Octavia III RS

CDK

Forumguru
@Goofy@5E, de DSG dient ook aangepast te worden bij tuning. De koppelbegrenzer moet omhoog gezet worden en de druk op de koppeling verhoogd. Ook kan je indien gewenst de schakelmomenten laten aanpassen in het D en S programma.

Goofy@5E

Forumguru
Thanks voor de info.
Nu heb ik in het instructie een hoofd stuk gevonden met een luanch control functie, heeft iemand van jullie deze al, eens gebruikt?

Launch-control1
Met de launch-control-functie is het mogelijk in stand S of in de tiptronic-schakelweg maximaal te accelereren bij het wegrijden.
De ASR deactiveren Rem- en stabiliteitssystemen.
Start-stopsysteem deactiveren Systeem handmatig deactiveren/activeren.
Het rempedaal met de linkervoet intrappen en ingetrapt houden.
Het gaspedaal met de rechtervoet volledig intrappen.
Het rempedaal loslaten.
De wagen rijdt met maximale acceleratie weg.
De ASR en het start-stopsysteem weer activeren, zodra de gewenste snelheid is bereikt.

CDK

Forumguru
Met m'n S2 wel een aantal keren gedaan, heb door DSG-dokter.nl de launchcontrol op 5000Rpm laten zetten. Zie het wel als een 'stempelkaart' na de laatste stempel krijg je de rekening (nieuwe koppeling) ;)

boontjeRS

Forumguru
Vraagje: heb in m'n drive mode selection 3 soorten instellingen. Sport normal en eco + een aparte individual.
Daarin zie ik dat de dynamische verlichting ook in sport eco en normal kunnen staan. Heb dit al enige keren verandert maar zie daar geen verschil in tijdens het rijden. Voor wat dient dit dan?
Vind niks terug in het skoda boekje.

Skoda_Fan

Actief lid
Ik heb dynamic lights op SPORT staan. Bij stuur bewegingen zie je de lampen direct "meesturen" (best geinig om te zien, maar je moet wel rijden). Is mij bij ECO en NORMAL niet opgevallen.

Ollie36

Nieuw lid
Mijn RS (met DSG) wordt in december geleverd, ik ga hem begin januari afhalen en inschrijven.
Heeft iemand tips over het inrijden (rodage) van de motor ?

Tuner111

Forumguru
Mijn RS (met DSG) wordt in december geleverd, ik ga hem begin januari afhalen en inschrijven.
Heeft iemand tips over het inrijden (rodage) van de motor ?
De eerste 1000 km niet boven de 2500 toeren gaan. Eens dan mag je stilaan het tempo verhogen ALS hij warm gereden Is (95 graden moet de olie hebben). En eens je 1500 km hebt Is hij mooi ingereden en kan je voluit gaan! Maar ik raad je aan altijd eerst mooi warm te rijden voor je gaat gassen. Veel rijplezier!

Ollie36

Nieuw lid
De eerste 1000 km niet boven de 2500 toeren gaan. Eens dan mag je stilaan het tempo verhogen ALS hij warm gereden Is (95 graden moet de olie hebben). En eens je 1500 km hebt Is hij mooi ingereden en kan je voluit gaan! Maar ik raad je aan altijd eerst mooi warm te rijden voor je gaat gassen. Veel rijplezier!

En is het best om meer snelwegkilometers te doen in het begin of beter meer schakelen ?

Tuner111

Forumguru
@Ollie36

Daar kan ik je niet met zekerheid op antwoorden. Maar snelwegkilometers zijn de meest stabiele (minder optrekken enzo). Op de gewone wegen wat meer schakelen (op 2000 a 2500 schakelen), het is echt frustrerend omdat je weet met wat voor machine dat je rijd & dan maar voor 25% gas mag geven :D

Wat ik ook gedaan heb is om de eerste 1000 km in eco te doen schakelt hij al van zelf sneller op ;)

Van waar ben je ergens misschien ?

Ollie36

Nieuw lid
@Ollie36

Daar kan ik je niet met zekerheid op antwoorden. Maar snelwegkilometers zijn de meest stabiele (minder optrekken enzo). Op de gewone wegen wat meer schakelen (op 2000 a 2500 schakelen), het is echt frustrerend omdat je weet met wat voor machine dat je rijd & dan maar voor 25% gas mag geven :D

Wat ik ook gedaan heb is om de eerste 1000 km in eco te doen schakelt hij al van zelf sneller op ;)

Van waar ben je ergens misschien ?

Ik woon in Affligem

Badsloefke

Forumguru
Is dit met een benzine hetzelfde ? Ik ga mijne ook laten inschrijven in januari... Mss moeten we ies samen een rodagerit organiseren haha ik ben van Beveren

Tuner111

Forumguru
Is dit met een benzine hetzelfde ? Ik ga mijne ook laten inschrijven in januari... Mss moeten we ies samen een rodagerit organiseren haha ik ben van Beveren

ben ik al met bezig ;) normaal zou het ergens in januari zijn bij men dealer :)

normaal is dat wel hetzelfde hoor het inrijden :)

Goofy@5E

Forumguru
En is het best om meer snelwegkilometers te doen in het begin of beter meer schakelen ?

Alvast proficiat met de rs, ik heb heb de mijne vrij rustig ingereden, eerste 500 niet boven 2000t/min de volgende 500 tot 2500t/min en tot 1500 niet boven de 3000t/min en daarna rustig de naald naar hogere regionen laat gaan, hij blijft mij verbazen wat een vermogen hij heeft, en daarvoor moet je niet eens naar de rode zone toe, moet nu wel zeggen dat ik een vrij rustige chauffeur ben met af en toe een uitspatting, je gaat nog leuke tijden tegemoed, er zitten hier wel veel rs rijders op dit geweldige forum, ben zeer benieuwd naar de eerst volgende meeting,

Badsloefke

Forumguru
Alvast proficiat met de rs, ik heb heb de mijne vrij rustig ingereden, eerste 500 niet boven 2000t/min de volgende 500 tot 2500t/min en tot 1500 niet boven de 3000t/min en daarna rustig de naald naar hogere regionen laat gaan, hij blijft mij verbazen wat een vermogen hij heeft, en daarvoor moet je niet eens naar de rode zone toe, moet nu wel zeggen dat ik een vrij rustige chauffeur ben met af en toe een uitspatting, je gaat nog leuke tijden tegemoed, er zitten hier wel veel rs rijders op dit geweldige forum, ben zeer benieuwd naar de eerst volgende meeting,
zeker geen autostrades dus denk ik want veronderstel aan 120 dat m toch meer dan 2000 toeren doet... Denk dak rap in zeeland zal zitten en een weekje verlof ga pakken om m ineens in een week in te rijden... Heb mooi gps ritten op mijn Garmin staan van motorritten te doen en daar zijn die banen ideaal...

Bovenaan Onderaan