Octavia III RS

yesRS@

Forumguru
Vandaag een ritje van 400 km. Voor de drol naar Vagtechniek.:mad:
Bedoeling was een kietelkuur voor de RS tsi.
Mooi op tijd begonnen, eerst standaardmeting op de rollenbank, daarna originele software er mooi af en na 3 uur wachten de slechtnieuwsmelding dat modeljaar 2015 blijkbaar nieuwe sofware in de ecu heeft waardoor hij de getunede niet wil aanvaarden:sterretjes:.
Originele software er terug op en dan lekker in de file rond Antwerpen :banghead:
Maar goed, ik blijf lachen :cheer:

yesRS@

Forumguru
Inderdaad corné : OEI met een grote O ;). Moet zeggen dat ik toch wel een lichte zenuwinzinking nabij was:tegek:
Ze gingen laten weten wanneer het voor mijn motorcode wel beschikbaar was .
Erik , die de programmatie deed zat er duidelijk mee verveeld , afwachten maar

Laatst bewerkt:

yesRS@

Forumguru
Ja , heb er wel vertrouwen in.
Vind het alleen jammer om zo een eind te rijden voor niks, was er al op gebrand om de terugweg aan te vatten:D
1 ding weet ik nu wel al, hij duwt er standaard 253 pk en 388 Nm. Piek uit :jaja:
Zijn er trouwens nog mensen met een recente RS TSI die een tuning overwegen?

boontjeRS

Forumguru
Ik ben het van plan na de winter. Waarschijnlijk bij br performance. 253 paardjes standaard is wel erg veel voor niet getuned te zijn. Naar hoeveel gingen ze hem brengen en wat kost dat bij die mannen van vag dan als ik mag vragen? Merci he!

Arco

Forumguru
Laatst bewerkt:

yesRS@

Forumguru
Ik ben het van plan na de winter. Waarschijnlijk bij br performance. 253 paardjes standaard is wel erg veel voor niet getuned te zijn. Naar hoeveel gingen ze hem brengen en wat kost dat bij die mannen van vag dan als ik mag vragen? Merci he!
Had een tuning op maat gepland, volgens de tuner zou hij zeker 300pk en 440Nm halen voor 625 euro dacht ik.
Erik van Vagtechniek was er ook over verbaasd dat hij er standaard al zoveel uitdraaide.
Gelukkig werkt de origineel teruggeplaatste software zonder problemen ( voorlopig) .
Ga ook een klacht indiene bij vw omdat de mijne momenteel niet te tunen is door hun foefelsoftware :deuk:

yesRS@

Forumguru
@Joske : indien de testbank van vagtechniek liegt, dan lieg ik ook natuurlijk:greedy:
Hij doet al aardig wat , was het antwoord van Erik met gefronste wenkbrauwen :D.
@Arco en boontjeRS , jullie auto is toch ook van 2015 ? Weten jullie toevallig de motorcode ?

Bovenaan Onderaan