Octavia III RS

Tuner111

Forumguru
Moest ik nu voor de keuze staan tussen een rs en rs 230. Zou toch de 230 nemen en dan hem laten spuiten in het race blue! :-P

Arco

Forumguru
Een vraagje

Vandaag naar het autosalon gegaan om het verschil eens te laten berekenen tussen de gewone RS en de RS230.
Uiteraard beide in benzine.

Nu lees ik op het forum dat er in de RS wat kinderziektes zaten kwa wegligging en dergelijke. Dit zou allemaal verholpen zijn bij de RS230.

Als ik nu een RS bestel, mag ik er dan vanuit gaan dat hij ook kwa wegligging verbetert is zoals de RS230 ?
Koop een 230! Gebrek aan sper is echt een manco bij de 220...
Tenzij je niet wil doortrekken maar dat betwijfel ik.... Droog gaat het nog, nat wegdek is ECHT een ramp

DT89

Lid
Zou skoda deze echt niet in het blauw kunnen laten spuiten? :cry:

Zelfde fabriek en kleur is voor handen !

Misschien bij de dealer zeggen: als je de rs230 in het race blue kunt leveren dan teken ik vandaag het order :D

• Leuk
Waarderingen: Arco

DT89

Lid
Ik rij momenteel diesel maar wil er graag van afstappen.

Ik rij morgen langst skoda en toch eens horen of ze de RS230 niet in het race blue kunnen leveren, wil er gerust de meerprijs voor betalen.

Tuner111

Forumguru
Daar kan ik je al antwoord op geven. De rs230 kan niet geleverd worden met de kleur race blue. Wat je wel kan doen Is de wagen laten spuiten in het race blue. Maar reken wel dat dit een grote meerprijs zal hebben!

Thokozanoah

Forumguru
Ik zou absoluut voor de RS 230 gaan, en het race blue begint echt te vervelen op de O3........
Gewoon gaan voor een andere kleur en het geld wat je uitbespaard aan overspuiten uitgeven aan andere looks zoals velgen en een goede schroefset :thumbsup:

Goofy@5E

Forumguru
Ik rij momenteel diesel maar wil er graag van afstappen.

Ik rij morgen langst skoda en toch eens horen of ze de RS230 niet in het race blue kunnen leveren, wil er gerust de meerprijs voor betalen.

Veel geluk, heb ik ook geprobeerd maar het was een ''njet'', wou hem in het antraciet kleur, dus het is een rs220 geworden, en ik heb géén spijt ervan

Jese8

Ex-lid
Hey das dan lekker, in mijn overzicht staat inderdaad "electronisch sperdifferentieel" eerlijkheid dient wel te zeggen.. met een beetje goede banden verder geen glibber en tractie bij nat weer hoor. Mn vorige setje wat versleten banden kreeg je wel een klap.

Jese8

Ex-lid
@s-line, een blauwe RS TSI kom je niet heel gek veel tegen in Nederland, vindt hem daarom nog best redelijk exclusief. En blijf het wel leuk vinden als je een gewone tegenkomt in het blauw.. gunnen je geen blik.

Maar blijft jammer dat het geen exlusieven kleur meer is. Doe jij trouwens aan velgen spuiten? Die grijze xtreme beginnen te vervelen.

Arco

Forumguru
Koop een 230! Gebrek aan sper is echt een manco bij de 220...
Tenzij je niet wil doortrekken maar dat betwijfel ik.... Droog gaat het nog, nat wegdek is ECHT een ramp

Ok, kleine nuance, hij slipt lekker door maar haalt toch nog 0 tot 100 in +/- 6 sec... wat geeft dit bij de RS230?

Arco

Forumguru
Ok, kleine nuance, hij slipt lekker door maar haalt toch nog 0 tot 100 in +/- 6 sec... wat geeft dit bij de RS230?

@LelievreKenny
Kenny heeft er ook een filmpje over gemaakt met zijn 230

Technisch geeft Skoda:
220 0-100 6,9 sec
230 0-100 6,8 sec
... "op kurkdroog wegdek" wel te verstaan

Tja, oordelen jullie maar....

Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Als ik parkeer zet ik mijn stuur altijd recht, alleen vandaag bij toeval niet en zag ik dat mijn voorbanden al aardig op weg zijn naar de prullebak.
De kilometerstand is nu iets meer dan 13000 maar heb dat nog nooit eerder gezien bij mijn andere auto's.

Grt Bart

• Leuk
Waarderingen: Arco
Bovenaan Onderaan