De eerste 1000 km niet boven de 2500 toeren gaan. Eens dan mag je stilaan het tempo verhogen ALS hij warm gereden Is (95 graden moet de olie hebben). En eens je 1500 km hebt Is hij mooi ingereden en kan je voluit gaan! Maar ik raad je aan altijd eerst mooi warm te rijden voor je gaat gassen. Veel rijplezier!Mijn RS (met DSG) wordt in december geleverd, ik ga hem begin januari afhalen en inschrijven.
Heeft iemand tips over het inrijden (rodage) van de motor ?
De eerste 1000 km niet boven de 2500 toeren gaan. Eens dan mag je stilaan het tempo verhogen ALS hij warm gereden Is (95 graden moet de olie hebben). En eens je 1500 km hebt Is hij mooi ingereden en kan je voluit gaan! Maar ik raad je aan altijd eerst mooi warm te rijden voor je gaat gassen. Veel rijplezier!
@Ollie36
Daar kan ik je niet met zekerheid op antwoorden. Maar snelwegkilometers zijn de meest stabiele (minder optrekken enzo). Op de gewone wegen wat meer schakelen (op 2000 a 2500 schakelen), het is echt frustrerend omdat je weet met wat voor machine dat je rijd & dan maar voor 25% gas mag geven
Wat ik ook gedaan heb is om de eerste 1000 km in eco te doen schakelt hij al van zelf sneller op
Van waar ben je ergens misschien ?
Ik woon in Affligem
Is dit met een benzine hetzelfde ? Ik ga mijne ook laten inschrijven in januari... Mss moeten we ies samen een rodagerit organiseren haha ik ben van Beveren
Zelfde dealer dacht ik he niet ( Dendermonde )ben ik al met bezig normaal zou het ergens in januari zijn bij men dealer
normaal is dat wel hetzelfde hoor het inrijden
Zelfde dealer dacht ik he niet ( Dendermonde )
En is het best om meer snelwegkilometers te doen in het begin of beter meer schakelen ?
Alvast heel vriendelijke verkopers de rest is afwachten ben er enkel geweest om m te bestellen voor de rest weet ik nog niet hoe de service enz na verkoop zal zijn maar volgens wat ik al gelezen heb zou dit dik ok zijnidd goede garage hé
zeker geen autostrades dus denk ik want veronderstel aan 120 dat m toch meer dan 2000 toeren doet... Denk dak rap in zeeland zal zitten en een weekje verlof ga pakken om m ineens in een week in te rijden... Heb mooi gps ritten op mijn Garmin staan van motorritten te doen en daar zijn die banen ideaal...Alvast proficiat met de rs, ik heb heb de mijne vrij rustig ingereden, eerste 500 niet boven 2000t/min de volgende 500 tot 2500t/min en tot 1500 niet boven de 3000t/min en daarna rustig de naald naar hogere regionen laat gaan, hij blijft mij verbazen wat een vermogen hij heeft, en daarvoor moet je niet eens naar de rode zone toe, moet nu wel zeggen dat ik een vrij rustige chauffeur ben met af en toe een uitspatting, je gaat nog leuke tijden tegemoed, er zitten hier wel veel rs rijders op dit geweldige forum, ben zeer benieuwd naar de eerst volgende meeting,
Alvast heel vriendelijke verkopers de rest is afwachten ben er enkel geweest om m te bestellen voor de rest weet ik nog niet hoe de service enz na verkoop zal zijn maar volgens wat ik al gelezen heb zou dit dik ok zijn
waarom in Dendermonde als ik vragen mag? Imschoot (Waasmunster) of Autocenter Waasland (Sint-Niklaas) is toch dichter voor jou?Zelfde dealer dacht ik he niet ( Dendermonde )