Octavia III RS

bartvw

Forumguru
YesRS ik heb nog geen idee heb nog nooit een auto verlaagd vond het niet nodig laat staan een schroefset.

Vandaag lekker een aardig stuk gereden moet zeggen dat het goed rijd.
Ben een tevreden mens alleen jammer dat het geluid niet zo was als bij de GTI buiten hoor je echt helemaal niks en binnen hoor je teveel.
Snap ondertussen :) dat er uitlaten voor te krijgen zijn maar waarom gewoon niet het systeem uit de GTI VI was gewoon een leuke sound ook kunstmatig maar leuker dan dit.
Krijg het ook niet voor mekaar of misschien kan het gewoon niet de rechterbuitenspiegel laten zakken bij achteruit inparkeren.
Ben wel benieuwd als de auto ingereden hoe hij van zijn plek gaat, merk wel als je al rijd en wat gas bijgeeft dat de auto makkelijk versneld .

Groetjes Bart

Mettes

Forumguru
@bartvw : kantelende spiegel moet via vcds ingesteld worden.
Indien dit echter al gebeurd is moet je wel zorgen dat knop van de spiegelverstelling op r(echts) staat.

yesRS@

Forumguru
Begrijp wat je bedoelt @ bartvw.
Heb een beetje hetzelfde gevoel over de sound, is natuurlijk wel lekker rustig bij langere snelwegritten maar je zou toch
Een diepere brom verwachten aan de auspuff :pardon:

bartvw

Forumguru
@Mettes bedankt voor je antwoord hoef nu dus niet meer te zoeken weet wat er eventueel aan te doen is.

YesRS dat is inderdaad wat ik had verwacht vond met proefrijden het geluid van sportmodus niet zo erg maar nu dat de auto van ons zelf is stoort het ons maar goed genoeg gezeurd ;)
Waar wij de auto voor gekocht hebben is een leuke sportieve auto met ruimte en daar voldoet de auto aan.

De inschrijving voor aankomende zaterdag is gesloten weet niet of ik het gehaald had maar zo zeker niet jammer.

Groetjes Bart

tib888

Actief lid
Ik ben persoonlijk wel tevreden over het geluid. Heb wel de individuele setting gekozen waardoor de DSG op normaal staat en je toch het sportgeluid hebt want in sportstand schakelt hij wel heel laat, ook bij rustig rijden.

ik heb gisteren de sound generator uitgetrokken. Het fake geluid begon mij echt te storen, terwijl ik wel graag de gasrespons van de sport mode heb.

Wat een verbetering! Zelfs in eco gaf dat ding blijkbaar nog wel wat extra fake geluid. De motor is fluisterstil nu, behalve als je echt doorduwt, en dan is het echte geluid niet eens zo onaangenaam voor een 4-cylinder. Maar uitlaatgeluid is er dus nauwelijks bij, en dat is wel wat spijtig. Ze hadden ipv die sound generator beter een wat sportievere uitlaat gemonteerd.

tib888

Actief lid
Tja over smaken valt niet te discussieren. Zeker in lage toeren vind ik het een zeer geslaagde "brom"

yesRS@

Forumguru
Alleen jammer van de Belgische wetgeving.
Eigenlijk weet ik niet wat toegelaten is omtrent sport uitlaten.
Hoe heb je de sound generator eruit gegooid?

yesRS@

Forumguru
Laatst reed ik achter een golf 6 gti, daar kwam toch een beschaafde en volwassen brom uit. Iemand een idee of de Golf 7 gti dezelfde uitlaat lijn heeft of de octavia rs?

Hoe heb je de sound generator eruit gegooid?

http://www.briskoda.net/forums/topi...isabled-the-vrs-sound-generator/#entry3609062

Op onze LHD wagens moet je wel de plastic cover beginnen losmaken aan de passagierskant (anders zitten de ruitenwissers in de weg). Net voor halverwege zie je de soundgenerator zitten, en je kan er net met je hand tussen om de plug er uit te trekken. Die plug heeft wel een soort safety, een klein licht-grijs hendeltje dat je moet omhoogtrekken. Anders wil de plug er niet uitkomen.

Ik heb alles dus gewoon laten zitten, enkel unplugged.

yesRS@

Forumguru
Ok, merci voor de info. Staat bij ons meestal op eco als mijn vrouw mee is. Na 5 minuten is ze het geluid van de sportstand beu. :-)

Skoda_Fan

Actief lid
ik heb gisteren de sound generator uitgetrokken. Het fake geluid begon mij echt te storen, terwijl ik wel graag de gasrespons van de sport mode heb.

Wat een verbetering! Zelfs in eco gaf dat ding blijkbaar nog wel wat extra fake geluid. De motor is fluisterstil nu, behalve als je echt doorduwt, en dan is het echte geluid niet eens zo onaangenaam voor een 4-cylinder. Maar uitlaatgeluid is er dus nauwelijks bij, en dat is wel wat spijtig. Ze hadden ipv die sound generator beter een wat sportievere uitlaat gemonteerd.

Ik heb door de dealer de VCDS instelling laten aanpassen. Op sport is deze normal 100%, normal ca. 50% en eco ca. 30%. Bij mij staat Sport nu op 40% en ditto zijn normal en eco daar weer vanaf geleid en hoor je in eco niks en normal iets in de verre verte. In Sport heb je dan net een leuk, niet irritant, geluid. Bij mij resoneerde ook het dashboard etc mee in de sport (max=100%) stand. Dealer is een dag bezig geweest zonder resultaat, dus daarom maar op mijn verzoek geluid level terug laten schroeven.... Ik ben nu tevreden!

Zie ook dit: http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/soundaktuator-lautstaerke-anpassen.php

boontjeRS

Forumguru
Voila, eindelijk eens kunnen wassen, heb hem al een week en constant buien. Dus ziehier de beloofde foto's!!:tegek:

Bijlagen

• 20150507_200536.jpg
    20150507_200536.jpg
    403,9 KB · Weergaven: 125
  • 20150507_200520.jpg
    20150507_200520.jpg
    475,8 KB · Weergaven: 119
  • 20150507_200504.jpg
    20150507_200504.jpg
    572,1 KB · Weergaven: 120
  • 20150507_200448.jpg
    20150507_200448.jpg