 150pk en de 308 ook met 150pk (diesels) zou ik ook serieus twijfelen. In de lease zijn ze ongeveer gelijk geprijsd (in België), de O3 heeft wel enkele opties die de 308 niet heeft (standkachel bv)
Nu ik toch de RS kan nemen, is mijn dilemma helemaal weg want er is geen 308 die daar aan kan tippen :jaja:

Komt er natuurlijk ook bij dat de 150pk diesel nergens te testen was, echt een showstopper vind ik. Hoe kan je nu een auto bestellen waarmee je niet kan rijden :banghead:

Plaats op de achterbank is wat krap in de 308 en het touchscreen is misschien niet zo handig maar hij is veel mooier dan de O3 (zeker in het rood) en stiller (de RS leek mij echter weer stiller dan de 308, geen idee waarom)
 

micky

Forumguru
Is geen les - is gewoon een reactie.
Ik hou er nu eenmaal van om me redelijk nauwkeurig uit te drukken - en zo lees ik dus ook, zij het vooral gespitst op inhoud en niet (meer) op spellings- of grammaticale vergissingen.
Zo hebben de meeste mensen hun afwijkingen. Dit is (één van) de mijne... ;)

sau hey Tjonge jonge, dan heb jij het vast heel moeilijk op het forum, heel de dag druk maken over wie wat anders schrijft dan jij het wilt lezen, ik vind dat mijn Nederlands over het algemeen heel netjes is, jij hebt nu dus je plasje erover kunnen doen en ik verzoek je dan voortaan niet meer zo pietluttig te reageren op mijn posts, het is hier een Skoda forum en geen taal forum, dus voor je taalfetisj moet je op een ander forum zijn:fool:

Je onzin over telegramstijl gaat natuurlijk nergens over, als jij "er nu eenmaal van houdt om je redelijk nauwkeurig uit te drukken" schrijf je volluit en niet in "telegramstijl" dan had je bovenstaande onduidelijkheid dus al niet gehad:uitlachen:
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Valiumpje vergeten, @Mickey? :) Kalm maar, hoor - het komt allemaal wel goed... :D

Als je de geciteerde post - in het bijzonder het zinsdeel na de komma op de tweede regel - nog eens goed tot je door laat dringen, zul je kunnen vaststellen dat ik me er nou juist niet (meer zo) druk over maak. Je kennelijke bezorgdheid over mijn geestelijk welbevinden is bijna ontroerend, maar tevens overbodig. Ik red me heus wel.
Wijsheid komt immers met de jaren - dus houd maar moed... ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan