Octavia III RS

boontjeRS

Forumguru
Hier enkele foto's met eibach op maat en spacers voor 15 mm en achter 20 mm. Moet wel zeggen dat de bochten beter te nemen zijn, maar valt me toch wel op dat de auto meer schudt en stuitert dan voorheen op slechter wegdek. Had dit niet verwacht. Misschien bandendruk verminderen? Is nu rondom 2.6 bar.

Bijlagen

• 20150708_073805.jpg
    20150708_073805.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 57
  • 20150708_073737.jpg
    20150708_073737.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 58
  • 20150708_073720.jpg
    20150708_073720.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 54
  • 20150708_073702.jpg
    20150708_073702.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 55

Blackokkie2

Forumguru
Als je de bandendruk verlaagd, doe dat wel met kleine stapjes, overigens lijkt 2.6 ook iets te hoog, maar dat dat de oorzaak van het slechtere weggedrag is weet ik zo net nog niet.

boontjeRS

Forumguru
In tankdop staat 2.4 ongeladen en 2.5 geladen voor en 3.3 achter. Dus 2.6 is oke dan mijn gedacht. Of het zou moeten aan die Bridgestone banden moeten liggen.
:pieker: Vooral op zo banen gelijk antwerpen - knokke heb ik er erg veel last van. E34 voor fe kenners. (Expres weg) Mn vrouw haar yaris rijdt beter daarop. :sterretjes:

Laatst bewerkt:

boontjeRS

Forumguru
Zal ondervinden binnen 14dagen als de auto goed geladen is of het scheelt. Mn vorige auto had daar geen last van met 19duim velgen en M-onderstel. Was wel achtertractie dus meer gewicht achteraan. We zien wel. WEL NOG STEEDS CONTENT VAN DE VRS HOOR!!!!!

bartvw

Forumguru
@Mettes en @boontjeRS dat de wagen misschien wat meer stuitert cq bonkt kan ik mij wel een beetje voorstellen je verlaagt de auto tenslotte iets.
Bij een slecht wegdek zullen die oneffenheden doorgegeven worden dat lijkt mij althans.
Maar ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met schudden?
Dacht ergens gelezen te hebben dat er morgen weer een RS word verlaagd.

Grt Bart

peterrapid

Forumguru
Is gewoon eigen aan de multilink hoor, zelfs met of zonder verlagen voel je wel bijna ieder putje, banden standaard zijn ook maar 40 hoog en in 19" 35 dus is normaal. Moet wel zeggen met te verlagen en bandendruk aan te passen (stond afgeleverd op 3.2) was er wel verbetering merkbaar tov standaard in het stuiteren.

Mettes

Forumguru
In plaats van schudden is springerig mischien een beter woord.
Waarschijnlijk komt dit door de te lange veerweg v d demper tegenover de veer.
Misschien was een schroefset toch een betere keuze geweest.
Ik heb onlangs met een RS gereden met schroefset van KW.
Deze was met 6cm verlaging veel comfortabeler.
Een KW-set staat in ieder geval op mijn verlanglijstje,wel in de veronderstelling dat dit in Belgie kan gekeurd worden.

Arco

Forumguru
@Mettes en @boontjeRS dat de wagen misschien wat meer stuitert cq bonkt kan ik mij wel een beetje voorstellen je verlaagt de auto tenslotte iets.
Bij een slecht wegdek zullen die oneffenheden doorgegeven worden dat lijkt mij althans.
Maar ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met schudden?
Dacht ergens gelezen te hebben dat er morgen weer een RS word verlaagd.

Grt Bart
Die van mij wordt zaterdag verlaagd. Standaard Eibach verlaging en spacers rondom...
Ben benieuwd....

boontjeRS

Forumguru
@Mettes
Waarschijnlijk is een schroefset inderdaad een betere keus, moest ik in Nederland wonen zat die er al op vanaf nieuw!!
Hier in België is dat een rompslomp met papieren en als je een agent hebt die hem eens wil voordoen als de heilige paus heb je geneut en gezaag, genoeg meegemaakt als ik jonger was, kan er boeken over schrijven :koffie:
We zien wel...

yesRS@

Forumguru
Aan de verlaagde RSen hier, is dit bij jullie allemaal de speciale kit?
Zou het bij de mijne ook overwegen maar dan met de standaard pro kit.
Wat betreft de multi link achterophanging kan ik wat mij betreft zeer tevreden zijn.
Ten opzichte van de torsie As bij mijn vorige 03 voel ik toch serieus verschil in de bochten en op dwarsnaden.
Wat betreft de pro kit, lees ik de op de site dat deze vooraan 20 mm verlaagd en achter 10.
Volgens @Antera ( toch een ervaringsdeskundige :D) zou dit resp. 17 en 0 mm. Zijn.
Zou graag de juiste keuze maken, vandaar deze vraag :geek:

Arco

Forumguru
Aan de verlaagde RSen hier, is dit bij jullie allemaal de speciale kit?
Zou het bij de mijne ook overwegen maar dan met de standaard pro kit.
Wat betreft de multi link achterophanging kan ik wat mij betreft zeer tevreden zijn.
Ten opzichte van de torsie As bij mijn vorige 03 voel ik toch serieus verschil in de bochten en op dwarsnaden.
Wat betreft de pro kit, lees ik de op de site dat deze vooraan 20 mm verlaagd en achter 10.
Volgens @Antera ( toch een ervaringsdeskundige :D) zou dit resp. 17 en 0 mm. Zijn.
Zou graag de juiste keuze maken, vandaar deze vraag :geek:
Voor mij op 11 juli de standaard pro kit... Met spacers rondom...

boontjeRS

Forumguru
Met de standaard pro kit gaat ie achteraan dan toch niet zakken zo te lezen. Kan zijn dat de auto anders reageert dan moest hij ook zakken achteraan. Elk zijn gading zeker. Zou de eibach op maat nu niet direct afkeuren ook hoor. Is persoonlijke rijsmaak ook he. Grts Bart

Bovenaan Onderaan