Octavia III RS

boontjeRS

Forumguru
@Tuner111 Voor diene prijs heb je inderdaad wel een deftige sportuitlaat met echt geluid dan op m'n nafte machine.:) Dat zal eerder voor volgend jaar zijn denk ik, m'n madam zegt dat zij ook wel iets nieuw in ons huis wil daarmee! (gelukkig niet nog een auto) Kleren denk ik. ;)
Zo blijft dat het langst duren ook. :troost:

Laatst bewerkt:

boontjeRS

Forumguru
@Tuner111 inderdaad, is maar 10min van bij mij, wel een wachtlijst om u tegen te zeggen, minimum 3 tot 6 maand. Maar goede kerel, een keer geweest met m'n 325i indertijd, perfekt werk!!!

Tuner111

Forumguru
Waar ik vooral naar kijk is het door de keuring te krijgen... Heb geen zin om elke keer het er weer af te halen...

Tuner111

Forumguru
een update:

ik:
Beste,

Graag had ik geweten wat jullie kunnen doen om het geluid van men Skoda Octavia 3 RS TDI wat meer sportief te maken ?

zoals op dit filmpje:

Wat zou dit kosten ?

Mvg, Bram

Skytune:
Beste,

Eigenlijk enkel en alleen op deze manier heb je een mooi resultaat

Moet morgen een Seat Leon FR doen

Dat is een Active Sound Systeem en wordt aangesloten ,onafhankelijk van de uitlaat, op de ECU van de wagen.

Hier gaan wij de signalen van koppel en toerental oppikken en deze worden via een tweede en derde stuurdoos naar verder de generator.

Wij gaan zo de stil draaiende diesels de sound geven van een BMW M, VW GTI, SEAT Cupra, Mercedes AMG ,Opel GSI enz. resultaat is echt verbazend goed. Let op, dit geeft niks maar niks te maken met ene luidspreker. Dit is een actieve generator. Montage neemt 1 dag in beslag en komt geplaatst op 1490 euro.

Voor meer uitleg zie link site:

http://www.skytune.com/nl/sportuitlaten/soundbox?error=404

Gewoon even doorklikken op artikelgegevens en u kan filmpjes bekijken. Echter in het echt, is de sound nog stukken beter; filmpje is maar ene filmpje en geeft maar ene indicatie van echt sound

Ik:
Kan dit systeem zonder problemen door de keuring geraken ?

En hoe werk dit systeem ? en heb ik dan de zelfde sound als in het filmpje ? En hoe activeer ik dit systeem ? via de mode knop ?

Mvg, Bram

Skytune:
Beste,

Ja dit systeem gaat door de keuring.

Dat is een active generator en neemt de signalen uit stuurdoos dewelke omgezet worden in geluid. Is een klein knopje met 6 oplopende standen met verschillend geluid

Denk dan toch maar verder te zoeken naar een echte uitlaat :tongue:

Jese8

Ex-lid
Ja, kan je net zo goed dat in je auto aan laten, wat kan jou het geluid aan de buitenkant dan schelen :-). Of inderdaad dan een echte uitlaat, lekker een Milltek eronder doen joh.

bartvw

Forumguru
Heb nu de RS nu een goede maand in mijn bezit en ben zeer tevreden waar het allemaal mee begon ruimte is meer dan genoeg aanwezig.
Heb er nu bijna 2000 km op en al een paar verbaasde gezichten gehad bij een stoplicht :D.
Zelf denk ik dat bij tussen acceleraties de RS sneller is dan de GTI.
Vind wel als je op de snelweg rijd dat je continue kleine stuur correcties moet uitvoeren de auto zoekt een beetje.
Panoramadak erg lekker met dit weer, vind alleen boven de 100 dat er een hinderlijke fluittoon opkomt denk van die vliegenvanger of wat het ook is :pieker:.
Columbus erg mooi apparaat alleen ben ik niet zo handig met dit soort apparaten ben al 2 radio logo"s kwijt , update laat ik wel iemand anders doen ga het niet worden met mij.
Inparkeerhulp erg leuk eerste keer ging het goed tweede keer raadsel wat de auto ging doen maar heb maar gauw op de rem getrapt en heb het zelf gedaan.
De xenon verlichting vind ik erg mooi zeker als het zich zelf afstelt in het donker mooi schouwspel.
Heb wel afgelopen zondag de Skoda nooddienst gebeld of ik nog wel mocht rijden.
Bij het controleren van mijn oliepeil stond deze plus minus 1 cm hoger dan het maximum.
In het boekje staat dat je dan niet meer mag rijden volgens de nooddienst geen probleem bij een benzine motor , bij een dieselmotor is het wel een probleem.
Ik heb er nog steeds een rot gevoel over.
Van de rest een hele tevreden Skoda rijder :thumbsup:

Groetjes Bart

Laatst bewerkt:

yesRS@

Forumguru
1cm. Boven het max ? Was dit met warme of koude motor gemeten?
Normaal word dit af fabriek correct gevuld en door dealer nagekeken bij aflevering.
Teveel olie kan je katalysator beschadigen :lezen:

bartvw

Forumguru
@yesRS@ ik meet mijn oliepeil altijd met koude motor en heb zelf ook het idee dat het teveel is.
De Skoda nooddienst zegt dat het geen kwaad kan bij een benzine motor.
Maar als ik jou verhaal lees word ik er niet vrolijk van.
Morgen maar is even bellen met de werkplaats.

Groetjes Bart

Bovenaan Onderaan