Octavia III RS

Arco

Forumguru
Als ik parkeer zet ik mijn stuur altijd recht, alleen vandaag bij toeval niet en zag ik dat mijn voorbanden al aardig op weg zijn naar de prullebak.
De kilometerstand is nu iets meer dan 13000 maar heb dat nog nooit eerder gezien bij mijn andere auto's.

Grt Bart
zéér herkenbaar, zelfde bij mij...

http://www.autoweek.nl/video/3786/dubbeltest-skoda-octavia-rs-vs-nissan-juke-nismo

Bekijk het begin van het filmpje, ze kondigen het al aan...
"auto's die in hun leven nogal wat autobanden zullen verslijten..."

bartvw

Forumguru
@Arco Ik hoop toch echt met een ander bandenmerk wat langer met mijn banden te kunnen doen.
Mijn vorige auto was een Golf GTI, ingeruild met een goede 80000 km op de klok.
Bij aanschaf van de GTI gelijk een winterset gekocht en met die twee sets 80000 km gereden en geen één band hoeven kopen.

Grt Bart

Arco

Forumguru
@Arco Ik hoop toch echt met een ander bandenmerk wat langer met mijn banden te kunnen doen.
Mijn vorige auto was een Golf GTI, ingeruild met een goede 80000 km op de klok.
Bij aanschaf van de GTI gelijk een winterset gekocht en met die twee sets 80000 km gereden en geen één band hoeven kopen.

Grt Bart
Ik heb de Pirelli p zero. Zeer goede band, plakt op de weg maar "snel op"...

bartvw

Forumguru
Met één ding ben ik wel blij , hoef geen goede banden weg te gooien :D.
Wil dit jaar vd gemini's een winterset maken en een nieuw set erbij kopen.

Grt Bart

• Leuk
Waarderingen: Arco

s-line

Forumguru
@s-line, een blauwe RS TSI kom je niet heel gek veel tegen in Nederland, vindt hem daarom nog best redelijk exclusief. En blijf het wel leuk vinden als je een gewone tegenkomt in het blauw.. gunnen je geen blik.

Maar blijft jammer dat het geen exlusieven kleur meer is. Doe jij trouwens aan velgen spuiten? Die grijze xtreme beginnen te vervelen.
Ja hoor,ik spuit alles!:nailbiting::D

Badsloefke

Forumguru
tot nu toe heel tevreden over :) op de zomervelgen komen toch wel MICHELIN Pilot Super Sport.
Als mijn banden versleten zijn bij mij ook maar hopelijk kan da nog even wachten... Als mijn wintervelgen en banden ooit aankomen da zou ook al leuk zijn haha die bij OZ Emmen precies nie veel goesting om te werken :)

oco1979

Forumguru
neem zeker de 230pk met zijn sper,dat zou moeten een optie zijn voor de 220pk,een gat in de markt als iemand voor een deftige prijs achteraf een sper kan stekken op de 220pk,gezien er al wat van rond rijden die klagen over tractie op nat wegdek.

• Leuk

DT89

Lid
Wel grappig dat de verkoper juist zei dat het het omgekeerde was. De elektronische sper van de 220 kan een wiel laten blokkeren terwijl de mechanische van de 230 dit niet kan.

Hij beweert dat enkel mensen uit de racerij het verschil zullen voelen en dat je bochten met misschien 10 km/h sneller kunt nemen en er voor de rest weinig verschil op zit.

Verder vind ik het ook spijtig dat ik pas in februari er mee kan gaan testrijden waardoor ik dus niet van de huidige condities zal kunnen genieten. Dus...toevallig iemand ik het antwerpse waar ik eens mee mag meerijden (uiteraard niet zelf rijden)?

• Leuk

Badsloefke

Forumguru
Ik ben van Beveren, heb nen 230 met dsg... Ben deze middag thuis om 15u als je wil mag je eens langskomen voor een ritje banen liggen nat nu dus kan je eens zien hoe het is... Wou mijn auto kuisen vandaag maar zoals het er nu uitziet zal dit nog even moeten wachten :(

Mettes

Forumguru
@DT89 : dat is wat de elektronische sper inderdaad doet,een spinnend wiel afremmen.
Bij een sprintje is dat het gene wat men zeker niet wil.
Dit probleem stelt zich echter enkel bij een nat wegdek.
Wanneer het droog is er ook met de RS220 geen enkel probleem,met goede banden is er dan ook grip genoeg.
Anderzijds,aan een mechanische sper zijn natuurlijk ook grenzen.
Als beidde wielen slippen wordt het effect ook teniet gedaan.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan