Octavia III RS

cerdo

Actief lid
@Badsloefke , Heb je al 5000km !!!!!!! Hehehehehehe, daar doen wij bijna een jaar over :jaja::D:jaja:. Maar nu kan ik mijn vrouw gerust stellen met een gemiddeld van 11l

fiestaman

Forumguru
5000km op een jaar? Das ook bijzonder weinig niet.
11l/100km, 400km met een tank.
Dat zou voor mij zéker 1, soms 2x tanken in de week zijn...

Ik blijf denk ik dieselen :jaja:

Badsloefke

Forumguru
En zal u ies zeggen wa ge ies moe testen met dsg...
-Individual maken met alles op sport behalve motor
-50 rijden (zit m in 4e normaal ) en dan gas volledig induwen maar geen kickdown...
Dan pas plak je tegen je zetel
Heel raar maar dan trekt m (in mijn ogen) het rapst op, ook rapper as in de sportstand want dan schakelt m 2 versnellingen terug en dan zit m direct aan max...
Je heb dan ook volledige tractie doordat m maar 1 terugschakelt...

Da doe ik al mensen ies meerijden en kan je nog legaal de power ies laten voelen met een very big smile op t gezicht :D

Badsloefke

Forumguru
5000km op een jaar? Das ook bijzonder weinig niet.
11l/100km, 400km met een tank.
Dat zou voor mij zéker 1, soms 2x tanken in de week zijn...

Ik blijf denk ik dieselen :jaja:
Ja maar jij zal meer autostrade doen, ik doe korte en as ik dan al eens langere doe dan heb ik meestal nog file ook...
Diesel dan zou bij mij de roetfilter direct vol zitten en ik doe ong 15 a 20.000km per jaar...

fiestaman

Forumguru
Woon/werkverkeer is 10km heen en terug :D,
Maar 1 soms 2 keer in de week + weekend staan er dan weer afstanden tussen de 100-200km per keer op de teller, vooral autostrade inderdaad.
Dan tikt de rekening wel aan met een benzine denk ik.

Maar buiten dit allemaal, knappe wagens die octavia rs'en!!
Geniet er maar van.

Badsloefke

Forumguru
Dat doe ik elke keer ik instap :D

Verbruik zou dan wel lager liggen met uw afstanden maar niet zoals bij een diesel of course :)

cerdo

Actief lid
Wij hebben enkel een auto nodig in het weekend. Daarom ook dat we voor de rs230 hebben gekozen. In de week is het allemaal met de bestelwagen te doen. Die hebben wij nu iets van een jaar en heeft bijna 11000 km. Onze wagen nu is 10 jaar volgende maand en heeft rond de 145000km op de teller en is een diesel( als we in 2015 een 4000km gereden hebben is het veel). Eigenlijk hebben we ook geen grote auto nodig maar die octavia combi vind ik echt mooi. Vrienden adviseerden audi,bmw of Mercedes maar als winkelier moeten wij een beetje oppassen hier in de gemeente( jaloezie is een raar beestje bij de mensen). En persoonlijk was ik al zot van het merk skoda sinds de eerste octavia versie uitkwam. Dus binnen een paar maand rijd ik EINDELIJK skoda.

Laatst bewerkt:

cerdo

Actief lid
Zo'n wagen valt niet erg op. Euhhhhhhhhm denk ik. Je kan het dus niet geheim houden voor de klanten. Ze komen dan de winkel binnen en het is dan van" ik heb gehoord dat jullie een nieuwe auto gekocht hebben, en welk merk is het " wellicht een van de ouders dat vertelt aan ....
En als we zeggen dat het een skoda is dan is het van " oooh, ja?????? Echt !!!!! Een skoda - tje " . En dan zijn ze tevreden, hehehehehe. Want mocht de bloemist van het dorp met een dikke bak rijden, ramp o ramp

Laatst bewerkt:

Badsloefke

Forumguru
Hehe daar kan ik u wel gelijk in geven... Altijd als ze horen het is maar een Skoda is de interesse weg...
Tot ze m zien en er ies ingezeten hebben dan is t ineens van amai das wel mooi he voor ne Skoda

Ik was ook eerst gaan zien bij BMW Audi en Mercedes maar voor de prijs van mijn rs heb je een tien in een dozijn van de anderen en ik wou weer nie de zoveelste grijze muis op de baan zijn...

Maar euhm geloof me ne sleeper is het niet zenne :D

Mettes

Forumguru
@Badsloefke : Met die witte kleur kan het ook moeilijk een sleeper zijn.
Daarom heb ik ook mijn kleur genomen en kan zeggen dat dit werkt.
Super,telkens die verwonderde blikken.
Anderzijds zijn er op deze moment veel merken met pk-beestjes.
Het GTI- tijdperk is herboren.

Badsloefke

Forumguru
Ja inderdaad... T is precies terug een PK race aan het worden :D

En voor mij hoefde het geen sleeper te zijn, hij mag gezien worden... Ben da al gewoon van bij mijn motor... 7j wordt die binnen een paar weken en doet nog steeds de kopjes draaien door zijn wit/blauwe combinatie...
Mijn vrouw haar Ducati ook maar das eerder door het geluid haha :D

bartvw

Forumguru
Kan iemand mij vertellen of 8.5X19 ET 45 zonder aanloop problemen of wat dan ook onder de RS past?
Auto gaat verlaagd worden dus daar moet ook rekening mee gehouden worden.
Ik weet dat het al eerder behandeld is maar kan het niet vinden.

Grt Bart

Goofy@5E

Forumguru
Ja, ik heb momenteel 8x18 op et 45 band 225/40 (winterset)Brock b35, en ja die gasten plaatsen spacers in combinatie met een verlaging, of ze plaatsen achteraan velgen met et 30!!, die Duitsers zijn op da gebied echt niet te doen, ik ga eens e fotoke zoeken en zet het hier, @bartvw

Bovenaan Onderaan