Octavia III RS

oco1979

Forumguru
Als je die op 31/12/2015 inschrijft ipv 01/01/2016 is die een jaar ouder.
Voor naverkoop is dat belangrijk.
Persoonlijk zou ik 2016 inschrijven als het mogelijk is.

Badsloefke

Forumguru
Als je die op 31/12/2015 inschrijft ipv 01/01/2016 is die een jaar ouder.
Voor naverkoop is dat belangrijk.
Persoonlijk zou ik 2016 inschrijven als het mogelijk is.
Ja da was ook mijn gedacht... Tenzij nu met die nieuwe regels voor biv en verkeersbelasting het serieus duurder zou worden maar das nog af te wachten... Ga het "geluk" nog hebben om te kunnen kiezen wat het best is...

boontjeRS

Forumguru
@Badsloefke Denk dat de biv vanaf 120gr Co2 extra gaat zijn per gram met enige percentjes en de jaarlijkse rijtaks ook gaat meer zijn volgend jaar.
Ik heb 268 euro biv betaald en belasting is 400 en een klein klutske. Als het minder of 500 euro is zou ik volgend jaar doen anders nog dit jaar, je moet dat bekijken op 6j dan. MET HUN GEZEVER ALTIJD!!!! Waar blijven ze het toch uithalen? Was bij mijn auto dit jaar ook 9,5 weken levertermijn zonder panodak. Ga je dan nog 5 weken elke dag kwijlend uw auto zien staan aan de garage als je wacht tot 2016? Met een beetje vriezen erbij... ;)

Arco

Forumguru
Je kan er ook gewoon ook een "soundsystem" opzetten..klinkt ook niet slecht...
by the way, want vinden jullie van de Rieger body kit? Spijtig dat hij niet verlaagd is en geen 19 inchers heeft..
Ik weet niet wat ik van de zijkanten moet vinden...

Laatst bewerkt:

Ollie36

Nieuw lid
Vandaag even de dealer gebeld om te vragen of ze al een leveringstermijn hadden... Auto is besteld op 26-9 en wordt gefabriceerd op... 10-11 en in Belgie op 25-11 geleverd... voorlopige data uiteraard maar is wel heel snel hé... Heb de RS 230 besteld in Moonwhite... Geen Pano Dak en garage denkt dat m daardoor zo snel geleverd wordt want is blijkbaar een probleem momenteel...

Bij mij idem ditto, wagen komt eind November in Belgie. Zit met dezelfde vraag, inschrijven in 2015 of 2016 ... Weet jij of die BIV calculator al beschikbaar is ?

Ollie36

Nieuw lid
Vandaag even de dealer gebeld om te vragen of ze al een leveringstermijn hadden... Auto is besteld op 26-9 en wordt gefabriceerd op... 10-11 en in Belgie op 25-11 geleverd... voorlopige data uiteraard maar is wel heel snel hé... Heb de RS 230 besteld in Moonwhite... Geen Pano Dak en garage denkt dat m daardoor zo snel geleverd wordt want is blijkbaar een probleem momenteel...

Heb een berekeningstooltje gevonden : http://voertuigkosten.be/biv-berekenen-eenvoudige-simulatie/

Ik heb ook gebeld naar de Vlaamse overheid (nr 1700), de informatie voor 2016 is blijkbaar nog niet definitief en moet nog worden gestemd in het parlement

Bovenaan Onderaan