Octavia III RS

bartvw

Forumguru
Ik denk dat je daar gelijk in hebt Bram en dat gelijk voor de 230 versie gaan.
De RS is hier niet meer te koop en de RS 230 nog nooit hier te koop geweest :D.

Grt Bart

Badsloefke

Forumguru
Seat Leon Cupra hatchbak met upgrade business plus, technology en winter heb je echt bijna alles er opzitten ( behalve full leder , dsg en pano dak ) voor 41.000 € , deze uitvoering is echt al supercompleet.......:)
De 230 hier compleet met leder en alle opties voor 4000€ minder... Kan je mss toch overwegen om m te importeren :D

plaza

Forumguru
Ik weet het , hier in Nederland met alle "leuke" BPM regels en uitstootstrafboetes kom je helaas in vergelijking met Belgie al snel 10 % duurder uit voor exact dezelfde auto......Europa is 1 toch...?...:banghead::sterretjes::maakmegek::deuk::cheer::tongue::yeehaa:

• Leuk
Waarderingen: Arco

tim_o

Nieuw lid
Ja, het is denk ik wel duidelijk een gevolg van BPM dat er zo weinig RS'en in Nederland verkocht worden: ik zie ze zelden rijden in Nederland (wel regelmatig in het buitenland).
Nou ja, we zien wel wat de toekomst brengt. Plan was toch om pas over driekwart jaar of zo echt te gaan shoppen en dit was slechts een eerste orientatie.

En nog even over de Seat Leon hatchbak die als alternatief werd genoemd: die heeft een koffferbak van slechts 380 liter (tov 590). Dat is toch wel een andere categorie.

Spector

Forumguru
Ik vond het al wat twijfelachtig commentaar van de dealer dat de RS III na de FL weer te bestellen is terwijl er nog geen FL is aangekondigd. Mijn RS II FL zou er dit, maar meer waarschijnlijk begin volgend jaar uit gaan en ik ga mij nu ook maar oriënteren op andere merken als de RS niet meer te bestellen is. Misschien de 307 SW GT ( 1.6 met 200pk )
of een BMW 320 (maar kleinere kofferbak en een stuk duurder) verder zou ik het ook niet weten.

Bart81

Forumguru
@Spector
Miss de ford mondeo vignale iets voor jou?

Toch ook best vinnige motors zou ik zeggen...
En model niet al te mis eigenlijk.
Cilinderinhoud en maximaal vermogen
2.0i EcoBoost - 240 PK - 176 kW - Auto-Start-Stop A6
2.0i EcoBoost - 203 PK - 149 kW - Auto-Start-Stop A6
2.0 TDCi - 210 PK - 154 kW - Start-Stop PS
2.0 TDCi - 180 PK - 132 kW - Start-Stop PS
2.0 TDCi - 180 PK - 132 kW - Start-Stop M6
2.0 TDCi - 180 PK - 132 kW - Start-Stop PS AWD

Gr

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    36,6 KB · Weergaven: 24

Jese8

Ex-lid
Zou dit nou gunstig kunnen zijn voor mij? :pieker:
Ik vond het al wat twijfelachtig commentaar van de dealer dat de RS III na de FL weer te bestellen is terwijl er nog geen FL is aangekondigd. Mijn RS II FL zou er dit, maar meer waarschijnlijk begin volgend jaar uit gaan en ik ga mij nu ook maar oriënteren op andere merken als de RS niet meer te bestellen is. Misschien de 307 SW GT ( 1.6 met 200pk )
of een BMW 320 (maar kleinere kofferbak en een stuk duurder) verder zou ik het ook niet weten.

Staat nog wel wat op voorraad van de Octavia RS.

oco1979

Forumguru
wat

Wat je kiest,even googlen naar problemen van bepaalde merken,motoren(tip)

Prijs-prestatie zou ik zeggen nissan GT-R,niet gekeken naar wegenbelasting bpm verzekering he.

Man wat is dat een bom.

plaza

Forumguru
oco1979 : grapje zeker.....?............weet je wat die nieuw en 2e hands kosten ?
is echt een supercar , heel andere categorie waar een skodarijder normaal gesproken wel graag naar kijkt , maar niet in rijdt , een beetje Porsche killer zeg maar .

Spector

Forumguru
wat

Wat je kiest,even googlen naar problemen van bepaalde merken,motoren(tip)

Prijs-prestatie zou ik zeggen nissan GT-R,niet gekeken naar wegenbelasting bpm verzekering he.

Man wat is dat een bom.

Haha, de GT-R is niet echt de ideale gezinsauto :-)

De prijsverschillen met België en Duitsland zijn in mijn ogen niet normaal en doet de RS misschien wel de das om hier. Die Mondeo is inderdaad een mooie optie, waarvoor dank.

Of misschien wel de Kodiaq, maar daar is het motorsegment volgens mij nog niet van bekend.

Jese8

Ex-lid
Toch wel apart dat dat hier de das omdoet in Nederland. Heb nu een full option auto met een leuke motorisering. Denk dat me dat bij vele merken niet gaat lukken voor dit geld. En ach, vaak hoor je wat minacting over Skoda, maar er word zovaak naar de auto gekeken en verteld dat het echt een dik apparaat is als ik over de parking loop dat dat Skoda imago wel goed zit.

peterrapid

Forumguru
Sedert ik de badges eraf heb gedaan krijg ik in de wasbox telkens vragen wat voor merk dat het is en hoeveel pk's hij heeft enz. Dus die rs zit wel goe van imago, heb eigenlijk nog nooit een slechte opmerking gehad.

Arco

Forumguru
Sedert ik de badges eraf heb gedaan krijg ik in de wasbox telkens vragen wat voor merk dat het is en hoeveel pk's hij heeft enz. Dus die rs zit wel goe van imago, heb eigenlijk nog nooit een slechte opmerking gehad.
Idem met mijn zwarte badges...
Mensen spreken mij spontaan aan over de wagen! Met mijn vorige wagen, een Audi, nooit voorgehad...
Ze denken ook vaak trouwens dat het een Audi is...
De xtreme velgen worden vaak ook erg geapprecieerd...

DeJee

Lid
Hey Allemaal,

Eind deze maand bestel ik mij een octavia Rs Combi, nu ik heb er al een paar zien rijden met een andere lip onder de voorbumper. Iemand die weet waar ik deze kan vinden? Het zou om een aftermarket product zijn en liefst te koop in BE/NL..

Bovenaan Onderaan