Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

wwter

Lid
iedereen doet maar wat:

de anwb zet zowel de octavia als de superb in de "middenklasse" bij de trekauto van het jaar 2014 verkiezing. Dit terwijl de golf variant en de 308 in de "compacte middenklasse" zitten...

http://www.anwb.nl/auto/themas/trekauto-van-het-jaar

optisch vindt ik de octavia 3 vrij klein ogen, hij ziet er op de een of andere manier vooral van de zijkant kleiner uit dan de octavia 2...
 

TL@

Forumguru
Ik denk dat die klassen helemaal niet meer kloppen in het huidige autolandschap. Een O3 is groter dan een 3-reeks of V60, moet ie dan in die klasse? Een Superb is groter dan een 5-reeks, moet ie dan in die klasse?

Uiteindelijk maakt enkel de prijs van het voertuig uit of deze in je budget "past" of niet. Ik heb in mijn zoektocht naar een nieuwe kar ook alle auto's bekeken die binnen het budget passen, wat maakt het uit in welke klasse deze zitten.
 

lugolux78

Forumguru
Mmmh Skoda vs Skoda?

%C5%A0koda_1101_OHC.jpg


Wanneer komt deze (weer terug) op de markt
:thumbsup::pieker:
 

lugolux78

Forumguru
1100 OHC... rare naam. Ik lees namelijk dat het eigenlijk een DOHC (dubbele nokkenas bovenliggend) is
Wel prachtige auto idd. Jammer dat ze dit (al is alleen maar een studiemodel) niet weer oppikken.

1957 maar 5 exemplaren van gemaakt...
 

Joske

Forumguru
5 exemplaren is genoeg om baangoedkeuring te kunnen krijgen ;)

ik denk moesten ze dit opnieuw doen, ze onmiddellijk alle 5 verkocht zouden zijn!
 

Rick

Senior Member
Ik denk dat die klassen helemaal niet meer kloppen in het huidige autolandschap. Een O3 is groter dan een 3-reeks of V60, moet ie dan in die klasse? Een Superb is groter dan een 5-reeks, moet ie dan in die klasse?
Mijn idee is dat deze klasses ook gebaseerd zijn op de platformen zoals deze vroeger waren voor deze klasses. Aangezien tegenwoordig de platformen steeds makkelijker schaalbaar zijn is de indeling steeds lastiger te maken. Bijvoorbeeld de nieuwe Passat zal ook op het MQB platform worden gebouwd, dus het platform argument is gewoon achterhaald. Blijft over de grootte en prijs, maar daar zit zoveel variantie in dat er geen klasses op te maken zijn.
 

micky

Forumguru

ik vind toch wel een beetje jammer dat je er weer zo op reageert hoor ;) je kunt nooit een ander zijn beweegredenen beoordelen, zoals ik al eerder aan je aangaf in dit draadje, welk alternatief is er volgens jouw?
uitgangspunt in mijn geval:
Label: A of B
Diesel
Automaat
station met veel ruimte
trekgewicht >1450kg

Ik ben benieuwd of je inmiddels wel een alternatief hebt gevonden ;)
 

s-line

Forumguru
Nee,ik heb nog niet echt een waardige opvolger gevonden, en niet persoonlijk bedoelt maar ze worden veel te duur en er niet mooier op vind ik. Misschien de nieuwe superb maar dan moet hij in ieder geval niet op de octavia lijken. Maar ook ben ik bang dat de Superb veel duurder zal gaan worden, "te duur" zeg maar.
Deze bedragen worden,vind ik echt te veel voor een Skoda en de afschrijving zal denk ik behoorlijk zijn want het blijft een Skoda.
Probleem bij de superb is,alles wat je nu koopt is kleiner en dat moet even wennen. Maar daar komen we wel weer overheen hoor. Mijn oudste gaat al steeds minder mee dus ruimte wordt ook steeds minder belangrijk.;)
 

lugolux78

Forumguru
@s-line je kan het zelf zo gek maken als je wilt. In de basis is de mijn 36k. Maar met aanpassingen zoals leer achteraf, 19" velegen, verlagen, trekhaak kom ja la gauw boven de 40k...
 

TL@

Forumguru
Nee,ik heb nog niet echt een waardige opvolger gevonden, en niet persoonlijk bedoelt maar ze worden veel te duur en er niet mooier op vind ik. Misschien de nieuwe superb maar dan moet hij in ieder geval niet op de octavia lijken. Maar ook ben ik bang dat de Superb veel duurder zal gaan worden, "te duur" zeg maar.
Deze bedragen worden,vind ik echt te veel voor een Skoda en de afschrijving zal denk ik behoorlijk zijn want het blijft een Skoda.
Probleem bij de superb is,alles wat je nu koopt is kleiner en dat moet even wennen. Maar daar komen we wel weer overheen hoor. Mijn oudste gaat al steeds minder mee dus ruimte wordt ook steeds minder belangrijk.;)

Ja, dat zeg je nu. Wanneer het zo ver is om een nieuwe te kiezen, sta je uiteindelijk toch weer bij de Skoda dealer.

Ik had me ook voorgenomen om geen Skoda meer te nemen, na 3 Octavia's ging ik eens iets anders nemen. Na wat testen en garagebezoeken vielen al mijn keuzes 1 voor 1 af (te klein, te traag, te duur) en ben ik toch terug bij Skoda terecht gekomen voor de 4de octavia, na een 1.9TDI, een 1.9TDI DSG, een 2.0TDI DSG is het nu tijd voor een RS (waren in volgorde HB, break, HB en nu terug een break)

Skoda wordt misschien duurder maar dat geldt ook voor de concurrentie, vooral als je wat opties of een stevigere motor wilt.
 

s-line

Forumguru
Tot nog toe zeker niet! En de ruimte missen?? Dat went wel en 8 van de 10 keer zit ik er alleen in,kinderwagen etc.etc heb ik niet meer dus. En bijv. de Peugeot komt zoals ik hem zou willen hebben kom ik op 31000 euro en dat zijn bedragen die ik interessanter vind en dan maar iets minder ruimte op de achterbank. Alhoewel mij dat nog erg mee viel, en hij oogt in iedergeval vele malen mooier en sportiever als de octi. Maar nogmaals rij ik nog steeds prima in mijn slagschip en kijk ik nog steeds rustig verder en verbreed ik mijn horizon!;)
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
@s-line de peus kun je wat mij betreft al niet eens vergelijken met een O3 dus al helemaal niet met een SuperB ;)
Dat Skoda duurder wordt is gewoon terecht, ze worden ook veel beter, mooier afgewerkt en daar komt bij dat alles duurder wordt, om daardoor een een "goedkoper" merk te kiezen , met een kleiner/goedkoper model is dan idd een interessant alternatief, maar vergelijkbaar is het dan gewoon absoluut niet meer:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan