Octavia III RS

peterrapid

Forumguru
@bartvw ik heb de speciale en ben er heel tevreden mee MAAR wat ik niet wist is dat achteraan je niet zakt wat wel opvalt nu. Wat ik wel wist was dat de speciale set geen goedkeuring heeft bij de Belgische autokeuring, wat een reden kan zijn voor velen om ze niet te nemen althans Belgen toch.

Arco

Forumguru
@bartvw ik heb de speciale en ben er heel tevreden mee MAAR wat ik niet wist is dat achteraan je niet zakt wat wel opvalt nu. Wat ik wel wist was dat de speciale set geen goedkeuring heeft bij de Belgische autokeuring, wat een reden kan zijn voor velen om ze niet te nemen althans Belgen toch.
Das de reden. Klopt

peterrapid

Forumguru
Neen @Arco, ik was samen met @philip om beide RS'en te laten zakken, ik had de speciale set en philip de normale en verschil was duidelijk merkbaar, met de normale zak je meer zowel voor als achter, wat betreft rijcomfort kan ik niet oordelen tussen beide sets, maar kan enkel zeggen dat de speciale Eibach set op de grond plakt en raar maar waar comfortabeler is of de standaard veren van Skoda.

Arco

Forumguru
Neen @Arco, ik was samen met @philip om beide RS'en te laten zakken, ik had de speciale set en philip de normale en verschil was duidelijk merkbaar, met de normale zak je meer zowel voor als achter, wat betreft rijcomfort kan ik niet oordelen tussen beide sets, maar kan enkel zeggen dat de speciale Eibach set op de grond plakt en raar maar waar comfortabeler is of de standaard veren van Skoda.
Ok bedankt voor de info!
Ik zal morgen fotos nemen na verlaging met de Eibach Pro kit
Toch vreemd, de info rond die 2 sets op dit forum geven toch anders aan... Juist het omgekeerde

Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Peter mij staat bij dat de set die Philip heeft de auto alleen voor verlaagde waardoor de auto licht scheef ging staan.
Daarna heeft Antera samen met de importeur van Eibach een nieuwe set voor de RS samen gesteld.
Dat is wat ik dacht hier gelezen te hebben.
@Arco misschien kan je voor je eigen gevoel ook opmeten van hart tot aan de grond voor en na de verlaging.
Succes morgen.

Grt Bart

• Leuk
Waarderingen: Arco

yesRS@

Forumguru
Hou ons op de hoogte @Arco zou ik zo zeggen :bloemen:.
Dacht ook van de normale kit te steken en van kromme haas te gebaren op de keuring binnen 4 jaar maar blijkbaar zakt hij dan toch wat meer.

• Leuk
Waarderingen: Arco

Mettes

Forumguru
Inderdaad bartvw,met de originele set zakt hij achteraan 0 tot 10mm.
Dat is ook de reden van het ontstaan van de custom Antera-set,dewelke ook achteraan meer verlaagd.
Trouwens voor de standaard-set zijn wel de nodige formulieren verkrijgbaar.

peterrapid

Forumguru
@Antera Mark kan je ons eventjes uitsluitsel geven ? Volgens mij is de set die ik heb de special en die zakt achteraan minder of de normale set ? In ieder geval zo ziet de mijne eruit.

boontjeRS

Forumguru
@peterrapid, vind het wel raar dat die pro kit lager is dan die speciale. Dacht dat die van ons rondom 17mm lager was. Voor de rest heb je gelijk ze.:D Denk niet dat wij problemen gaan hebben op keuring. Komt hoog genoeg nog.

Antera

Donateur
ZO wat een mooi stukje lezen weer. Er zijn idd 2 sets.

De standaard Eibach pro kit set. De standaard sets die de auto inderdaad voor netjes laat zon 15 a 20 mm laat zakken.

Maar de achterzijde bleek na het verlagen niet ver genoeg te zakken. Daarnaast werd het verschil daarom nog groter dan het standaard al is en zakte hij achter dus te weinig ( lees niet met de test auto van @fastpeter ). We hebben daarom een custom eibach set gemaakt omdat we dit niet mooi vonden en vinden dat de auto vlakker moet staan en niet met zijn neus gedoken. Dat is de reden dat er een set gekomen is die zon 17 a 20mm rondom zakt.

Hierdoor ligt de auto vlakke en tevens stabieler omdat de achterzijde minder naar voor drukt. Wie nu welke set eronder heeft was me niet duidelijk maar ik meen idd dat 1 van de 2 de custom set had en de andere niet. Dat verschil was toen wel te zien. Maar ik moet dan ver gaan graven.

Duik even onder de achterzijde en kijk welke nummers of naam er op de achterveer staat

peterrapid

Forumguru
Ik had de custom set maar optisch staat hij achteraan wat hoger of vooraan @Antera, begrijp me niet verkeerd ik ben heel tevreden van de rijkwaliteiten van deze set maar wou dat hij wat lager stond ... dus ga er een schroefkit op plaatsen ... ooit ... centen ... vrouwen moeilijk ...

Bovenaan Onderaan