Octavia III RS

boontjeRS

Forumguru
@Joske dacht met hetzelfde koppel of stage 1 dat dit dan toch hetzelfde is dan die ecotuning? Vroeg me af wat verschil daar dan in is?

Laatst bewerkt:

yesRS@

Forumguru
Ik kan daar misschien nog een zaak aan doen door die extra standaard paardjes van mij te verkopen aan br :maakmegek:.
En terwijl we toch bezig zijn kan ik zogoed een advocaat nemen om vw aan te klagen omdat het vermogen niet klopt :tegek:

boontjeRS

Forumguru
@yesRS@ verschil tussen koppel en pk weet ik. Welk verschil tss stage 1 en eco bedoelde ik. Zal eens naar vragen tegen dat het mijn beurt is om te tunen binnen enkele maanden. grts Bart

yesRS@

Forumguru
OK, had het verkeerd begrepen. Denk dat het koppel bij de eco meer gespreid verloopt zodat je langer in de lage toeren kunt blijven en zo brandstof bespaart.
De pk's heb je nodig om een hogere topsnelheid te halen.
Heb de mijne nu 7 maand en heb die eigenlijk nog nooit gereden, stoplichtsprintjes zijn veel toffer:D

oco1979

Forumguru
Eco is bij de meeste op hun site dat ze enkel koppel wat verhogen,soms ook ietskes pk's erbij.

Als deze puur eco willen afstellen(verbuik te verminderen) is daar wel wat werk aan,als ze tenminste goed wil doen.

Badsloefke

Forumguru
OK, had het verkeerd begrepen. Denk dat het koppel bij de eco meer gespreid verloopt zodat je langer in de lage toeren kunt blijven en zo brandstof bespaart.
De pk's heb je nodig om een hogere topsnelheid te halen.
Heb de mijne nu 7 maand en heb die eigenlijk nog nooit gereden, stoplichtsprintjes zijn veel toffer:D
Ik ben ook een stoplichtsprinter, net zoals met mijn motor zien dak eerst ben en dan volop optrekken... I like it alhoewle de RS wel een pak trager zal optrekken maar toch wel sneller dan mijn BMW 116D nu :-)

Tuner111

Forumguru
@Badsloefke

dat zullen 5 laaaaange weken worden :D Aan de lichten geef ik me ook niet hoor
icon_twisted.gif
vindt het zalig de blik van dikke BMW/Mercedes rijders die ik juist dik voorbij steek met men skodake :D

boontjeRS

Forumguru
Net eens sprintje getrokken met Peugeot 208 gti edition special. Bleven gelijk tot 170km/u. Daarboven reed ik langzaam weg. Aan 210 ben ik gestopt. Op e34. Wel met 4 in de auto. Peugeot 1 persoon. Chippen wordt zeker gedaan nu! :fool:

oco1979

Forumguru
heb gisteren een octavia RS grijze van het nieuwe model gezien met BBS velgen.(belg) iemand van deze site ?
Was in brugge,wilde even een praatje maken,maar was te vlug weg(stond in de zelfcarwash).

yesRS@

Forumguru
Zonet onderstaand artikel gelezen ...
http://www.autoweek.nl/nieuws/34970/belgische-vw-importeur-schort-verkoop-op

Zou mijn rs230 daar ook bij zitten ? Aangezien het hier ook om de 2.0 tsi gaat ...
Ik dacht dat het voor de TSI enkel de 1.4 ACT was en de diesel 1.4;1.6 en 2.0 met dwarsgeplaatste motor.
Als er nu 1 motor is die echt wel zuinig kan zijn dan is het de 1.4 TSI wel ( vorige O3 was er zo een).
Vraag me eigenlijk af wat het aanbod dan wel nog is, denk dat de vw dealers hier beter trontinettes beginnen verkopen:)

yesRS@

Forumguru
Net eens sprintje getrokken met Peugeot 208 gti edition special. Bleven gelijk tot 170km/u. Daarboven reed ik langzaam weg. Aan 210 ben ik gestopt. Op e34. Wel met 4 in de auto. Peugeot 1 persoon. Chippen wordt zeker gedaan nu! :fool:
Ken dat gevoel, laatst reed er zo een Agfa rommelo mito 1.4 turbo achter mij die mooi aan mijn kont bleef kleven .
Daar sta je dan met je RS label :banghead:. Thuisgekomen, direct opgezocht wat het vermogen van dat karretje was:lezen:

yesRS@

Forumguru
@Joske . Awel die stiekemerds;) . Wacht maar tot mijn RS volwassen is ( indien het Vagtechniek lukt tenminste :dankje:)
Heb ze trouwens nog niet gehoord, ze gingen mailen van zodra ze meer nieuws hadden

Goofy@5E

Forumguru
Heeft er al iemand de volgende link bekeken op youtupe, het gaat om een element in de lucht filter dat je kunt verwijderen en waardoor je een mooiere klank krijgt, het gaat hier wel om een tdi rs, zou dit ook lukken met een tsi? Iemand ervaring mee?

Bovenaan Onderaan