Octavia III RS

Arco

Forumguru
Dit is duidelijk een beslissing van Pon.
In Nederland zal de RS inderdaad te weinig verkocht worden.
In België krijg je de RS'en volgens mij bij een vlootje boter.
Op elke hoek van de straat kom je er een tegen.
Dat dacht ik idd. ook... Meer en meer zie je er in Belgie.
Volgens mij doet de RS het uitstekend in Belgie...

oco1979

Forumguru
RS280 zou wil deftig zijn, al gezien hoeveel ze daar in stage 1 uithalen ? :nailbiting: :rockon:.

R- 2.0 TSi 280 PK 365 PK 380 Nm 480 Nm € 749
(das nog maar een basisgetal,sommige gaan er deftig over in PK.)

Skoda79

Senior Member
Was er voor een servicebeurt en geloofde de verkoper niet en hij heeft het mij laten lezen en we hebben samen geprobeerd er één te bestellen in het systeem en dat lukte ook niet.

Dat verklaart dan wellicht ook waarom ik de RS al 2-3 weken niet meer tegen kom in de car-configurator op skoda.nl

Wreckingtube

Actief lid
Eens een vraag over een rs tdi van dit jaar of het metertje onder de toerenteller hetzelfde is al olietemperatuur in het maxi dot scherm? Want als de analoge meter op 90 sta en daar ook blijft is het op het maxi dot scherm nog maar rond de 70 graden na nog een 5km is dit ook rond de 90 is dit normaal en hoe komt dit?

abelsj

Forumguru
Is normaal. In de mfd is het de olietemp. Op de analoge meter de koelwatertemp. Water is sneller warm dan de olie vandaar het verschil. Ik heb in mijne standverwarming, bij vertrek heeft het water 90 graden en de olie is nog koud.

oco1979

Forumguru
Eens een vraag over een rs tdi van dit jaar of het metertje onder de toerenteller hetzelfde is al olietemperatuur in het maxi dot scherm? Want als de analoge meter op 90 sta en daar ook blijft is het op het maxi dot scherm nog maar rond de 70 graden na nog een 5km is dit ook rond de 90 is dit normaal en hoe komt dit?

meters is koelwatertemperatuur

maxi dot is olietemperatuur,deze zal minder snel warm worden dan koelwatertemperatuur(normaal)

Spector

Forumguru
Volgens de dealer, waar ik gisteren was voor het ophalen van mij II RS, is de III RS naar alle waarschijnlijkheid pas weer te bestellen na de Facelift.

plaza

Forumguru
Mijn dealer wist niet eens dat de OC RS niet meer te configureren is op de site , dus maar even gebeld met Klantenservice Skoda/Pon.
Wel een vriendelijke man aan de lijn die het ging uitzoeken , maar na eventjes wachten kreeg ik een vaag antwoord en nu weet ik dus nog niets....:)

plaza

Forumguru
Dit is inderdaad een teken aan de wand dat de facelift er aan zit te komen , waarschijnlijk zullen er de komende maanden steeds minder motoren te bestellen zijn , al zal dat proces niet snel gaan.

Goofy@5E

Forumguru
Effe een vraag aan de rs 230 rijders hier, zou iemand eens een foto kunnen maken van de midden demper, waarom hoor ik jullie al denken wel volgens mij zit het verschil met ''plofjes en scheetjes'' of hoe je het wil noemen in de midden demper, de uitlaat lijn is voor bijde hetzelfde van aan de turbo tot achteraan.

Jese8

Ex-lid
Vraag ook al gesteld, krijg helaas geen response erop. Ik laat de midde demper binnenkort verwijderen trouwens.

cerdo

Actief lid
Foto nemen is idd erg moeilijk. Maar de middendemper wegnemen zou ik persoonlijk niet doen, zou dan liever opteren voor een miltek die door de keuring geraakt. Dan een erg luidruchtige wagen.

Bovenaan Onderaan