Octavia III RS

Jese8

Ex-lid
Ik kan zover ik zelf kan zien geen lekkage ontdekken, maar dit kan natuurlijk onzichbaar zijn voor mij. Ik bel morgen de dealer gewoon even, afpersen lijkt me in deze wel noodzaak. Ben benieuwd :-)

Misschien een stomme vraag, maar moet je naar het niveau kijken als de motor/water warm of koud is? Heb nu voor mezelf een stipje gezet na het bijvullen toen alles koud was, ga straks even rijden en wil dan kijken of er al verschil.os.
 

boontjeRS

Forumguru
Nog niet gezien in het echt maar op mijn auto branden mn pinkers vooraan mee met de leds, en die leds pinken dan ook weer mee met de knipperlichten. Pinkers branden wel niet met de xenons aan.
 

Joske

Forumguru
@Antera , ik heb je mail goed ontvangen en bedankt voor de deskundige uitleg. Ik zou kiezen voor de set met attesten waarover je sprak samen met de spacers die ik achteraf zelf zal plaatsen. Ik wil toch in regel zijn qua veiligheid. Ik denk niet dat het een probleem is om te herkeuren in België met de juiste attesten, ook zijn die in Nederland gemonteerd. Dus vanaf ik meer weet over er de juiste aflevering van de wagen (ergens in week 20) neem ik zeker terug contact op.
keuring in BE is "geen probleem" ook al heb je de veren door Mark laten plaatsen, in tegendeel eigenlijk want Mark zorgt voor het broodnodige GOCA-attest in de wijde Benelux. Wat te doen en wat niet te doen kan je in mijn topic vinden: http://www.skodaforum.nl/forum/i/keuring-na-verlaging-belgië-dos-and-donts.26252/
Je weet vast wel dat spacers "illegaal" zijn in BE en direct voor afkeur zorgen op de keuring?
Succes er mee en ik ben benieuwd naar het resultaat.
 

Jese8

Ex-lid
Ik heb ook beetje koelvloeistof moeten bijvullen, stond na ong 12000km op minimum niveau, af fabriek was het niveau al maar net boven het minimum. Nu al 10000km verder en praktisch niets geminderd. Heb wel niet bijgevuld tot maximum niveau, mooi halverwege.

Waterpomp is inderdaad stuk, zal deze week vervangen worden.
 

cerdo

Actief lid
@Joske , is een heel duidelijke en handige handleiding / uitleg. Momenteel ben ik nog steeds in blijde verwachting van onze rs. Maar het verlagen zal effectief gebeuren bij Mark. Zal ergens in juli zijn en dan kan ik ook onmiddellijk een afspraak maken voor het uitlijnen. En onmiddellijk laten keuren ook. Hoe zou ik het makkelijkst de merknaam en type kunnen verwijderen van de achterkant? Hou van een cleane achterkant,:):):)
 

Joske

Forumguru
Opwarmen met heet water of een haardroger (hou afstand voor je lak!) en vervolgens met visdraad in snijdende bewegingen achter de letters gaan. Afwerken met eventueel wasbenzine om lijmresten te verwijderen en vervolgens opnieuw beschermen met wax. @cerdo
 

Badsloefke

Forumguru
Mailtje gekregen van DVX:
Dag Jurgen

Laatst konden wij uw wagen niet tunen wegen de laatste software die u heeft.
Heden kan dit gedaan worden bij DVX Performance.

Indien u nog interesse heeft, aarzel dan niet ons te contacteren.

Mijn rs230 kan dus ook getuned worden... Mensen hier al bij DVX geweest ?
 

cerdo

Actief lid
Zou je dit nu uitvoeren of wanneer de fabrieksgarantie afgelopen is? Ik heb enkel nog maar positiefs over hun gehoord.
 

