Octavia III RS

CDK

Forumguru
@bartvw, de steekmaat van de O3 is 5 x 112, met iets verlagen neem ik aan dat je het dan hebt over 3 tot 3.5 cm zoals een Eibach set, wat ik nu ga zeggen klinkt heel raar, maar het hangt zelfs af van het bandenmerk. Zelf rij ik met Michelin en een 235 Michelin oogt breder als een 235 Toyo, Michelin heeft hele brede schouders en een stugge wang, die stretchen dus erg slecht ten opzichte van andere merken. Ik zou zeggen blijf weg van de stoepranden, want daar sloop je niet alleen je velgen, maar ook je banden mee ;) Als je "stoeprand vlees" aka ballonbanden wil hebben zoals je zegt, dan moet je niet breder als 8J ET 45 gaan icm met 235 brede banden, check anders ook het topic van @Frenk21 ET waarde, daar staan wat voorbeelden.
 

bartvw

Forumguru
@Corne, Tot nu toe raken wij geen stoepranden vrouwlief ook niet (goed opgevoed :D).
De eibach veren verlagen die tot 3.5 cm??
Ik praat alleen dan over de veren geen schokbrekers.
En wat banden betreft wil goede banden om het vermogen wel op de weg te krijgen ;)
 

CDK

Forumguru
@bartvw, Eibach verlaagd idd 3 tot 3.5 cm, alleen veren met originele dempers, voor optimale grip kan ik je Michelin Pilot Supersport van harte aanbevelen en als je de stoepranden mis blijft houden zou ik in jouw geval voor 8.5J gaan ET 45 en Michelin PSS 225-35-19, banden zijn ongeveer 165,- per stuk.
 

bartvw

Forumguru
@Corne, dan praten we over de veren van Antera die speciaal voor de RS zijn.
Geven die geen problemen met drempels want daar stikt het bij mij van.
Verlagen zou ik normaal gesproken niet zo gauw doen maar aangezien er nog wat geklaagd word over wegligging is het een optie geworden.
Aankomende vrijdag ga ik het zelf beleven hoe de wegligging is van de RS.
 

CDK

Forumguru
@bartvw, klopt de speciale set voor de RS. Als je je snelheid aanpast (waar de drempels ook voor bedoeld zijn) dan is er niets aan de hand, op onze nieuwe Fabia zitten ook Eibach veren en ook bij ons in de straat stikt het van de drempels, maar gelukkig geen last.
 

peterrapid

Forumguru
Geen zorgen met de drempels zelf met de speciale set van Marc heb ik nog nooit een probleem gehad met drempels. Net terug van een weekje Spanje met de RS volbeladen en met 4 personen en zakte nauwelijks door. Ook comfort was perfect zelfs nog eens op sport door de bergjes gegaan.
 

peterrapid

Forumguru
Ja was vooral ontspannend behalve voor Betsy die zal een nieuwe voorruit nodig hebben. In Parijs een steentje terug gehad en scheur zet zich voort en net nog voor de reis een sterretje laten herstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Wel laat ik het zo stellen ik ben verzekerd tegen glasschade en herstellen van een sterretje is altijd nog zichtbaar dus nu moet ik wel een nieuwe hebben ... Dus zo heel ongelukkig ben ik niet behalve dat ik terug bemerk wat steenslagschade te hebben opgelopen nadat ik Betsy vandaag eens serieus gewassen heb maar als je veel met de wagen rijdt is dit onvermijdelijk.
 

bartvw

Forumguru
@peterrapid bedankt voor je info.
Vond je de veren van Mark wel een verbetering met accelereren vanuit stilstand.
Balen van je raam gelukkig kan dan netjes vervangen worden en wat steenslag betreft klein penseeltje en rustig aantippen.
Er zijn zelfs die het nagenoeg onzichtbaar weg krijgen met wat meer lak erin en polijsten zelf geen ervaring mee.
@Corne en jij ook weer bedankt voor je info.

Groetjes Bart
 

bartvw

Forumguru
Met toch wel wat pijn aan mijn hart vrijdag 24 april de GTI achtergelaten en de RS mee naar huis.
De eerste indruk op de terug reis is helemaal goed de auto rijd erg lekker, en waarom het allemaal is begonnen de ruimte werd thuis bejubeld door the kids wat een ruimte !!
Wat mij wel opvalt is dat bij DRL verlichting de achterlichten niet branden dacht dat dat verplicht was in 2015.
De drive mode knop in sport na 5 minuten op normaal gezet vind het erg vermoeiend.
Wat wel gelijk opvalt ten opzichte van de GTI de RS maakt buiten de auto helemaal geen geluid.
Als mijn vrouw nu thuis komt valt het mij niet op, bij de GTI hoorde je echt een zwaarder geluid van de uitlaat.
Al met al zelf bijna nog niet gereden wegens de griep.

Groetjes Bart
 
Bovenaan Onderaan