Octavia III RS

CDK

Forumguru
minimaal 19" er onder van een ander type velg en een stuk omlaag! verder een dikke auto.

de stoelen uit het dynamic pakket zullen hier vast wel erg op lijken, behalve het rood dan....
 

s-line

Forumguru
Ik wacht ook nog even en dan een paar dikke wielen en een schroefset......
Hoeveel pk heeft de nieuwe RS nu uit eindelijk?
Gr.vanuit de ZON!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Hee in Duitsland is ie al te configureren ook. Ik kom voor een DSG uit op nog geen EUR 36k. Zal in Nederland rond de 40k zijn dan. Is op zich haalbaar met mijn budget.... Dat wordt nog lastig kiezen volgend jaar!
 

___JC___

Forumguru
Okee dat zou duurder zijn dan mn 4x4 full options Superb met net zoveel pk....dat voelt niet goed op een of andere manier...
 

Der Einser

Forumguru
Zou kunnen,....

Maar ik zeg dat omdat een BPM + overige kosten in mijn ogen meer zijn dan 4k in jouw voorbeeld.
Ik ga even kijken of ik een berekening kan maken.
Als het lukt zal ik de uitkomst even posten. (moet alle gegevens van de RS zien te vinden dan)
 

Der Einser

Forumguru
Even een snelle berekening voor een O2 RS uit december 2012.
Ik heb zelfs geen extra opties aangevinkt om het zo dicht mogelijk bij jouw genoemde prijs te blijven.
Helemaal onderop in het rood zie je dat je voor een 2012 model nu zelfs nog 8k (incl. RDW kosten)
moet betalen.

Zie hier het resultaat:

Maand van eerste toelating: December
Jaar van eerste toelating: 2012
Merk: Skoda
Brandstof: Benzine
Type: Octavia Combi (5-deurs , 2009 , heden)
Uitvoering: 2.0 TFSI RS , 147 kw , A, 36800 euro2.0 TFSI RS , 147 kw , H, 34500 euro2.0 TFSI RS , 147 kw , A, 37000 euro
Oorspronkelijke nieuwprijs: Op 3-2012 was de nieuwprijs 37390
Standaard opties:
ABS en ASR, Achterspoiler, Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling, Armsteun voor, Autotelefoonvoorbereiding, Band.sp.contr.syst., Bi-xenon adaptief, Binnensp. aut. dimmend, Buitensp. elektr. + verw., Centrale deurvergr., Cruise control, Dakrails, Dubbele airbag, El. climate control, Elektrische ramen achter, Elektrische ramen voor, ESP en EDS, Extra getint glas, Gordijn airbag(s), In delen neerkl. achterb., LED dagrijverlichting, Led. stuurw+versn. pook, Lederen/stof bekleding, Lichtmetalen velgen 17", Metaalkleur, Mistlampen voor, Parkeersensor achter, Radio-CD/MP3 speler, Regensensor, Ruitensproeiers verwarmb., Side airbag(s) voor, Side-skirts, Sportonderstel, Sportstoelen, Voorspoiler
Extra opties: Extra optiepakketten: Geen opties
De oorspronkelijke nieuwprijs incl. opties:
37390
BPM berekening
Nettocatalogusprijs: 22363
Historische BPM: 10330
Jaar als basis BPM berekening: aug 2012 tot en met dec 2012
BPM
(11.1 %) 2482
Brandstoftoeslag: -450
Energielabelkorting/toeslag
(D) 0
CO2 toeslag: 8298
Fijnstoftoeslag: 0
Euro 6 korting:
Totaal BPM bedrag: 10330
Afschrijving van de BPM: 23.5 %
Te betalen BPM: 7902




Nieuwe BPM regels per 1-1-2013. Onze calculator is hier reeds op aangepast!
 

___JC___

Forumguru
Okee dr zit een bak BPM op een RS dus, maar is het zo dat de BPM nog bovenop de Duitse prijzen komt dan? Kan ik me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen, de prijs van een OIII RS kan toch niet opeens duizenden euro's hoger zijn dan een OII RS?
 

Der Einser

Forumguru
BPM* + BTW verschil + RDW kosten komen er gewoon bovenop hoor.
(*restwaarde van de BPM, maar bij een nieuwe auto is dat dus de volle mep)

In mijn voorbeeld is het dus 8k.
Dat is dus vergelijkbaar met een nieuwe auto.
Kijk maar eens op je Kentekenpapieren van je auto.
Daar staat ook een BPM bedrag op.
Kun je zien wat 'de staat' aan ons verdient t.o.v. van het buitenland.
Daarom zijn auto's in ons omringende landen vaak vele malen goedkoper.
Ook trouwens in wegenbelasting.

Daarom kunnen onze ooster- en zuiderburen vaak mooiere / duurdere auto's rijden dan wij. :wavecry:
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Als je de auto in Duitsland koopt koop je hem Netto dus zonder de MWst (BTW), je betaald gewoon die BTW plus de BPM (prijs genomen van een vergelijkbare auto hier in NL...) , registratie kenteken voor Nederlands kenteken..bij de RDW (daar zit zo' n leuk kantoortje waar je kan aftikken...), RDW kijkt nog ff naar de auto maar is een europeese import dus heeft al de benodigde type goedkeuring.

Duitsers kopen vaak nieuwe auto's in Nederland...omdat ze die ook zonder BTW en BPM betalen hier aan de dealer...en dan de MWST betalen in Duitsland bij import..dat scheelt ze ook goed geld omdat de auto's in Nederland goedkoper zijn dan in Duitsland (de nettoprijs in Nederland voor een auto is goedkoper dan in Duitsland of Belgie...dit komt omdat ze in Nederland er een bak belasting over die auto gooien en dus bewust de nettoprijs wat lager is (minder marge zeg maar...alleen voor wie die mindere marge is is de vraag dan)
 

s-line

Forumguru
Ja,.. pas maar op! Die Bardolinoose zon kan akelig fel zijn !:D
Al lekker verbrand ja, maar komt goed!
Zijn je spullen nu als eens binnen? Wordt wel lastig om het nog voor MIVW te spuiten.
Heb je het al gehoord van big Ron zijn mooie mk1, in elkaar en half uitgebrand!!
 

Der Einser

Forumguru
Al lekker verbrand ja, maar komt goed!
Zijn je spullen nu als eens binnen? Wordt wel lastig om het nog voor MIVW te spuiten.
Heb je het al gehoord van big Ron zijn mooie mk1, in elkaar en half uitgebrand!!

Ja spullen zijn binnen, hoop dat Corné vandaag deze kant op komt :D
Wanneer ben je terug?
Zolang heb je toch vast niet nodig voor dat kleine spul, ouwe beunhaas:tongue:

Ja, Eddiea zei het ook al in een ander topic.
Vreselijk van Ron z'n wagen.
 

s-line

Forumguru
Ja spullen zijn binnen, hoop dat Corné vandaag deze kant op komt :D
Wanneer ben je terug?
Zolang heb je toch vast niet nodig voor dat kleine spul, ouwe beunhaas:tongue:

Ja, Eddiea zei het ook al in een ander topic.
Vreselijk van Ron z'n wagen.
Dan moet ik ze wel op de laatste zondag van mijn vakantie thuis hebben dat is as zondag over twee weken.
 
Bovenaan Onderaan