Badsloefke

Forumguru
Als ze net zoals br performance garantie geven op de motor als er een defect zou ontstaan door hun software dan denk ik dat ik het ineens ga laten doen

Heb er ook al veel goei dingen over gehoord en ze doen er ook heel veel dus ervaring genoeg me dunkt...
 

cerdo

Actief lid
Ben benieuwd want dit staat ook op mijn "to do list" ik twijfel nog tussen het extra verlagen van mijn rs230 of het plaatsen van een milltek gekeurde uitlaat. Momenteel heeft enkel nog maar Apec gereageerd over die uitlaat en mocht ik eerst de verlagingsset doen dan is dat bij Mark. Maar de vrouw heeft schrik ivm de drempels en putten bij ons in het wegdek.
 

peterrapid

Forumguru
Ik zou toch oppassen met het tunen tijdens de garantieperiode, uit goeie bron (hoofdtechnieker dealer) wordt er heel actief gezocht naar tunen door D'Ieteren bij een garantie-aanvraag door dealer, is zichtbaar in het aantal keer de ECU geflasht is. En omdat ik bij ieder onderhoud dat ik nu al heb laten doen er (heb 60K) is er wel 1 of andere update gebeurd, zie je telkens op de factuur staan. Natuurlijk als er niks aan hapert dan heb je waarschijnlijk geen probleem maar het zou maar eens moeten gebeuren, en daar ze bij mij toch al reeds 2x de LMM en de NAV-module hebben vervangen, hou ik me in tot 15/11 dan is ze 2 jaar en dan gaat er wel serieus eens aan getuned worden.
 

Joske

Forumguru
en daar ze bij mij toch al reeds 2x de LMM en de NAV-module hebben vervangen, hou ik me in tot 15/11 dan is ze 2 jaar en dan gaat er wel serieus eens aan getuned worden.
wat is het verschil dan Peter?
stel je tuned op 16/11 bij DVX
op 17/11 gaat je NAV-unit opnieuw naar de Filistijnen
geen coulance want ja "D'Ieteren gaat gaan kijken naar je ECU en claimt dan maar dat je geen coulance krijgt omwille van een motortuning?" Belachelijk toch?

Mijn inziens blijft het steeds een berekend risico, maar of dat nu tijdens de garantieperiode is of er buiten... het risico blijft hetzelfde alsook de daaraan mogelijk verbonden kosten. Daarom vind ik het onzin om te wachten tot na je garantieperiode voor een tuning.
Als je tuned neem je een risico, kan je daaraan mogelijks verbonden kosten financieel niet dragen dan moet je het niet doen, kan je het wel, dan zou ik niet twijfelen.

(Als die turbo kapot gaat achter 60.000km getuned was ie ook wel kapot gegaan zonder die tuning, maar dan na 80.000km.)

Dit alles onder voorbehoud dat je de tuning laat uitvoeren door iemand met verstand van zaken uiteraard..
 

peterrapid

Forumguru
Je hebt gelijk @Joske het is een berekend risico, en tunen wil niet zeggen dat er iets kapot daardoor gaat gaan zelfs meer in sommige gevallen kan het betrouwbaarheid verbeteren (mijn mening) maar de VAG-groep denkt daar anders over. En je stelling is als je de gevolgen niet financieel kan dragen is de correcte mening hierover. En ik heb ook de bluefin erop zitten, met medeweten van dealer en bij onderhoud halen we de software er zelfs samen af en zetten de originele er terug op maar nu hebben de dealers wel opdracht gekregen om specifieke bestanden (vraag me niet de welke) bij garantie-aanvraag door te spelen aan D'ieteren. En na de 2x LMM te moeten hebben vervangen hebben ze mij toch specifiek vermeld dat ik best nu geen nieuwe software erop zet tot garantie is afgelopen ... Heb hetzelfde ook gehoord bij BMW dat nu actief zoekt bij garantiegevallen op tuning.
 

Badsloefke

Forumguru
Antwoord dvx op enkele vragen die ik gesteld had :
Je kan rekenen op een 310pk en 445Nm.

Komt op 649€ voor de motor en 300€ voor de dsg. Zo kan de DSG dit aan en doen we verplicht bij een stage 1.

Garantie op de blok heeft u hier niet. Als ze u dit wijsmaken bent u een vogel voor de kat.
Indien u nog garantie van skoda heeft kan u daarvan blijven genieten want wij kunnen die origineel zetten zonder sporen achter te laten.

Verbruik zakt bij normaal rijdgedrag.


Wachttijden zijn momenteel een maand.
 
Bovenaan Onderaan