Octavia III RS

boontjeRS

Forumguru
Heb dat stuk er al 4 maand uitgehaald, je hoort het alleen als de motorkap openstaat, verder geen verschil in rijden, toerenteller reageert iets vlotter, misschien met een k&n erin beter geluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda_Fan

Actief lid
@Goofy@5E: Heb ik als een van de eerste "modificaties" gedaan. Kan niet aangeven of er een verschil is in geluid of prestatie, maar alle beetjes helpen. Wellicht icm een K&N filter dat het meer oplevert (geluid/performance)?
 

vw125

Forumguru
Vind daarnet op site van br performance eco tuning op de rs. Koppel wordt 440nm. Blijven die pk's dan gewoon standaard? De auto gaat zowiezo toch sneller acceleren of heb ik het mis? Zou 13% zuiniger zijn naargelang de rijstijl veronderstel ik. Is het zelfde koppel als stage 1 maar dan zonder extra pk's. Iemand die daar meer van weet of al eco tuning gedaan heeft? Merci he! ;)



Mijn auto is na stage 1 tuning gezakt van 10.5 liter naar 8.9 liter verbruik. Is wel geen eco tuning op gedaan.
En ik ga zeggen ik gebruik men pk'tjes.
 
Laatst bewerkt:

yesRS@

Forumguru
@vw125 : hebben ze het louter via de obd gedaan?
Ik lees op de site van br dat ze soms de ecu moeten flashen of openmaken.
Bij mij lukte het niet via obd
 

Goofy@5E

Forumguru
Effe vraagje in verband met het tuning onderwerp hier, khoor hier dat je zonder problemen met een tsi naar 300pk en een koppel van om en bij de 400nm kunt raken , nu vraag ik me af of een dsg bak deze koppelwaardes aankan, en dan nog een tweede vraagje , hoe krijg je in godsnaam da vermogen op de grond, de mijne is standaard en bij minste natter weer ... is het al tractie controle wa de klok slaat,
Graag jullie mening en bevindingen
 

boontjeRS

Forumguru
@Goofy@5E zot he die tractie controle bij beetje natte baan. Is meer voor tussen acceleratie in 3,4,5 & 6 versnelling. Anders blijf je ter plekke trappelen. Heb geen dsg maar je kunt dat mee programmeren dacht ik. En goed onderhouden vooral qua olie wisselen enz. Ben ook van plan te chippen. In eco zetten alst regent zeker? :deuk:
 

vw125

Forumguru
Effe vraagje in verband met het tuning onderwerp hier, khoor hier dat je zonder problemen met een tsi naar 300pk en een koppel van om en bij de 400nm kunt raken , nu vraag ik me af of een dsg bak deze koppelwaardes aankan, en dan nog een tweede vraagje , hoe krijg je in godsnaam da vermogen op de grond, de mijne is standaard en bij minste natter weer ... is het al tractie controle wa de klok slaat,
Graag jullie mening en bevindingen


De eerste twee versnellingen is idd een ramp om te vertrekken bij zowel droog als nat weer, maar ik zet dan men esp op sportstand en geef ni direct plankgas maar doseer tot 1500 toeren en dan duw ik door dan gaat het veel beter.
Je moet er een beetje me spelen en zo ondervinding opdoen wat het beste gaat.
Ik heb wel een handgeschakelde versnellingsbak.
 
Bovenaan Onderaan