Octavia III RS

peterrapid

Forumguru
:pieker: ik durf niet zover gaan als beweren dat mevr Rapid altijd gelijk heeft :deuk:, vooral als ikzelf dit terras moet plaatsen, had al 1 terras gedaan en ik hang er ook aan voor het andere :mad: maar ... ik zie haar graag dus laat ik me doen :deuk:
En dank U voor complimenten maar wil ons Betsy nog wat lager tegen de grond, ik wil ik wil ik wil maar ga toch nog wat wachten.

bartvw

Forumguru
Ik wil graag andere wielen ben er niet kapot maar vind het ook zonde om ze in een hoek te gooien.
Denk dat ik ermee door rij tot volgend jaar als de banden op zijn, winterbanden erop en dan een leuk setje kopen.
Verlagen wil ik ook graag alleen weet niet wat.

Grt Bart

Arco

Forumguru
Hou ons op de hoogte @Arco zou ik zo zeggen :bloemen:.
Dacht ook van de normale kit te steken en van kromme haas te gebaren op de keuring binnen 4 jaar maar blijkbaar zakt hij dan toch wat meer.
Eibach Pro Kit is geplaatst door @Antera! Op 1 uur was alles geplaatst, van snelle service gesproken.
Nadien nog laten uitlijnen.
Mijn bevindingen qua comfort op de terugweg naar huis:
Dit setje is beter dan de originele RS veren. Het stuurt veel directer en is iets minder hard dan de originele!

Foto's te bekijken in mijn fotogallerij

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
full

even linken @Arco :D :thumbsup:

Mettes

Forumguru
Mooi resultaat Arco.
Vooraan lijkt hij mooier verlaagd dan de mijne.
Ik vindt de opening tussen wiel en kast vooraan bij mijn Rs ,te groot.
Achteraan is dat niet het geval waardoor hij optisch achterover helt.

Arco

Forumguru
Mooi resultaat Arco.
Vooraan lijkt hij mooier verlaagd dan de mijne.
Ik vindt de opening tussen wiel en kast vooraan bij mijn Rs ,te groot.
Achteraan is dat niet het geval waardoor hij optisch achterover helt.
Bedankt @Mettes !
Heb je ook spacers rondom? Kan het "zicht" misschien wel wat beïnvloeden.
Bij mij staat ie vooraan lager dan achter zoals voorspeld met de standaard Eibach Pro Kit (met papieren)
Voor mij is dit weer ideaal als autoliefhebber én papa: Auto stuurt veel preciezer en scherper de bocht in,
De kinderen stuiteren vanachter niet door het dak bij slechter wegdek (en wagenziek tot gevolg...)
Compromissen...

boontjeRS

Forumguru
@Arco , staat super!:thumbsup: Zo moet een vrs er uitzien m'n gedacht!!!
Ik had waarschijnlijk ook beter de pro kit genomen, gelijk Mettes zei, staat vooraan iets dieper dan bij op maat gemaakte eibachs. Als er mensen willen ruilen...:tongue:

• Leuk
Waarderingen: Arco

bartvw

Forumguru
@Arco als ik het verhaal goed begrijp heb jij nu de standaard RS veren van Eibach?
En als ik bij fotogalerij kijk is de ruimte voor en achter tussen wiel en wielkast gelijk klopt dat ?
Mijn auto (combi) staat voor al iets hoger dan achter standaard.
Zal er wat verlaging betreft verschil zitten tussen de combi en hatchback?

Grt Bart

Arco

Forumguru
@Arco als ik het verhaal goed begrijp heb jij nu de standaard RS veren van Eibach?
En als ik bij fotogalerij kijk is de ruimte voor en achter tussen wiel en wielkast gelijk klopt dat ?
Mijn auto (combi) staat voor al iets hoger dan achter standaard.
Zal er wat verlaging betreft verschil zitten tussen de combi en hatchback?

Grt Bart

Ik heb me qua spacers laten adviseren door @Antera
20 mm achter en 15 mm vooraan is ideaal.
Staat achteraan iets hoger maar valt niet op door de spacers!
Rijcomfort blijft goed!
Ik zal het morgen eens correct opmeten achter en voor!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan