Octavia III RS

wachma

Actief lid
Zat net eens op fastest laps te streunen, de Nieuwe Octavia O3 RS TSI zonder sper en 10 pk is maar 1 seconde langzamer dan de Golf gti 7 performance. Nou weet ik niet wat de weeromstandigheden waren. Denk meldt het maar.

Bekijk bijlage 36298
Ik kan me niet voorstellen dat het resultaat van die golf niet beter kan.. Als ik voel hoe de skoda bij de minste bocht nemen begint te slippen met de wielen, had ik met mijn golf V gti toch niet ofwel doet die sper geen r**t uit?
 

wachma

Actief lid
Koop knappe banden!
De standaard Bridgestone potenza S001 zijn nu niet bepaald slechte banden al heb ik er wel betere op het oog wanneer ze versleten zijn. Ik denk dat het meer te maken heeft met de wagen zelf ipv de banden. De tractie van de o3 rs is gewoon verschrikkelijk slecht, ik ken maar weinig wagens die zo een moeite hebben om vooruit te komen de eerste meters..
 

CDK

Forumguru
Koop knappe banden!
Voor een RS moeten die knappe banden dan wel in combinatie met een nieuw onderstel, laat er ten minste een goede verenset onder monteren! Persoonlijk zou ik bij een RS ook voor andere dempers opteren. Zo reduceer je in de bochten de bodyroll al flink wat i.c.m. een paar kleefbanden je grip sterk zal verbeteren.
 

CDK

Forumguru
@bartvw, een schroefset is een voor de hand liggende optie, liefst 1 waarvan je de demping zelf kan instellen. Maar als je liever geen schroefset wil kan je uiteraard ook sportdempers en veren monteren.
 

bartvw

Forumguru
@Corne, Ik heb met beide geen ervaring maar kan je met een schroefset nog wel comfortabel rijden of moet je schuin over drempels waardeloos lijkt mij dat.
En wat is een goede set en wat mag dat kosten gemonteerd en wel?
Ik mag bijna de hele dag spinnen haha.

Groetjes Bart
 

CDK

Forumguru
@bartvw, met een schroefset bepaal je zelf de rijhoogte door simpelweg te draaien aan de stelschroef. Er zal dus altijd een voor jou ideale rijhoogte bij zitten. KW heeft mooie sets o.a. verkrijgbaar bij @Antera, voor tarieven inclusief montage kan je mailen naar info@lowering, reken gemiddeld op zo'n 1000,- afhankelijk van het type iets meer of minder.
 

s-line

Forumguru
Voor op straat vind ik dat het niet perse nodig is om de demping te kunnen stellen, de "gewone" versie voldoet prima!
Laatst sprak ik iemand van GKB-import en die zei dat eigenlijk nooit iemand de demping instelling, vanuit de fabriek veranderd, bij de garantie claims die hij ziet of terug krijgt. Het is trouwens niet eens eenvoudig om de demping te veranderen, zeker achter niet.
 

CDK

Forumguru
@s-line, ik ben er wel mee aan het expirimenteren geweest hoor, voor is eenvoudig in te stellen en achter is het in te stellen als je een 4 kolomsbrug ter beschikking hebt, bij mij behoeft er niets gedemonteerd te worden om te verstellen, je kan er nét bij.
 

CDK

Forumguru
@bartvw, daarom gaf ik aan bij voorkeur met instelbare demping, dan kan je hoogte én dempingscomfort naar wens instellen. Er zitten 18 standen op, ik heb standje 11 omdat ik dat bij mijn auto het lekkerste vind rijden, @Pendragon had weer stand 1 omdat hij dát weer lekkerder vond ;)
 

bartvw

Forumguru
@Corne maar als je een schroefset op stand comfort is dat dan nog steeds beter voor de wegligging dan de schokbrekers die er standaard onder zitten?
 

bartvw

Forumguru
Als je onder een RS 19 inch velgen wilt wat voor ET waarde en hoeveel J past eronder zonder aanlopen?
Aanlopen vraag ik omdat ik misschien wil verlagen.
De steek is zeker het zelfde als van de Golf 112.
Alvast bedankt.
 

bartvw

Forumguru
@Corne, Als ik 19 inch wielen ga nemen is de bedoeling dat ik met 235 rond wil gaan rijden ook om een beetje vlees te hebben voor de stoeprand.
Moet ook rekening houden dat als ik de auto iets wil verlagen door middel van veren of toch wat uitgebreider dat het niet aan gaat lopen met volle bepakking.

Groetjes Bart
 
Bovenaan Onderaan