Octavia III RS

Dennis Nijholt

Forumguru
nee hoor...voelde me niet genaaid. kreeg een goede inruil voor me Superb Combi, en wil die rekening wel hebben...kan mijn boekhouder weer wat mee....en als ik genaaid was voelde het goed

Der Einser

Forumguru
Welnee daar geloof ik niets van,mijn vorige rs koste 35,000 en ik geloof niet dat de nieuwe zoveel duurder zou zijn!
Als ze naar de 44k gaan wordt er geen skoda rs meer verkocht!

In Duitsland is de goedkoopste standaardversie zo'n 30k en de duurste bijna 33k.
Tel daar je BPM bij op kom je boven de 40k uit.
Wat extra opties en je zit al snel aan de 44k,..... helaas.

In Nederland was de RS trouwens € 37390 zonder 'extra' opties.

___JC___

Forumguru
Duitsers kopen vaak nieuwe auto's in Nederland...omdat ze die ook zonder BTW en BPM betalen hier aan de dealer...en dan de MWST betalen in Duitsland bij import..dat scheelt ze ook goed geld omdat de auto's in Nederland goedkoper zijn dan in Duitsland (de nettoprijs in Nederland voor een auto is goedkoper dan in Duitsland of Belgie...dit komt omdat ze in Nederland er een bak belasting over die auto gooien en dus bewust de nettoprijs wat lager is (minder marge zeg maar...alleen voor wie die mindere marge is is de vraag dan)

Precies dus de prijs in Duitsland + BPM is geen goede indicatie. De netto prijzen zonder BTW en BPM liggen in Nederland lager. De BTW is gelijk en de BPM vele male hoger. Ik denk dat een standaard RS (handgeschakeld) rond de EUR 38k - 39k uit zal komen, iets hoger dan de O2 RS dan.

Dennis Nijholt

Forumguru
de netto prijs van de auto ligt inderdaad in Nederland lager dan in Duitsland...dus ik heb ook het idee dat de startprijs iets van 38 a 39 ligt

Der Einser

Forumguru
De goedkoopste 'standaard' RS zal inderdaad rond die prijs liggen 38k - 39k.
Maar als combi of met DSG kun je er een aantal k bij optellen ben ik bang.
We zullen zien.

Uiteraard help ik het je hopen, want dan komt het voor velen van ons dichterbij :jaja:

CDK

Forumguru
die prijs zou best kunnen kloppen hoor....., als de S2FL in mijn uitvoering nu boven de 70k uit komt..... barre prijzen voor Skoda begrippen......

CDK

Forumguru
toch plaatste er pas nog iemand een opmerking naar mij van... 'jouw auto ziet er uit als ik kan geen audi betalen' hahaha

Der Einser

Forumguru
Die heeft dus duidelijk geen verstand van de prijzen / uitvoeringen van auto's.

In alle eerlijkheid en alle respect,.. met zo'n budget (70k) zou ik wel heel ergens anders gaan winkelen dan bij Skoda.

Back on topic:
Ik hoop dat de prijzen van de RS snel bekend worden in Nederland.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Inderdaad zijn Nederlandse nettoprijzen soms anders dan de Duitse. Duitse prijzen zijn dus niet zomaar te vertalen naar Nederlandse.

De berekening van Der Einser hierboven gaat om twee redenen niet goed:
- de berekening (van december 2012) is gebaseerd op de oude BPM- methodiek (nog niet geheel CO2-gebaseerd zoals vanaf 1 januari 2013); en
- de berekening gaat uit van de uitstoot van de oude RS, zie veel hoger lag (uit mijn hoofd 169gr).

De RS heeft een CO2-uitstoot van 142 (hatch) of 149 gram (Combi), volgens http://www.finanzen.net/nachricht/a...uer-den-neuen-Octavia-RS-bekannt-BILD-2489979

Dan kun je de BPM berekenen: € 5.921 of € 6.957 volgens http://www.autoweek.nl/bpmcalculator

Der Einser

Forumguru
Ik was uit gegaan van 149gram en de BPM calcator rekent al met de nieuwe methodiek.
Echter kon ik niet de nagelnieuwe aanvinken dus heb ik het allerlaatste model gedaan.
De €7900 vind ik niet vreemd hoor. Mijn Superb heeft nagenoeg dezelfde BPM in deze prijsklasse.
Ik zou zeer positief verrasd zijn als de BPM maar 5900 zou zijn,.. Klinkt erg ongeloofwaardig in mijn ogen voor een nieuwe auto.
Dan zou hij dus ruim onder de 40k komen. In jouw voorbeeld dus op 35-37k

Dennis Nijholt

Forumguru
@Der Einser, ik heb ook het idee dat hij daarop uitkomt zo te zien met de berekening tussen de 35 en 37k , en dan komt hij natuurlijk in de 40k, met alles wat je er dan graag op wilt hebben...

Bovenaan Onderaan